AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #169.243
veel te goed gelukt
Screenshot_20230805_150214_WhatsApp.jpg
🫠

• #169.244
Zodra er een hypothese is die testbare consequenties suggereert of logische uitvloeisels (corollaria) heeft, is er sprake van wetenschap, in dit geval natuurkunde
Filosofie met cijfertjes.

We hebben geen idee of er überhaupt iets was voor de oerknal, je kan het ook niet meten. Je kan dus allerlei theorieën bedenken, ondersteund door cijfers, maar je hebt geen flauw idee of dit klopt omdat je geen flauw idee hebt of die natuurkundige en wiskundige formules kunnen worden toegepast op de omstandigheden voor de oerknal. Hoogstwaarschijnlijk niet, er was immers mogelijk geen ruimte-tijd.

Misschien was het wel goddelijke interventie.
Bedenken wat er was voor de oerknal is compleet natte vinger werk. Het hele concept van een oerknal is al te absurd en onwerkelijk als je er logisch over nadenkt.

• #169.245

We hebben geen idee of er überhaupt iets was voor de oerknal, je kan het ook niet meten. Je kan dus allerlei theorieën bedenken, ondersteund door cijfers, maar je hebt geen flauw idee of dit klopt omdat je geen flauw idee hebt of die natuurkundige en wiskundige formules kunnen worden toegepast op de omstandigheden voor de oerknal. Hoogstwaarschijnlijk niet, er was immers mogelijk geen ruimte-tijd.

Bedenken wat er was voor de oerknal is compleet natte vinger werk. Het hele concept van een oerknal is al te absurd en onwerkelijk als je er logisch over nadenkt.
Dit alles kan wel leiden tot beter een beter begrip van de (eerste momenten na de) oerknal.

• #169.246
Dit alles kan wel leiden tot beter een beter begrip van de (eerste momenten na de) oerknal.
Ja, maar ik heb het nu over wat er was voor de oerknal.
Oerknal is immers T=0 toch? Aangezien er geen ruimte-tijd was voor de oerknal.

Of, misschien was er een heelal, dat weer implodeerde, en toen weer uitdijde, en weer implodeerde, enz. Als een ballon die je opblaast, leeg laat lopen, en weer opblaast, enz. Een oneindige cyclus.

Dat zou je allemaal kunnen berekenen, maar het blijft filosoferen, je kan het immers niet meten.

• #169.247

Je onderschat de natuurkunde.

• #169.249
Ja, maar ik heb het nu over wat er was voor de oerknal.
Oerknal is immers T=0 toch? Aangezien er geen ruimte-tijd was voor de oerknal.

Of, misschien was er een heelal, dat weer implodeerde, en toen weer uitdijde, en weer implodeerde, enz. Als een ballon die je opblaast, leeg laat lopen, en weer opblaast, enz. Een oneindige cyclus.

Dat zou je allemaal kunnen berekenen, maar het blijft filosoferen, je kan het immers niet meten.
Ik denk dat t=0 te simpel is. Een deel van de wetenschappers die zich hiermee bezighouden vermoeden dat de natuurwetten niet onveranderlijk zijn, maar “kort” na de oerknal zijn geëvolueerd.

• #169.250
Ik denk dat t=0 te simpel is. Een deel van de wetenschappers die zich hiermee bezighouden vermoeden dat de natuurwetten niet onveranderlijk zijn, maar “kort” na de oerknal zijn geëvolueerd.
De huidige ruimte-tijd is toch ontstaan tijdens/na de oerknal?

• #169.251
Misschien waren er wel hele andere natuurwetten voor de oerknal, andere dimensies. Alles kan. Je weet het niet.

• #169.256
Als je niet zinnigs te zeggen hebt, zeg dan gewoon niets. Je draagt ook helemaal niks bij aan de discussie. Je probeert elke discussie slechts dood te slaan vanuit een verkeerd gevoel van superioriteit.
Hetgeen ontzettend ironisch is aangezien vrijwel iedereen op het forum je een complete r*tard vindt.

Maar hey, doe wat je niet laten kan als dit je onzekerheid wat compenseert.

• #169.258
Tot nu toe is het enige wat jij doet de hele tijd, is zeggen dat mensen fout zitten en/of dom zijn. Als mensen dan vragen waarom verwijs je naar boekjes en slimme mensen.

Nee, jij bent overduidelijk het meest heldere licht hier.
Volgens mij zitten we in het verkeerde topic. Kan me nu wel voorstellen dat je ruzie kreeg met die post.nl man.

• #169.260
Dit forum is echt onverbeterlijk🤣( maar wel vermakelijk)

Terug
Naar boven