AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #175.661
Ik heb het gevoel dat mensen weer eens tussen de regels doorlezen en er conclusies bij maken;

Ik vraag aan @apfelstrudel waarom hij ergens voor koos en niet voor iets anders. Ik stel letterlijk de vraag omdat ik letterlijk benieuwd ben naar z'n gedachtegang bij het kiezen van het menu.
Geen conclusies, geen aannames, niks. Gewoon aan hem de vraag uit nieuwsgierigheid.

Niet tussen regels lezen aub, want zo typ ik niet.

• #175.662
Ben je familie van Yasmine ?
Ja, Yasmine is mijn retarded broertje.
@apfelstrudel waarom koos je ervoor om zo iets hollands te maken dan? Grote pan met pilau rijst en kipfilet of lamsvlees is toch veel makkelijker én meer van hun cultuur?

Even los van het feit dat de rest van hun gedrag gewoon asociaal was
Zoiets Hollands? La ratte aardappelen (Frans) met groene asperges (Frans) met halal worst (niet Nederlands).
O wacht, Hollandaise is natuurlijk Hollands.
Behalve dat Hollandaise saus uit Frankrijk komt 🤦 :roflol:

Kzal vandaag schaappie á la (spreek je niet uit als allah) neuk in aarsie serveren.
Voor morgen staat er pizza calamiteiten op het menu.

• #175.663
Ja, Yasmine is mijn retarded broertje.
Zoiets Hollands? La ratte aardappelen (Frans) met groene asperges (Frans) met halal worst (niet Nederlands).
O wacht, Hollandaise is natuurlijk Hollands.
Behalve dat Hollandaise saus uit Frankrijk komt 🤦:ROFLOL:

Kzal vandaag schaappie á la (spreek je niet uit als allah) neuk in aarsie serveren.
Voor morgen staat er pizza calamiteiten op het menu.

Dacht ik al, je kunt geen normaal antwoord geven. Lekker xenofobisch beledigingen maken in plaats van normaal volwassen. Jammer weer.

• #175.664
Ik heb het gevoel dat mensen weer eens tussen de regels doorlezen en er conclusies bij maken;

Ik vraag aan @apfelstrudel waarom hij ergens voor koos en niet voor iets anders. Ik stel letterlijk de vraag omdat ik letterlijk benieuwd ben naar z'n gedachtegang bij het kiezen van het menu.
Geen conclusies, geen aannames, niks. Gewoon aan hem de vraag uit nieuwsgierigheid.

Niet tussen regels lezen aub, want zo typ ik niet.

Waarom laat je dit
dan niet weg?

• #175.665
Voor de record trouwens.

In eerste instantie had ik lamsvlees. Dat was nog van vorig chefsmenu (nieuwe menu ging gister in). Ouwe menu: la ratte aardappelen, groene asperges, doperwt crème, cherry tomaat gepoft in knoflook olie, lam en Hollandaise saus. Vandaar dus ook dat ik praktisch het menu van de dag ervoor aan ze serveerden.

Maar de lam was niet halal gecertificeerd dus aten ze het niet. Het moest en zal halal gecertificeerd zijn, dus moesten wij (ik) naar de supermarkt.

Het was niet alsof ik het druk had ofzo. En alaof het raar en onbeschofd is om zoiets te vragen. Nee joh deze ongelovige kuffar gaat wel ff.

Jij bent welkom, jij bent welkom in mijn land.

• #175.666
Waarom laat je dit

dan niet weg?

Waarom wel? Is deel van mijn vraag.

Als ik moet koken voor een groep buitenlanders, zeker als er kinderen bij zijn, zou ik nadenken wat zij lekker zouden vinden. Wij als Nederlanders eten voedsel van veel andere culturen, maar Syriërs hebben dat niet.

Dus ik zou dan nadenken wat zij, in hun cultuur, lekker zouden vinden om te eten en dit zo goed mogelijk klaarmaken, nogmaals; zeker als er kids bij zijn.

Ik vroeg mij dus af waarom een kok dat dus niet doet.

Maar hij laat zichzelf weer eens zien en het is dus weer duidelijk waarom hij voor die 10tal mensen niet iets (voor hun) lekkers maakt.

• #175.667
Ha wat een feest vandaag.
Dat hotel waar ik werk heeft 11 Syrische satushouders (nareizigers) opgenomen voor 10 dagen.
10 dagen overnachten + ontbijt, lunch en diner.

En dat ging natuurlijk helemaal geweldig. Eerst tijdens de lunch eisen dat alles halal moest. (Ze zouden 12:00 lunchen, kwamen pas 15:30 van hun kamer).
Toen moest diner allemaal halal. Dus ik naar de Albert Heijn toe (prima ff eruit).

Had ik gebakken aardappelen, groene asperges, halal worstje en hollandaise (vond ik wel ironisch) saus.

Ze zouden 17:00 dineren want 18:00 begint diner voor gasten. Uiteindelijk kwam de helft om 19:00 binnen en eisen dat het 19:30 op tafel moest staan. Op t drukste moment.

Dus ik laat ze wachten want f**k hun. Uiteindelijk krijgen ze hun eten, eten ze het niet want niet lekker. Of ik iets anders wil maken. Of dat ze zelf ff in de keuken kunnen komen staan.

"My cjildren are so hungry"
"Wel apparantly not because they haven't eaten a thing, I'm not gonna make something else".
But they are so hungry

Well.. ain't they used to that?
:trollface:

Volgende keer gewoon blikvoer uit de ping aan ze opschotelen, ondankbaar zijn ze toch wel.

• #175.668
Kan niet wachten om zo op werk te zijn

• #175.669
Als ik moet koken voor een groep buitenlanders, zeker als er kinderen bij zijn, zou ik nadenken wat zij lekker zouden vinden. Wij als Nederlanders eten voedsel van veel andere culturen, maar Syriërs hebben dat niet.

Dus ik zou dan nadenken wat zij, in hun cultuur, lekker zouden vinden om te eten en dit zo goed mogelijk klaarmaken, nogmaals; zeker als er kids bij zijn.

Omdat die zoals hij nu aangeeft het vaak moet doen met wat er in huis is om de kosten te beperken

Daarnaast zouden de vluchtelingen dan beter een land kunnen uitkiezen die aansluit bij hun cultuur en gebruike ipv helemaal naar Nederland te komen. Dat is iets wat ik zou doen als ik zo kieskeurig was.

• #175.671
Omdat die zoals hij nu aangeeft het vaak moet doen met wat er in huis is om de kosten te beperken

Daarnaast zouden de vluchtelingen dan beter een land kunnen uitkiezen die aansluit bij hun cultuur en gebruike ipv helemaal naar Nederland te komen. Dat is iets wat ik zou doen als ik zo kieskeurig was.

Dat is jouw mening.
Als je een beetje een goed persoon bent dan zou je voor tiental buitenlandse mensen voor tien dagen geen asperges serveren, tenzij je weet dat dit voor hun herkenbaar is.

Net zoals dat als ik mensen heb die komen eten en ik weet dat de helft vegetariërs zijn, ik geen vlees of vis serveer. Is toch niet zo moeilijk?

Maar ik zal wel weer de enige zijn die zo is :) prima.

• #175.672
Stukje belangrijke info die ik vergeten was te vermelden.

Met het COA (of rode kruis of whatever welke organisatie) was afgesproken dat ze ELKE DAG personeelseten zouden krijgen. Dus hetzelfde als ons. Gister zou dat pasta bolognese zijn.

Probleem was alleen dat onze retarded sous chef perongeluk (of expres) 4kg half om half gehakt gekocht had ipv halal :roflol:.
En omdat ik geen complete ter***lijer ben ik ze dat dus niet gevoerd heb.
20240508_142922.jpg

20240508_142925.jpg

Dus kregen ze het dure chefsmenu maar dat was te min voor ze.

Laatst bewerkt:
  • #175.674
Waarom niet apfelstrudel?

Het was van tevoren afgesproken hetzelfde als personeel te geven, dus ik had er weinig keus in.

Oh oké thanks!

Rooster Teeth Off Topic GIF by Achievement Hunter

• #175.675
Waarom wel? Is deel van mijn vraag.

Maar hij laat zichzelf weer eens zien en het is dus weer duidelijk waarom hij voor die 10tal mensen niet iets (voor hun) lekkers maakt.
Of he, maar misschien denk ik gek, bekijk je het van de andere kant.

Je bent te gast in een nieuw land die jou opvangt en je een nieuw leven bied en daarbij alles voor jou regelt, je hoeft zelf niks te doen.

Omdat er nog geen permanente huizing voor je is krijg je een mooi hotel toegewezen ipv op straat gezet worden of in een tentenkamp.

Daarbij mag je ook nog eens eten. Zelf koken op de kamer? Een tasje met broodjes? Nee je mag in het restaurant eten, iets wat de Nederlanders zelf een bijzonder uitje noemen krijg je gewoon gratis en voor niks geregeld.

Het enige wat je hoeft te doen is op tijd verschijnen in de zaal en dan krijg je een verse maaltijd van een proffesionele chef.

Ik zou persoonlijk rekening houden moet je met de cultuur en religie van dat gastland die het allemaal voor je regelt. Maar dat doe je niet en je eist halal vlees.

Ik zou persoonlijkrekening houden met de cultuur van dat land door op tijd te komen, maar dat doe je niet.

Je krijgt een mooie kans om een heerlijke maaltijd uit de cultuur van dat land te eten, ondanks dat ik het misschien niet lekker vind zou ik er het beste van maken en mijn waardering uitspreken voor wat ik krijg, maar dat doe je niet.

Misschien he, heel misschien, is het in deze situatie volledig onredelijk om van de gastheer te verwachten dat hij zich aan de gast aanpast.

• #175.678
Dat is jouw mening.
Als je een beetje een goed persoon bent dan zou je voor tiental buitenlandse mensen voor tien dagen geen asperges serveren, tenzij je weet dat dit voor hun herkenbaar is.

Net zoals dat als ik mensen heb die komen eten en ik weet dat de helft vegetariërs zijn, ik geen vlees of vis serveer. Is toch niet zo moeilijk?

Laatst met suikerfeest trakteerde een Syrisch kindje uit de klas van mijn zoontje op Syrische lekkernijen. De meerderheid van de klas heeft het geproefd, maar vond het niet lekker. Moeten we nu bij die ouders gaan klagen dat ze geen rekening houden met de wensen en gewoontes van de kinderen uit die klas?

• #175.680
Dat is jouw mening.

Dus jij vindt dat we voor al die statushouders per geval rekening moeten houden met hun eigen cultuur?

Terug
Naar boven