Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #166.001
Pensioen? Wat moet ik anders heledag thuis doen?

• #166.003
Wacht maar tot ze de Nederlandse pensioenfondsen ter waarde van €1500 miljard gaan verdelen over Europa.
Denk je dat dat iets is dat realistisch gezien kan gebeuren?

Ben wel benieuwd of je bij je werkgever kunt aangeven niet mee te willen doen aan die pensioen troep. Betaal 't me maar uit, regel ik zelf de rest.

• #166.008
Dat zeggen er veel, maar hoeveel zzp’ers (die dus is zo’n situatie zitten) denken tijdig aan hun pensioen?
Goede inderdaad. Heb oprecht geen idee, nooit over gehad. Voor mij zou 't ook meer zijn dat ik 't liever zelf zou doen omdat ik niet echt geloof dat over 36 jaar als ik 67 ben de boel nog echt voor ons geregeld is.

• #166.009
Nieuwe buitenboord en benzine tank ingebouwd ! Snap nu wel dat mijn leverancier aanbood het voor mij te doen .na een hoop laswerk aan de constructie en afbouw werk zit de tank erin .je zou dit maar voor je beroep doen 😅
Wat voor een bootje vaar je?
Heb mijn vaarbewijs ook sinds een jaartje

• #166.010
Ouwe PC opnieuw aan t installeren. Na een nachtje alleen zwart scherm. Ik denken dat de harde schijf echt kapot is nu... Maar... Misschien doet ie t toch nog! Blauw scherm = beter dan geen scherm. 20221211_074305.jpg
Oke

• #166.012
Vandaar dat je er slim aan doet zelf ook iets aan je financiële situatie na je 65ste te doen.
Ja, maar pensioen is verplicht voor loondienst. Dus wordt je dan keihard genaaid. Iets waar je 50 jaar aan mee moet betalen en dan verdampt als je eindelijk gebruik van wilt maken.

• #166.013
Heb je je wel eens verdiept in AOV verzekeringen? Die honden doen er alles aan om niet uit te betalen.

Beter zelf een safety fund achter de hand houden en zorgen voor een passieve bron van inkomen
Daarom beleg ik ook :) veel denken alleen aan het grote geld en verder niets. tot de belastingdienst aan de deur klopt, of je langer ziek wordt.

• #166.018
Lund 1875 impact xs met 130 pk Yamaha buitenboord motor , minn kota Front troller , min kota back troller

Chill bootje. Trailerbaar, flink wat power, nice!
Ik had een jack powles, maar daar was ik wat mee van plan. Uiteindelijk niet gedaan en verkocht. Misschien deze zomer nog een jetski kopen en later ook een soort gelijk bootje als wat jij hebt. Maar moet nog zo veel kopen :roflol:

• #166.019
Enkeling wel, maar dat is dus niet de norm zoals dat nu is. Het zal steeds lastiger worden die enkeling te zijn. De normale arbeider zal dat niet zijn.

Nu is @Sparks79 vermoedelijk uit 1979? Dus dan is het nog wel een ander verhaal, die heeft een goede 15 jaar voorsprong op de huidige jeugd.

Dwang zal steeds meer en meer komen, dat is gewoon de natuur van een overbevolkte wereld waarin misbruik ook steeds meer loont. Ik durf niet te zeggen of er dwangarbeid komt, maar het zou me niks verbazen als pensioen met een tegenprestatie zal komen.
Ik heb inderdaad wel wat geluk gehad.

We gaan toe naar een wereld waar werk vooral gedaan wordt door machines, robots en geautomatiseerde systemen. Het gaat niet zo hard als we vroeger dachten maar met AI gaat er wel meer veranderen.

Dus ik spaar, investeer en geef niet te gek veel uit zodat ik straks wat ruimte heb om te bewegen als het nodig gaat zijn.

Ik ben net wel/niet een millennial. Voor sommigen is het inderdaad veel lastiger. Gen z gaan helemaal een andere wereld zien. Altijd al zo geweest en zal altijd zo zijn, als we niet uitsterven.

• #166.020
Wacht maar tot ze de Nederlandse pensioenfondsen ter waarde van €1500 miljard gaan verdelen over Europa.
Gaat niet gebeuren. Door de lage rente is dat al wat verwaterd. Nu gaat die extra grote spaarpot alleen maar meer opleveren. Dat geld kan niet zomaar worden afgepakt. Dat hele verhaal is leuk, maar zolang we onafhankelijke rechtspraak hebben niet mogelijk.

Terug
Naar boven