Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

  • #168.083
Zo oud ben jij toch helemaal nog niet?
 
  • #168.089
Ik geef les aan de zwakste leerlingen van de school. In het 5de leerjaar (dat is groep 7) geef ik les aan kinderen die al drie jaar "meegenomen" worden naar het volgende jaar, ondanks het feit dat ze maar een gemiddelde van 3 op 10 hebben voor wiskunde.

Bij de laatste 2 toetsen scoorden mijn 10 kinderen zo goed dat ze van een 3 op 10 gemiddeld naar een 8,3 gemiddeld zijn gegaan.
kind A: is nu 3de van de klas voor rekenen ( op 50 kinderen)
kind B: 5de
Kind C: 6de
kind D: 8ste
kind E: 10 de
kind F, G en H= gedeelde 11de plaats
Kind I : 13de plaats
Kind J:...........1ste!!!!! 9, 3 op 10 voor toets Sprong 9. 9, 6 op sprong 10.



In het 4de leerjaar en het 3de leerjaar zijn mijn kinderen van 3,6 en 3,9 gemiddeld naar 7,9 en 8,5 gegaan.

Nog even en binnen drie weken hebben deze kinderen geen extra begeleidingsplan nodig en kunnen ze zelf rekenbuddy worden! Wat een absurde boost voor hun zelfvertrouwen.
Niet al hun juffen zijn even blij. ...
 
  • #168.090
ik geef les aan de zwakste leerlingen van de school. in het 5de leerjaar( dat is groep 7) geef ik les aan kinderen die al drie jaar "meegenomen" worden naar het volgende jaar, ondanks het feit dat ze maar een gemiddelde van 3 op 10 hebben voor wiskunde.

Bij de laatste 2 toetsen scoorden ze zo goed mijn 10 kinderen van een 3 op 10 gemiddeld naar een 8,3 gemiddeld zijn gegaan.
kind A: de derde is van de klas voor rekenen ( op 50 kinderen)
kind B: 5de
Kind C: 6de
kind D: 8ste
kind E: 10 de
kind F, G en H= gedeelde 11de plaats
Kind I : 13de plaats
Kind J:...........1ste!!!!! 9, 3 op 10 voor toets Sprong 9. 9, 6 op sprong 10.

In het 4de leerjaar en het 3de leerjaar zijn mijn kinderen van 3, 6 en 3,9 gemiddeld naar 7, 9 en 8, 5 gegaan.

Nog even en binnen drie weken hebben deze kinderen geen extra begeleidingdplan nodig en kunnen ze zelf rekenbuddy worden. Wat een absurde boost voor hun zelfvertrouwen.
Niet al hun juffen zijn even blij. ...
Je hebt een sticker verdiend.
 
  • #168.091
Je hebt een sticker verdiend.
Ik verkies de blijdschap van een kind.

Je kan het je niet voorstellen als een kind 3 jaar geloofde dat hij slecht was in wiskunde en plots merkt dat hij het wel goed kan en daardoor zelf leuk wordt. Dat hij plots de moeilijke oefening aan een "sterke" leerling kan uitleggen....
Onbeschrijfelijk.
 
  • #168.092
IMG_20230612_184522846.jpg
 
  • #168.093
Ik geef les aan de zwakste leerlingen van de school. In het 5de leerjaar (dat is groep 7) geef ik les aan kinderen die al drie jaar "meegenomen" worden naar het volgende jaar, ondanks het feit dat ze maar een gemiddelde van 3 op 10 hebben voor wiskunde.

Bij de laatste 2 toetsen scoorden mijn 10 kinderen zo goed dat ze van een 3 op 10 gemiddeld naar een 8,3 gemiddeld zijn gegaan.
kind A: is nu 3de van de klas voor rekenen ( op 50 kinderen)
kind B: 5de
Kind C: 6de
kind D: 8ste
kind E: 10 de
kind F, G en H= gedeelde 11de plaats
Kind I : 13de plaats
Kind J:...........1ste!!!!! 9, 3 op 10 voor toets Sprong 9. 9, 6 op sprong 10.



In het 4de leerjaar en het 3de leerjaar zijn mijn kinderen van 3,6 en 3,9 gemiddeld naar 7,9 en 8,5 gegaan.

Nog even en binnen drie weken hebben deze kinderen geen extra begeleidingsplan nodig en kunnen ze zelf rekenbuddy worden! Wat een absurde boost voor hun zelfvertrouwen.
Niet al hun juffen zijn even blij. ...
Als je eerst een 3 gemiddeld staat kun je toch niet na 2 toetsen een 8.3 gemiddeld staan? Al is die 3 gehaald uit 1 toets en haal je vervolgens 2 keer een 10 sta je nog geen 8.3 gemiddeld. Tenzij die andere 2 toetsen zwaarder tellen ofzo. Dan nog is 't bijzonder want we gaan richting einde schooljaar dus ze hebben vast meer dan 1 toets gehad.

Hoe werkt dat, meester?
 
  • #168.094
Als je eerst een 3 gemiddeld staat kun je toch niet na 2 toetsen een 8.3 gemiddeld staan? Al is die 3 gehaald uit 1 toets en haal je vervolgens 2 keer een 10 sta je nog geen 8.3 gemiddeld. Tenzij die andere 2 toetsen zwaarder tellen ofzo. Dan nog is 't bijzonder want we gaan richting einde schooljaar dus ze hebben vast meer dan 1 toets gehad.

Hoe werkt dat, meester?
Tenzij het gemiddelde van de toets van zijn leerlingen van 3 naar 8,3 is gestegen?
:shrug:

Jouw vraag is leuker dan mijn antwoord.
 
  • #168.095
Als kind F, G en H de gedeelde 11de plaats hebben, kan kind I nooit de 13de hebben, want de eerstvolgende is 14de.
ha-haha.gif
.
 
  • #168.097
Als je eerst een 3 gemiddeld staat kun je toch niet na 2 toetsen een 8.3 gemiddeld staan? Al is die 3 gehaald uit 1 toets en haal je vervolgens 2 keer een 10 sta je nog geen 8.3 gemiddeld. Tenzij die andere 2 toetsen zwaarder tellen ofzo. Dan nog is 't bijzonder want we gaan richting einde schooljaar dus ze hebben vast meer dan 1 toets gehad.

Hoe werkt dat, meester?
Dan weet je gelijk hoe moeilijk wiskunde is in België .
 
Terug
Naar boven