XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #175.201
Een vriendje gemaakt.
20240424_164206.jpg
Rabies is een b*ch. Pas maar op als zulke dieren atypisch gedrag vertonen zoals dit.

Kijken of je ze nog zo leuk.vind als ze constant je pluimvee oid opvreten. 🤪

• #175.202
Naar een tourist trap gaan met perfect weer en de enige tourist zijn.

Fking winning at life right now.
20240425_080909.jpg

Rabies is een b*ch. Pas maar op als zulke dieren atypisch gedrag vertonen zoals dit.

Kijken of je ze nog zo leuk.vind als ze constant je pluimvee oid opvreten. 🤪
Knappe vos die door een motorpak komt.

Ook weinig pluimveehouders op 2km hoogte denk ik.

• #175.203
  • #175.205

20240425_080909.jpg

Bro visited high hrotghar and think we wouldnt notice

• #175.206

20240425_080909.jpg

Dit is toch echt wel een meesterlijk plaatje zeg, dat water zal vast niet lekker zijn om in te zwemmen tenzij je van ijskoud water houd, maar wat een mooi gebied zeg!

• #175.207
Dit is toch echt wel een meesterlijk plaatje zeg, dat water zal vast niet lekker zijn om in te zwemmen tenzij je van ijskoud water houd, maar wat een mooi gebied zeg!
Er ligt zelfs nog een beetje ijs, het is nu -2 ofzo.

Maar met de zon op mijn zwarte jas is bijna warm en moet ik me echt inhouden om er niet in te duiken.

En om niet te janken van dit uitzicht.

20240425_091949.jpg

Inmiddels zijn de eerste groepen toeristen ook aangekomen maar ik heb geen spijt van mijn wekker om 06:00 op vakantie.

• #175.208

Maar met de zon op mijn zwarte jas is bijna warm en moet ik me echt inhouden om er niet in te duiken.

20240425_091949.jpg

Inmiddels zijn de eerste groepen toeristen ook aangekomen maar ik heb geen spijt van mijn wekker om 06:00 op vakantie.
Wauw, dit ziet er echt fantastisch uit man, en ja je zou er bijna van gaan janken als je er zou staan en dit mag zien....hoe mooi deze planeet eigenlijk is. Echt prachtig om te zien!

Jij bent gezegend dat je dit mag beleven met je gezin. Ik hoop dat alles goed met je/jullie gaat daar.

• #175.210

20240425_091949.jpg

Zou wel een goede test zijn voor de waterdichtheid van je motorpak, ik ben benieuwd.

• #175.211

Ook weinig pluimveehouders op 2km hoogte denk ik
@TheHoff is toch een homesteader, dan heb je ook pluimvee en andere dieren rondlopen als je een.beetje zelfvoorzienend bent lijkt mij.

En wil jij het riskeren met rabies? Ik zou gewoon uit de buurt blijven. Een kogelvrij vest is kogelwerend, maar ga jij het graag testen?

• #175.212
Krijg

Laatst bewerkt:
  • #175.213
@TheHoff is toch een homesteader, dan heb je ook pluimvee en andere dieren rondlopen als je een.beetje zelfvoorzienend bent lijkt mij.

En wil jij het riskeren met rabies? Ik zou gewoon uit de buurt blijven. Een kogelvrij vest is kogelwerend, maar ga jij het graag testen?
Tegenwoordig heb je tetanus spuiten, denk je dat elke vos rabies heeft? Ik snap je hoor, ik zou ook niet graag gebeten willen worden door een wilde vos. Hij kijkt wel angstig, alsof ie een beetje de weg kwijt is.

• #175.214
Het was niet TheHoff en vossen..kom op..die lopen hier elke dag rond :roflol: boeiend.
Mevrouw wereldvreemd. Heb jij ooit een vos direct contact zien maken? Als ze dat wel doen is dat vaak een teken van ziekte of iets anders en dan moet je er van wegblijven. Rabies is ongeneeslijk en altijd dodelijk. Dus als je daar nonchalant over wil doen prima, maar ik zou het niet riskeren.

• #175.215
de

Laatst bewerkt:
  • #175.216
Tegenwoordig heb je tetanus spuiten
Riskeer jij het met een ongeneeslijk en per definitie dodelijke ziekte? Jullie zouden meteen vergaan als jullie in de wildernis zouden verblijven dat is mij wel duidelijk.

Met zulke aannames en nonchalant gedrag ben je snel klaar in de wildernis.

• #175.218

Dat is wel de bedoeling. Maar wij wonen maar 350-400 meter boven zee niveau.
Vossen is wel een plaag voor veehouders hier. Buurman jaagt er op. 400 noorse kroon per vos die hij afschiet. Hij moet dan van de vos die hij afschiet een poot afhakken en overhandigen als bewijs.
Klinkt zielig voor sommige maar als ze je lammetjes of kippen stelen is het snel gedaan met hoe zielig het is.
Overigens lokt hij de vossen met zijn duiven😆

• #175.219
Maar in ieder geval was er dus een vos.....in een hele mooie omgeving....

• #175.220
Dat is wel de bedoeling. Maar wij wonen maar 350-400 meter boven zee niveau.
Vossen is wel een plaag voor veehouders hier. Buurman jaagt er op. 400 noorse kroon per vos die hij afschiet. Hij moet dan van de vos die hij afschiet een poot afhakken en overhandigen als bewijs.
Klinkt zielig voor sommige maar als ze je lammetjes of kippen stelen is het snel gedaan met hoe zielig het is.
Overigens lokt hij de vossen met zijn duiven😆
In Amerika zitten ze met eenzelfde probleem maar dan met coyotes. En zo werkt het homesteaden nu eenmaal. Tis ook geen massaslachting he, zijn de brutaalste die het onderspit delven, en vaak zijn dat ook diegene die wat onder de leden hebben of zwak zijn en zelf geen wilde prooi meer kunnen vangen. Ben zelf ook een prepper/survivalist

Terug
Naar boven