AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #166.022
Chill bootje. Trailerbaar, flink wat power, nice!
Ik had een jack powles, maar daar was ik wat mee van plan. Uiteindelijk niet gedaan en verkocht. Misschien deze zomer nog een jetski kopen en later ook een soort gelijk bootje als wat jij hebt. Maar moet nog zo veel kopen :roflol:
Jup icm met Pega trailer heel fijn , heb op de trailer een elektrische lier zitten .Keuze voor het vermogen is puur praktisch ( echt niet omdat ik een snelheids maniak ben 😂) vis vooral veel op de rivieren en grote wateren als Volkerak en Hollands diep of Dalsland Kanal in Zweden .jet ski heb ook aan zitten denken maar gelaten voor wat het is , de techniek is mij vreemd en ik sleutel graag zelf .Dat gezegd op onderhoud na gaat nooit niks stuk aan Yamaha buitenboord motoren 😅

• #166.023
Ik heb inderdaad wel wat geluk gehad.

We gaan toe naar een wereld waar werk vooral gedaan wordt door machines, robots en geautomatiseerde systemen. Het gaat niet zo hard als we vroeger dachten maar met AI gaat er wel meer veranderen.

Dus ik spaar, investeer en geef niet te gek veel uit zodat ik straks wat ruimte heb om te bewegen als het nodig gaat zijn.

Ik ben net wel/niet een millennial. Voor sommigen is het inderdaad veel lastiger. Gen z gaan helemaal een andere wereld zien. Altijd al zo geweest en zal altijd zo zijn, als we niet uitsterven.

Automatisering is inderdaad iets wat wel perspectief bied, alleen dat is in veel opzichten ook wel 'deminishing returns'

Aan de andere kant leven we in een tijd waarin we alles hebben wat we willen en nagenoeg geen gevaar lopen, dus hoeveel meer wil je hebben?
Als je met minder genoegen neemt hoef je ook minder te werken.

Ik ben wel weer op de rand, net niet of net wel GenZ. Ik ga er niet meer vanuit dat het pensioenstelsel en zorgstelsel stand kan houden tegen de tijd dat ik er gebruik van zou gaan maken.

• #166.024
  • #166.025
Ik ben wel weer op de rand, net niet of net wel GenZ. Ik ga er niet meer vanuit dat het pensioenstelsel en zorgstelsel stand kan houden tegen de tijd dat ik er gebruik van zou gaan maken.
Het pensioenstelsel gaat drastisch veranderen en na een paar jaar moet wel duidelijk zijn of je daar genoeg aan gaat overhouden.

• #166.026
Hebben wij onafhankelijke rechtsspraak?
Kzal wel iets gemist hebben. Sinds wanneer?
Ja, die is onafhankelijk. Zo goed mogelijk als kan, blijven menselijke rechters. En fouten worden gemaakt.

Het feit bijvoorbeeld dat 1 milieuactivist het halve land kan platleggen met stikstof of co2 zegt eigenlijk al genoeg. Als je denkt dat de ‘overheid’ daar blij mee is?

• #166.027
Het pensioenstelsel gaat drastisch veranderen en na een paar jaar moet wel duidelijk zijn of je daar genoeg aan gaat overhouden.
Ja. Ik zit al in een dc regeling. Mijn oude pensioen daar best gunstig in over kunnen storten. Voordat de babyboomers de ruif leegvreten.

• #166.035
ben jaloers op die dikkie. Naptime

AAD7C3D8-80B8-40C8-8F33-9334B903EE93.jpeg

• #166.037
Dat geloof in de overheid en het rechtssysteem.

Lijkt wel of iedereen de lockdowns van de afgelopen jaren zijn vergeten. Als je dat 5 jaar geleden had voorspeld dan werd je door diezelfde mensen voor gek verklaard, "dat gaat hier niet gebeuren, we hebben een rechtssysteem".

'Complottheorieën'.

Als er wel 1 ding is dat iedereen de afgelopen jaren geleerd zou moeten hebben, is het wel dat de overheid tot alles in staat is.

Laatst bewerkt:
  • #166.039
Goede read:

Bovendien, wat is dat eigenlijk ‘ons pensioen’? Kunnen wij daarvan wel spreken? De invloed van de EU laat zich inmiddels op praktisch alle gebieden gelden, hetgeen (uiteraard) voortvloeit uit de toenemende economische en financiële integratie en de toenemende reikwijdte van de zogeheten vier vrijheden (vrij verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal). Doordat pensioenfondsen door het Hof bovendien reeds lang geleden zijn aangemerkt als ondernemingen in de zin van het EU-Verdrag,11 zijn vele internemarktbepalingen op pensioenfondsen van toepassing. Sterker nog, ‘ons pensioen’ is sinds het door het Hof in 1962 gewezen ‘Van Gend en Loos-arrest’ niet ons pensioen meer.12 In dit arrest bepaalde het Hof dat Europees recht een autonome rechtsorde vormt die – zo bepaalde het Hof later – voorrang heeft boven nationaal recht. Inmiddels zijn er grofweg zo’n veertigtal Europese richtlijnen en verordeningen direct of indirect van toepassing op ons pensioen. Ook het arbeidsvoorwaardenoverleg wordt geraakt door Brusselse regelgeving. Na de uitspraak van het Hof in de genoemde zaken Albany, Brentjens en Drijvende Bokken leek het erop dat de EU-Verdragsregels geen vat zouden hebben op een aantal belangrijke aspecten van nationaal sociaal beleid. Uitspraken in latere arresten (de zaken Viking en Laval) hebben echter duidelijk gemaakt dat collectieve acties en cao’s niet zonder meer uitgesloten zijn van de werkingssfeer van het EU-Verdrag en dus niet buiten de interne markt staan.13
Met andere woorden: onze Nederlandse Pensioenwet is nu al ondergeschikt aan Europees recht.

Afsluitend
Het Nederlandse parlement en de pensioensector wensen geen Solvency II(-achtig)-regime op hun ‘sociale’ pensioenfondsen. Los van de vraag of deze houding terecht is, zou Nederland er niet gerust op moeten zijn dat de Brusselse plannen geen doorgang vinden. Slechts een klein aantal landen (weliswaar belangrijke, zoals het Verenigd Koninkrijk) lijkt Nederland te steunen. Samen lijken deze landen echter geen blokkerende minderheid te vormen in de besluitvorming. Verder is het de vraag of deze landen Nederland blijven steunen gedurende de onderhandelingen over de nieuwe richtlijn. Wat dat betreft heeft Nederland eerder in het stof gebeten.15

En
Leuk hoor zo'n rechtssysteem, jammer alleen dat het Europese recht ons nationale recht overruled, ook wanneer het gaat om onze pensioenfondsen.

M.a.w. een collectief Europees pensioenfonds is slechts een kwestie van tijd.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven