Fitness Seller

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #175.681
Laatst met suikerfeest trakteerde een Syrisch kindje uit de klas van mijn zoontje op Syrische lekkernijen. De meerderheid van de klas heeft het geproefd, maar vond het niet lekker. Moeten we nu bij die ouders gaan klagen dat ze geen rekening houden met de wensen en gewoontes van de kinderen uit die klas?

Suikerfeest is een religieus feest en 1 lekkernij vergelijken met 10 dagen 3 maaltijden per dag is sowieso apart.

Maar goed, apfelstrudel heeft nu de echte reden gegeven van de keuzes, dus is het toch gewoon einde gesprek?

Is geen discussie waard, zei @Bullshark al.

• #175.682
Dus jij vindt dat we voor al die statushouders per geval rekening moeten houden met hun eigen cultuur?

Voor 10 dagen voor 10tal mensen en kinderen een aangepast menu, ja..dat vind ik iets normaals.

Anderen vinden dat niet, ook prima! Iedereen is verschillend en ik vroeg me gewoon af waarom APFELSTRUDEL dat niet deed.

Einde gesprek :)

• #175.683
Voor 10 dagen voor 10tal mensen en kinderen een aangepast menu, ja..dat vind ik iets normaals.

Anderen vinden dat niet, ook prima! Iedereen is verschillend en ik vroeg me gewoon af waarom APFELSTRUDEL dat niet deed.

Einde gesprek :)
En in een ander hotel zitten er 30, moet dat hotel dat dan ook doen? En in alle andere hotels, opvang locaties etc?

• #175.684
Apfelstrudel zijn beledigende teksten die hij hier neer zet kunnen zij niet lezen hoor.

Vind jij het normaal dan om zo'n antwoord te geven? Als volwassene..
Europa gaat helemaal naar de klote door dit soort volk. Als je dan als chef speciaal naar buiten gaat en prima eten voorbereid, maar vervolgens zo schandalig wordt behandeld, dan mag je best heftig reageren.

• #175.685
Suikerfeest is een religieus feest en 1 lekkernij vergelijken met 10 dagen 3 maaltijden per dag is sowieso apart.

Maar goed, apfelstrudel heeft nu de echte reden gegeven van de keuzes, dus is het toch gewoon einde gesprek?

Is geen discussie waard, zei @Bullshark al.
Waar haal jij die tien dagen vandaan en waarom start je den een discussie?

• #175.686
Europa gaat helemaal naar de klote door dit soort volk. Als je dan als chef speciaal naar buiten gaat en prima eten voorbereid, maar vervolgens zo schandalig wordt behandeld, dan mag je best heftig reageren.

Zei ik dat dit niet mocht dan? Had je niet gezien dat ik zei 'buiten het feit om dat-' ?

Ik vroeg hem over zijn keuze.

Klaar. That's it. Nogmaals lees niet door de regels heen.

• #175.687
Waar haal jij die tien dagen vandaan en waarom start je den een discussie?

Ik stelde apfelstrudel een vraag. Anderen starten een discussie door zich ermee te bemoeien en door regels heen te lezen en te janken.

Hij zei 'voor 10 dagen'.

• #175.688
Ha wat een feest vandaag.
Dat hotel waar ik werk heeft 11 Syrische satushouders (nareizigers) opgenomen voor 10 dagen.
10 dagen overnachten + ontbijt, lunch en diner.

En dat ging natuurlijk helemaal geweldig. Eerst tijdens de lunch eisen dat alles halal moest. (Ze zouden 12:00 lunchen, kwamen pas 15:30 van hun kamer).
Toen moest diner allemaal halal. Dus ik naar de Albert Heijn toe (prima ff eruit).

Had ik gebakken aardappelen, groene asperges, halal worstje en hollandaise (vond ik wel ironisch) saus.

Ze zouden 17:00 dineren want 18:00 begint diner voor gasten. Uiteindelijk kwam de helft om 19:00 binnen en eisen dat het 19:30 op tafel moest staan. Op t drukste moment.

Dus ik laat ze wachten want f**k hun. Uiteindelijk krijgen ze hun eten, eten ze het niet want niet lekker. Of ik iets anders wil maken. Of dat ze zelf ff in de keuken kunnen komen staan.

"My cjildren are so hungry"
"Wel apparantly not because they haven't eaten a thing, I'm not gonna make something else".
But they are so hungry

Well.. ain't they used to that?
:trollface:

@apfelstrudel waarom koos je ervoor om zo iets hollands te maken dan? Grote pan met pilau rijst en kipfilet of lamsvlees is toch veel makkelijker én meer van hun cultuur?

Even los van het feit dat de rest van hun gedrag gewoon asociaal was

Met het COA (of rode kruis of whatever welke organisatie) was afgesproken dat ze ELKE DAG personeelseten zouden krijgen. Dus hetzelfde als ons. Gister zou dat pasta bolognese zijn.

Al dat gediscussieer van andere mensen tussendoor was gewoon onnodig.

Maar hey, geef mij lekker de schuld joh.

• #175.689
Of he, maar misschien denk ik gek, bekijk je het van de andere kant.

Je bent te gast in een nieuw land die jou opvangt en je een nieuw leven bied en daarbij alles voor jou regelt, je hoeft zelf niks te doen.

Omdat er nog geen permanente huizing voor je is krijg je een mooi hotel toegewezen ipv op straat gezet worden of in een tentenkamp.

Daarbij mag je ook nog eens eten. Zelf koken op de kamer? Een tasje met broodjes? Nee je mag in het restaurant eten, iets wat de Nederlanders zelf een bijzonder uitje noemen krijg je gewoon gratis en voor niks geregeld.

Het enige wat je hoeft te doen is op tijd verschijnen in de zaal en dan krijg je een verse maaltijd van een proffesionele chef.

Ik zou persoonlijk rekening houden moet je met de cultuur en religie van dat gastland die het allemaal voor je regelt. Maar dat doe je niet en je eist halal vlees.

Ik zou persoonlijkrekening houden met de cultuur van dat land door op tijd te komen, maar dat doe je niet.

Je krijgt een mooie kans om een heerlijke maaltijd uit de cultuur van dat land te eten, ondanks dat ik het misschien niet lekker vind zou ik er het beste van maken en mijn waardering uitspreken voor wat ik krijg, maar dat doe je niet.

Misschien he, heel misschien, is het in deze situatie volledig onredelijk om van de gastheer te verwachten dat hij zich aan de gast aanpast.

Of zeg ik nu iets geks?
Ik weet dat het een wedervraag op een vraag is maar ik ben benieuwd @Hell93

• #175.690
Of he, maar misschien denk ik gek, bekijk je het van de andere kant.

Je bent te gast in een nieuw land die jou opvangt en je een nieuw leven bied en daarbij alles voor jou regelt, je hoeft zelf niks te doen.

Omdat er nog geen permanente huizing voor je is krijg je een mooi hotel toegewezen ipv op straat gezet worden of in een tentenkamp.

Daarbij mag je ook nog eens eten. Zelf koken op de kamer? Een tasje met broodjes? Nee je mag in het restaurant eten, iets wat de Nederlanders zelf een bijzonder uitje noemen krijg je gewoon gratis en voor niks geregeld.

Het enige wat je hoeft te doen is op tijd verschijnen in de zaal en dan krijg je een verse maaltijd van een proffesionele chef.

Ik zou persoonlijk rekening houden moet je met de cultuur en religie van dat gastland die het allemaal voor je regelt. Maar dat doe je niet en je eist halal vlees.

Ik zou persoonlijkrekening houden met de cultuur van dat land door op tijd te komen, maar dat doe je niet.

Je krijgt een mooie kans om een heerlijke maaltijd uit de cultuur van dat land te eten, ondanks dat ik het misschien niet lekker vind zou ik er het beste van maken en mijn waardering uitspreken voor wat ik krijg, maar dat doe je niet.

Misschien he, heel misschien, is het in deze situatie volledig onredelijk om van de gastheer te verwachten dat hij zich aan de gast aanpast.
Normale gasten kost het €300 per persoon per nacht. Zij krijgen het gratis. 10 nachten..

En dan klagen

• #175.692
Ik weet dat het een wedervraag op een vraag is maar ik ben benieuwd @Hell93

Je vraag is 'of zeg ik nu iets heel geks?'

Nee, wat je zegt is niet gek. Ik zou dat ook doen, maar ik snap ook dat wij als Nederlanders makkelijker zijn daarin en zo zijn opgevoed met vakanties en opgroeien tussen andere culturen. Ik snap ook dat die Syriërs, vooral de kinderen, wellicht nog nooit uit hun eigen land zijn gegaan, enkel nu door oorlog.

Ik snap ook dat ze waarschijnlijk mentaal er doorheen zitten en ondanks dat ze wellicht dankbaar zijn (want je kunt niet in hun hoofd kijken) willen ze hun religie niet ineens verbannen en eten wat ze ook maar voorgeschoteld krijgen (nogmaals, vooral de kinderen).

Ik snap dat ook.
Ik snap beide kanten. Daarom stelde ik de vraag aan apfelstrudel en zijn latere toevoeging was simpelweg waar ik naar vroeg.

• #175.695
  • #175.696
Hij zegt nergens dat ze 10 dagen dit zelfde eten voorgeschoteld krijgen

Als je het zo had gevraagd was we waarschijnlijk anders gereageerd

Ik zei ook nergens dat ze dit 10 dagen voor 3 maaltijden per dag krijgen he. Ik zei dat ze 10 dagen lang 3 maaltijden per dag krijgen en dit niet te vergelijken is met 1 lekkernij.

Klaag je nou serieus over hoe ik een vraag aan iemand anders stel?..

• #175.697
Anywho, ik stelde apfelstrudel een vraag, ik krijg er haat voor terug, maar apfelstrudel heeft nu wel geantwoord en ik heb mijn antwoord; hij deed dat niet omdat er afspraken zijn gemaakt tussen rode kruis (of wie dan ook) en hem/hotel.

PRIMA TOCH? Jullie maken echt van een mug een olifant :roflol:

Im Outta Here GIF

• #175.698
Ik zei ook nergens dat ze dit 10 dagen voor 3 maaltijden per dag krijgen he. Ik zei dat ze 10 dagen lang 3 maaltijden per dag krijgen en dit niet te vergelijken is met 1 lekkernij.

Klaag je nou serieus over hoe ik een vraag aan iemand anders stel?..
Ik klaag niet, ik doe jou een suggestie hoe je jij vraag anders kunt verwoorden om zo in de toekomst minder aangevallen te worden op je woordkeuze.

Als ik het me goed kan herinneren heb je een tijd geleden aangegeven dat je wilde leren je online communicatie wat aan te passen om zo minder haat reacties te krijgen.

Terug
Naar boven