XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #171.381
Ik verschiet er toch ook elke keer van als ik een schoolbuurt passeer hoe dik vele kinderen zijn. Kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit bij ons vroeger toch anders was. Wij vertoefden natuurlijk ook niet ganser dagen achter schermen (gsm, tablet, ...). Buiten ravotten = cal verbranden.

• #171.382
Denk dat de lockdown daar ook goed aan heeft meegeholpen.
Weet nog dat ik hard verschoot toen ik terug de eerste keer naar kantoor kwam na 1.5 jaar, zowat iedereen was (echt heel) wat aangekomen :o En maar enkelen zijn dat gewicht terug verloren sindsdien.

• Like
Waarderingen: horn
  • #171.383
Weet nog dat ik hard verschoot toen ik terug de eerste keer naar kantoor kwam na 1.5 jaar, zowat iedereen was (echt heel) wat aangekomen :o En maar enkelen zijn dat gewicht terug verloren sindsdien.
En jij doet nog zo u best om bij te komen :roflol:

• #171.386
Dat is 3,5 jaar geleden. Als mensen zich daar nu nog achter verschuilen, zegt het vooral iets over hoeveel eigen verantwoordelijkheid ze nemen

• #171.390
❤️
IMG_7137.jpeg

Je bent een goede ouder als je jou kinderen dik laat worden, daar waar die zelf geen besef hebben van kcal en automatisch chocola boven een wortel kiezen.
En uiteraard al die dikke kindjes tegenwoordig hebben medicatie of slechte genen, maar de waarheid mag niet gezegd worden dat papa en mama ook iets te vaak naar de mac gaan en keer de kleine buiten laten spelen ipv achter zijn tablet de nerd uithangen de hele dag word ie ook niet beter van.

Over 10 jaar is het “nieuwe normaal” dik zijn.

• #171.391
❤️
IMG_7137.jpeg

Je bent een goede ouder als je jou kinderen dik laat worden, daar waar die zelf geen besef hebben van kcal en automatisch chocola boven een wortel kiezen.
En uiteraard al die dikke kindjes tegenwoordig hebben medicatie of slechte genen, maar de waarheid mag niet gezegd worden dat papa en mama ook iets te vaak naar de mac gaan en keer de kleine buiten laten spelen ipv achter zijn tablet de nerd uithangen de hele dag word ie ook niet beter van.

Als 50% van de volwassenen overgewicht hebben dan is dik zijn nu al het 'nieuwe normaal'.

• #171.392
❤️
IMG_7137.jpeg

Dus 36% heeft een gezond gewicht of ondergewicht?

• Like
Waarderingen: AK
  • #171.393
❤️
IMG_7137.jpeg

"50% van de Nederlandse volwassenen heeft overgewicht" je snapt dat wij daar ook gewoon onder vallen :eyes: had een tijdje terug eens mijn bmi berekend zat kort aan de 30, maarja is natuurlijk ook alleen gebaseerd op lengte en gewicht en niet het spiermassa en vetpercentage. Verder ben ik het compleet met jou eens hoor, en dan vind in het in Nederland nog wel meevallen t.o.v Duitsland. was daar een tijdje terug op het zwembad en de rijen bij de snackbar waren langer dan die van de duiktoren en glijbaan bij elkaar opgeteld.....

• #171.394
"50% van de Nederlandse volwassenen heeft overgewicht" je snapt dat wij daar ook gewoon onder vallen :eyes: had een tijdje terug eens mijn bmi berekend zat kort aan de 30, maarja is natuurlijk ook alleen gebaseerd op lengte en gewicht en niet het spiermassa en vetpercentage. Verder ben ik het compleet met jou eens hoor, en dan vind in het in Nederland nog wel meevallen t.o.v Duitsland. was daar een tijdje terug op het zwembad en de rijen bij de snackbar waren langer dan die van de duiktoren en glijbaan bij elkaar opgeteld.....
Ik denk die groep die daar ook in valt door het trainen niet bepaald het gemiddelde flink omhoog schroeft.
Het gaat gewoon rap de verkeerde kant op, 10 jaar geleden was het nog lang niet zo erg als nu en tegenwoordig zie je gewoon al kinderen jonger dan 10 die al de 100kg bw tikken. Heb ook niet bepaald het idee dat er wat aan gedaan word daar waar dik zijn een verdien model is voor de zorg.

• #171.395
Ben 20 kg afgevallen in de lockdown omdat ik maar op een studentenkamertje met elastieken aan het trainer was :( waarom nog zoveel eten vroeg ik me af.

• #171.397
❤️
IMG_7137.jpeg

Eerst waren ze allemaal "obeesd", nu kom je met cijfers over overgewicht. Wat is het?

Overgewicht zegt voor heel veel mensen, waaronder bodybuilders, niet zoveel. Zat mensen die in de categorie overgewicht vallen, maar nog wel een prima buikomvang hebben.

Mijn buikomvang is nooit buiten de 79-94 centimer geweest, nooit se 90 gehaald. Mijn BMI zegt altijd "overgewicht", ergens tussen de 25 en de 30.

Middelomtrek
VrouwManBMIAdvies
< 68 cm< 79 cm< 18,5Ondergewicht, probeer aan te komen
68-80 cm79-94 cm18,5-25Gezond gewicht, probeer op gewicht te blijven
80-88 cm94-102 cm25-30Overgewicht, probeer af te vallen
> 88 cm> 102 cm> 30Obesitas, probeer met advies van een professional af te vallen

Laatst bewerkt:
  • #171.398
Ik denk die groep die daar ook in valt door het trainen niet bepaald het gemiddelde flink omhoog schroeft.
Het gaat gewoon rap de verkeerde kant op, 10 jaar geleden was het nog lang niet zo erg als nu en tegenwoordig zie je gewoon al kinderen jonger dan 10 die al de 100kg bw tikken. Heb ook niet bepaald het idee dat er wat aan gedaan word daar waar dik zijn een verdien model is voor de zorg.
Het gaat zeker niet de goede kant op, eens!

In sommige culturen wordt dik als gezond of gezellig gezien: Turken, Limburgers, Brabanders, Marokkanen onder andere.

EDIT: kaartje volwassenen met obesitas per wijk, 2020.
ernstig-overgewicht_wijk2020.png

Laatst bewerkt:
  • #171.399
Ik denk eerlijk gezegd dat 36% nog echt zeer riant te hoog geschat is en ik zou zelf 10/20% zeggen.
Ik doel op jouw link
100% - 50% overgewicht - 14% obesitas = 36%

1 op de 3 mensen heeft dus een gezond gewicht of ondergewicht aldus dat plaatje

• #171.400
Eerst waren ze allemaal "obeesd", nu kom je met cijfers over overgewicht. Wat is het?

Overgewicht zegt voor heel veel mensen, waaronder bodybuilders, niet zoveel. Zat mensen die in de categorie overgewicht vallen, maar nog wel een prima buikomvang hebben.

Mijn buikomvang is nooit buiten de 79-94 centimer geweest, mijn BMI zegt altijd "overgewicht".

Middelomtrek
VrouwManBMIAdvies
< 68 cm< 79 cm< 18,5Ondergewicht, probeer aan te komen
68-80 cm79-94 cm18,5-25Gezond gewicht, probeer op gewicht te blijven
80-88 cm94-102 cm25-30Overgewicht, probeer af te vallen
> 88 cm> 102 cm> 30Obesitas, probeer met advies van een professional af te vallen
Ernstig :emo: Jij was toch zelf degene BMI aankwam?
Jullie weten het mooi te draaien.

Terug
Naar boven