MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #171.422
Laatst bewerkt:
  • #171.423
:thinking: :p

het draait toch allemaal om kennis en attitude, en gezondheid..
Schijnbaar niet, want je kan mij niet wijsmaken dat een vetklep niet de “kennis” heeft om te weten dat 3x pizza pw wellicht ongezond is.

Draait om doorzettingsvermogen en discipline, alleen beide is laatste jaren in onze maatschappij steeds minder aan het worden. Ziet toch ook letterlijke elke reclame tegenwoordig op tv dat er een dikkertje in moet voorkomen, waar dit eerst allemaal hectiek opleverde als er geen gekleurde in voorkwam is dit nu met dikkertjes. Zelfs kleding merken promoten size xxxxl.

• #171.424
Net de verkoop makelaar op visite gehad. Huis gaat voor 275.000 de markt op. Is ongeveer 25k meer dan wat wij gedacht hadden.
Moet nog blijken uiteraard, maar wordt zonder problemen snel verkocht voor dat bedrag gaf ze aan.

• #171.425
Ook grappig, mijn zoontje van 2 heeft nog een normale loopfiets en een driewieler terwijl er al sommige van zijn leeftijd een elektrische variant hebben 😂

2 jaar en dan al je kind fysieke beweging ontnemen zal ze goed doen.

Hetzelfde hier, gelukkig wel veel jonge kinderen (2-5) die zelf fietsen of steppen, maar zie nog regelmatig een 4 jarige in een buggy.. Ook zie ik regelmatig een dik kindje met suikerhoudende drankjes of snoep..en normaal zou je dan zeggen 'zal vast wel voor een keertje zijn', maar dat is moeilijk in te denken bij een dik kind.

En imho is een dik kindje hetzelfde als een dikke hond of kat; degene die het geeft is de schuldige.
Vind het alleen maar zielig voor die kindjes :(

Af en toe krijgt mijn zoontje ook wel een koek, ijsje of vruchtensapje, hoort er gewoon bij, maar als ik hem vraag wat voor snack hij wilt, noemt hij bijna altijd wel een fruit op :roflol:
Afgezien van de laatste paar dagen waar hij vraagt om een stoopfafel (stroopwafel) want 1 hapje en hij was verkocht..blijft toch half Nederlander he :o

• #171.426
Hetzelfde hier, gelukkig wel veel jonge kinderen (2-5) die zelf fietsen of steppen, maar zie nog regelmatig een 4 jarige in een buggy.. Ook zie ik regelmatig een dik kindje met suikerhoudende drankjes of snoep..en normaal zou je dan zeggen 'zal vast wel voor een keertje zijn', maar dat is moeilijk in te denken bij een dik kind.

En imho is een dik kindje hetzelfde als een dikke hond of kat; degene die het geeft is de schuldige.
Vind het alleen maar zielig voor die kindjes :(

Af en toe krijgt mijn zoontje ook wel een koek, ijsje of vruchtensapje, hoort er gewoon bij, maar als ik hem vraag wat voor snack hij wilt, noemt hij bijna altijd wel een fruit op :roflol:
Afgezien van de laatste paar dagen waar hij vraagt om een stoopfafel (stroopwafel) want 1 hapje en hij was verkocht..blijft toch half Nederlander he :o
Wij geven de kleine geen vloeibare kcal. Dus slimpie eigenlijk voornamelijk. Fristi etc is leuk en aardig maar tik je honderden kcall pd weg ongemerkt. Qua koekjes krijg die van ons elke dag wel een paar, maar ook hier kan je verschil maken tussen een boterkoek of zon lange vinger bv of soepstengel. Zulke makkelijke keuzes wat gewoon een gigantisch verschil gaat maken. Uiteraard keer een happy meal etc maakt echt geen fl**ker uit en hoort er ook gewoon bij.

Quq avond eten kan je ze mager vlees geven of elke avond bacon spek en worst. Iedereen voed zijn eigen kind zelf op, maar niet janken als ie straks 10 is en een propje begint te worden en op zijn 18de niet eens zijn veters ken strikken doordat zijn penske in de weg zit.

• #171.427
Ook grappig, mijn zoontje van 2 heeft nog een normale loopfiets en een driewieler terwijl er al sommige van zijn leeftijd een elektrische variant hebben 😂

2 jaar en dan al je kind fysieke beweging ontnemen zal ze goed doen.
serieus? Waar is de tijd dat we door regen en wind met de gewone fiets naar school gingen.

• #171.428
serieus? Waar is de tijd dat we door regen en wind met de gewone fiets naar school gingen.
Ach tegenwoordig rijden ze zelf al naar de opvang 🤷‍♂️

IMG_7141.jpeg

• #171.430
Wij geven de kleine geen vloeibare kcal. Dus slimpie eigenlijk voornamelijk. Fristi etc is leuk en aardig maar tik je honderden kcall pd weg ongemerkt. Qua koekjes krijg die van ons elke dag wel een paar, maar ook hier kan je verschil maken tussen een boterkoek of zon lange vinger bv of soepstengel. Zulke makkelijke keuzes wat gewoon een gigantisch verschil gaat maken. Uiteraard keer een happy meal etc maakt echt geen fl**ker uit en hoort er ook gewoon bij.

Quq avond eten kan je ze mager vlees geven of elke avond bacon spek en worst. Iedereen voed zijn eigen kind zelf op, maar niet janken als ie straks 10 is en een propje begint te worden en op zijn 18de niet eens zijn veters ken strikken doordat zijn penske in de weg zit.

Absoluut waar! Enige vloeibare kcal dat mijn kind drinkt is melk eigenlijk, 1 of 2 bekers halfvolle melk.
Kleine keuzes kunnen inderdaad een groot verschil maken! En net zoals jouw kleine, eet mijn kleine niet als een kleine maar vreten ze veel :roflol:
Als het maar lekker is en m'n zoon is gek op broccoli en wortels.

Ik denk dat wat jij zegt mbt doorzettingsvermogen, wel heel erg klopt. Ik maakte af en toe wel eens iets anders als hij het niet wilde eten, doe ik nu ook niet meer. Denk dat veel ouders dat wel blijven doen en moeilijk nee kunnen zeggen.
"Mag ik een snoepje?"
'nee' "
NOUUUU IK WIL EEN SNOEPJJEJEJEJEEJE"
'OK OK hier heb je een snoepje'

En zo inderdaad tot ze tonnetje rond zijn :o

• #171.431

Zolang een kind genoeg beweegt maakt het allemaal geen kut uit (excessen daar gelaten).

Bewegen moeten ze.

• #171.432
Zolang een kind genoeg beweegt maakt het allemaal geen kut uit (excessen daar gelaten).

Bewegen moeten ze.
Dus als je kind 500/1000 kcal extra pd binnenkrijgt en die beweegt evenveel als iemand die dit niet krijgt maakt dit niks uit?

Dat denk ik niet. Voor een dag maakt dit niks uit, maar voor een leefpatroon gaat dit zeker weten het verschil uitmaken na x jaar dat iemand dik of niet dik word.

• #171.434
Absoluut waar! Enige vloeibare kcal dat mijn kind drinkt is melk eigenlijk, 1 of 2 bekers halfvolle melk.
Kleine keuzes kunnen inderdaad een groot verschil maken! En net zoals jouw kleine, eet mijn kleine niet als een kleine maar vreten ze veel :roflol:
Als het maar lekker is en m'n zoon is gek op broccoli en wortels.

Ik denk dat wat jij zegt mbt doorzettingsvermogen, wel heel erg klopt. Ik maakte af en toe wel eens iets anders als hij het niet wilde eten, doe ik nu ook niet meer. Denk dat veel ouders dat wel blijven doen en moeilijk nee kunnen zeggen.
"Mag ik een snoepje?"
'nee' "
NOUUUU IK WIL EEN SNOEPJJEJEJEJEEJE"
'OK OK hier heb je een snoepje'

En zo inderdaad tot ze tonnetje rond zijn :o
Nu nog afleren om aan koeken te likken in de winkel en ze terug te leggen :o

• #171.435
Dus als je kind 500/1000 kcal extra pd binnenkrijgt en die beweegt evenveel als iemand die dit niet krijgt maakt dit niks uit?

Dat denk ik niet. Voor een dag maakt dit niks uit, maar voor een leefpatroon gaat dit zeker weten het verschil uitmaken na x jaar dat iemand dik of niet dik word.
Dit!

Beweging en "echt eten", dan krijg je niet te snel teveel binnen.

Voorheen hier ook weleens over gehad op het forum met oa. De Gezonde Roker. Vroeger was buitenspelen (niet eens sporten) de norm en cola en chips waren voor in het weekend of een verjaardag, een koekje of een snoepje kwam weleens voorbij. Zaterdagavond op de bank met gekamde haartjes met een glaasje fris (geen glas van 500ml) en een bakje chips naar de miniplaybackshow kijken.

• #171.437
Er is gewoon een groot verschil tussen af en toe wat ongezonds en een echt ongezond patroon van weinig bewegen en vrijwel continu het verkeerde voedsel. Een happy meal moet een happy meal blijven, als je dat 3 x in de week eet wordt het kind er ook niet bijzonder happy meer van en is het onderdeel geworden van het patroon. Het begint al heel basaal met gewoon thuis koken met vers voedsel en buiten spelen. Ik moet zeggen dat ik ook op de sportverenigingen en in het zwembad eerlijk gezegd veel kinderen zie die te dik zijn, en dit zijn dan nog degenen die in elk geval aantoonbaar wel wát bewegen.

En verder denk ik dat er vrijwel geen ouders zijn die het in de basis slecht voor hebben met hun kind op het gebied van gezondheid maar dat ze eerder gewoon niet snappen of willen snappen hoe de energiebalans werkt, en/of geen tijd hebben, te moe, gefrustreerd, incapabel, arm, ongeïnteresseerd etc zijn om de juiste keuzes te maken.

• #171.439

Wel goed lezen voor je mij citeert.
500 a 1000 kcal extra per dag is overduidelijk een exces.

Laatst bewerkt:
  • #171.440
Als ouder het goede voorbeeld geven doet natuurlijk ook veel.
Aantal jaren geleden was ik op vakantie in de bergen. Na een wandeltocht van een paar uur zaten wij s middags onze picnic te eten.
Kwam er een gezin Engelsen (ma, pa, 2 kinderen) boven met de stoeltjeslift. (dus al geen gezonde wandeling) Hun middagmaal bestond uit elk een grote zak chips.
k hoef geen tekening te maken van hun obese omvang.....
Uiteraard ook met de lift naar beneden

Terug
Naar boven