XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #173.421
Er zit een wereld van verschil in coaches, maar je moet er een zoeken die past bij jou doel. Wil je een lifestyle “betaalde vriend” coach die je wekelijks een schouderklopje geeft en elke week “wauw” roept wat een progressie! Of zoek je iemand die de waarheid durft te zeggen en je laat doen wat je simpelweg moet doen voor je doel.
Hier zijn ook grote individuele verschilllen en het berschilt per situatie. Sommige mensen gaan beter op de harde waarheid, andere mensen hebben meer aan een peptalk. De kunst van het coachen is volgens Mark Twight ook weten hoe je je client het best bereikt.

• #173.422
Onrealistische stellingen konden ze toch net zo slecht onthouden als niet schakers.
Dat is wat ik bedoelde, misschien wat onduidelijk verwoord. Het was ter onderstreping van het specifieke karakter.

Ik weet wel dat bij Londonse taxichauffeurs die de hele stad uit hun hoofd moesten kennen bepaalde delen van de hersenen groter en/of actiever zijn.

Bij muzikanten is het, buiten het "schoolse effect", het vermogen om de handen onafhankelijk van elkaaar te laten bewegen.

Laatst bewerkt:
  • #173.424
Niet gek toch schaken is analyse en uitvoer beiden logica gedreven ? Of ben ik nou gek ....zeg maar niks
Het is imo niet anders dan een set letter bij elkaar gooien staat er jouw taal een woord of zin, dan kan je het veel beter onthouden dan iemand die een andere taal spreekt.

Een chemicus kan een kloppende structuurformule ook veel beter onthouden maar iets onzinnigs net zo slecht als een leek, een bakker kan een nieuw maar logisch recept veel beter onthouden, jij hebt dat misschien weer met iets uit jouw vakgebied.

• #173.425
Het is imo niet anders dan een set letter bij elkaar gooien staat er jouw taal een woord of zin, dan kan je het veel beter onthouden dan iemand die een andere taal spreekt.

Een chemicus kan een kloppende structuurformule ook veel beter onthouden maar iets onzinnigs net zo slecht als een leek, een bakker kan een nieuw maar logisch recept veel beter onthouden, jij hebt dat misschien weer met iets uit jouw vakgebied.
Ik heb elke tekening die ik uitgevoerd idd in mijn hoofd zitten en zo hoor ik aan lopen van machines wat er gedaan word en zie ik afwijkingen van 0.5 mm . consequent toepassen van logica heeft daar toe geleid.
Daarbij ben ik van mening dat ockhams razor over het algemeen van toepassing is op de meest uiteenlopende vraagstukken

• #173.426
Super klantvriendelijk dame van de veerdienst in Canada die goed advies en informatie gaf. Maarja, daar staan ze dan ook om bekend.

Super gunstige veertijden waardoor we met 3 dagen op een boot zitten uiteindelijk maar 1 dag echt 'kwijt' zijn en dat is op een ship tussen de eilanden wat meer cruise is dan van A naar B varen.

Nadeel: Komt nog ruim 600 dollar aan kosten bij die ik niet had verwacht. Bovenop de al bijna 2000 dollar aan kosten voor de overtochten.

Gvd dure grappen dit :roflol:

• #173.427
  • #173.428
Is schaken nier een vrij specifieke adaptatie en zit het effect vooral in kunnen stilzitten en nadenken.

Ik kan me een voorbeeld herinneren waarbij schakers veel makkelijker dan andere mensen bepaalde stellingen op een bord konden onthouden. Zelfs dit ging alleen op als het stellingen waren die enigszins realistisch waren in een schaakspel en niet random.
Dat komt door wat schakers "kenmerken" noemen. Door herkenning van kenmerken kan je ook bv. simultaan schaken. Ik kan me nog goed herinneren dat ik als kleine jongen met de buurman aan het schaken was (voorzitter van de Haagse schaakbond), hem na ongeveer 10 zetten vertelde dat hij over nog eens 10 zetten zou verliezen. Hij lachen, maar even later vloog het schaakbord door de kamer. Kenmerken...

• #173.429
Ik heb ze, koste wel enorm veel tijd en ze zijn nog steeds te klein.
Punt is dat je jezelf altijd te klein blijft vinden :roflol:
Maar als ik 1 cm per jaar op m'n biceps zou pakken, zou ik wel voor tekenen. Ik heb het gevoel dat ze al jaren stilstaan.

• #173.430
Dat komt door wat schakers "kenmerken" noemen. Door herkenning van kenmerken kan je ook bv. simultaan schaken. Ik kan me nog goed herinneren dat ik als kleine jongen met de buurman aan het schaken was (voorzitter van de Haagse schaakbond), hem na ongeveer 10 zetten vertelde dat hij over nog eens 10 zetten zou verliezen. Hij lachen, maar even later vloog het schaakbord door de kamer. Kenmerken...
Is er ook iets waar je als kind niet beter in was dan een volwassene?

• #173.433
Vergeten we ook de aanhechtingen vd spieren niet of zijn me lats zo laag doordat ik veel rows doe.

Zelfde geld voor armen, de ruimte tussen je binnenkant elleboog en biceps bepaald hoe je biceps ogen en de aanhechting van je triceps speelt ook mee hoe dat visueel oogt. Aanhechtingen kan je niet wijzigen, slechte genen voor spiergroei zou je eventueel met “tijd” kunnen compenseren, alhoewel ik ook denk dat je hierdoor altijd achterloopt toz van mensen die sneller spiermassa aanzetten.

Nou ben ik ook van mening dat genen/aanhechtingen een grote impact hebben als je echt op hoog level mee doet. Beginners wedstrijden eigenlijk ook wel, maar dan zijn mensen nog verre van maximaal in shape en oogt dit nog niet extreem

Bovenstaand verhaal is trouwens waarom wesley vissers nooit zal winnen van cbum, hij mist die aanhechtingen/genen waardoor die het altijd aflegt.
Wesley moet gewoon wachten tot Cbum stopt en dan kan hij prima die prijs pakken. :thumbs: :roflol:
Soms moet je ook niet van een gedoodverfde winnaar proberen te winnen maar je kansen pakken wanneer die er juist niet is.

• #173.435
  • #173.437
Jij denkt dat hij nog lang doorgaat op dit niveau. Als hij slim is stopt hij nu.
Huh, ik denk dat Urs nog wel 10 jaar meegaat. Cbum zal wel aan zijn eind zijn en merk dat ie nu zijn merchandise enorm aan het uitbreiden is wat door zijn naam/imago erg goed loopt.

• #173.438
Huh, ik denk dat Urs nog wel 10 jaar meegaat. Cbum zal wel aan zijn eind zijn en merk dat ie nu zijn merchandise enorm aan het uitbreiden is wat door zijn naam/imago erg goed loopt.
Cbum is nog max 2 jaar wordt gezegd. Heeft blijkbaar zelf aangegeven dat hij ten laatste op 30 met pensioen gaat. Is er 28, heeft net ne kleine, gans zijn haarlijn laat heraanleggen 🤣.

Urs zal idd nog effe meegaan. En dan is er Ramone nog... ook nog maar 28

• Like
Waarderingen: AK
  • #173.439
Pwo meal, pwo, poepen, gym

image.jpg

Terug
Naar boven