AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #171.441
Er is gewoon een groot verschil tussen af en toe wat ongezonds en een echt ongezond patroon van weinig bewegen en vrijwel continu het verkeerde voedsel. Een happy meal moet een happy meal blijven, als je dat 3 x in de week eet wordt het kind er ook niet bijzonder happy meer van en is het onderdeel geworden van het patroon. Het begint al heel basaal met gewoon thuis koken met vers voedsel en buiten spelen. Ik moet zeggen dat ik ook op de sportverenigingen en in het zwembad eerlijk gezegd veel kinderen zie die te dik zijn, en dit zijn dan nog degenen die in elk geval aantoonbaar wel wát bewegen.

En verder denk ik dat er vrijwel geen ouders zijn die het in de basis slecht voor hebben met hun kind op het gebied van gezondheid maar dat ze eerder gewoon niet snappen of willen snappen hoe de energiebalans werkt, en/of geen tijd hebben, te moe, gefrustreerd, incapabel, arm, ongeïnteresseerd etc zijn om de juiste keuzes te maken
Dit dus. Dat ene koekje meer of minder maakt geen drol uit zolang de basis maar goed is en het dus geen excessen zijn waarbij je je kind systematisch troep geeft.

• #171.442
Het overgewicht onder echt jonge kinderen is imo inderdaad schrikbarend. Ik was afgelopen zomer met m'n vriendin bij zo'n natuurplas in de buurt en veruit het grootste gedeelte was echt dik. Niet een beetje mollig maar gewoon dik. Toegegeven dat mijn kijk op wat dik is misschien een beetje scheef is maar toch.
Dat valt bij ons gelukkig nog mee.

Blurrrrr

Laatst bewerkt:
  • #171.445
Wordt de ongezonde keuze gewoon niet alsmaar makkelijker en goedkoper gemaakt terwijl er ook nog eens meer aan verdiend wordt.

• #171.453
In verhouding tot de gezonde alternatieven minder duur.
Helemaal niet. De ongezonde producten worden relatief gezien duurder dan de gezonde producten.

Er komt weer een. Hele lading extra belastingen aan op ongezonde producten.

Fruit en bepaalde seizoensgebonden groentenzullen wel weer duurder worden aangezien het winter wordt (maar andere weer goedkoper, zoals: pompoen, spruitjes, etc).

• #171.454
Helemaal niet. De ongezonde producten worden relatief gezien duurder dan de gezonde producten.

Er komt weer een. Hele lading extra belastingen aan op ongezonde producten.

Fruit en bepaalde seizoensgebonden groentenzullen wel weer duurder worden aangezien het winter wordt (maar andere weer goedkoper, zoals: pompoen, spruitjes, etc).
Ik bedoel het veel ruimer. Er wordt bijvoorbeeld gesproken over elektrische fietsen en steps voor kinderen, dat was 10 jaar geleden gewoon te duur voor je kroost.

• #171.455
Beetje vreemd om je kinderen een elektrische fiets te voeren. Kdenk dat @ak dan ook liever koekjes geeft.

Terug
Naar boven