XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #177.003
  • #177.008
Mede doordat we niet echt verduisterende gordijnen hebben ben ik vaak rond 3 uur wakker. Erg veel last van muggen hier dus door de jeuk kan ik niet meer slapen.
Maar het is geen ramp om bij ons op de zaak te wachten tot de deur open gaat.
1000012436.jpg

Donkerder als dit wordt het niet.
Waarom gebruik je geen muskietennet?

• #177.009
Kinderen beneden de winterjassen aan: papa gaat trainen....
Zo erg is het niet, maar een aantal aanpassingen hebben de maximale temperatuur wel flink omlaag gebracht. Met een dakraam op O/ZO was het er 's zomers wel eens tegen de 40 graden, nu met een spiegelende folie op dat raam, goede zonwering daarachter, en verder bijna alleen maar zonnepanelen op het pannendak (dat scheelt echt veel) kan ik het koeler houden dan buiten. Als beneden een airco aanstaat en de mechanische ventilatie voor 99% lucht van zolder naar buiten blaast is het best goed te doen.

• #177.014
Waarom gebruik je geen muskietennet?
Muggen zitten gelukkig voornamelijk buiten. Wonen in een redelijk moerasig gebied. En aangezien ik heel het jaar een korte broek en t shirt draag ben ik snel de pineut. Nog maar 2 maandjes en dan komt de winter er aan. (Gelukkig). Ben naar noorwegen verhuisd voor de sneeuw en niet voor de zon en al zijn vliegende beestjes

• #177.016
Heb je nog iets bijzonders gespot?
Paar vlaamse gaaien, Groene specht en vele buizerds. Vermoed dat ze het te warm hebben en schuilhouden. Tis aardig rustig

Groene specht is en blijft mooi.

Zag wel een buizerd een aanval inzetten met een vermoedelijk een rat als vangst en een groepje kauwen die hem ondertussen lopen te klieren. Hij liet zn prooi vallen en die kauwen gingen ermee aan de haal. Zulke dingen vind ik al prachtig om te zien👍

• #177.017
Paar vlaamse gaaien, Groene specht en vele buizerds. Vermoed dat ze het te warm hebben en schuilhouden. Tis aardig rustig

Groene specht is en blijft mooi.

Zag wel een buizerd een aanval inzetten met een vermoedelijk een rat als vangst en een groepje kauwen die hem ondertussen lopen te klieren. Hij liet zn prooi vallen en die kauwen gingen ermee aan de haal. Zulke dingen vind ik al prachtig om te zien👍
Ben ook weer begonnen met vogels kijken, ga binnenkort een scope kopen.

• #177.018
Ben ook weer begonnen met vogels kijken, ga binnenkort een scope kopen.
Heb wel een telescoop maar die is voor sterrenkijken.
Heb ook een 15x70 celestron kijker op een tripod want dat ding is amper stil te houden in de hand met deze vergroting. Dacht wel leuk voor vogels te zijn en het beeld is echt supermooi. Kan er de 4 grootste manen van jupiter mee zien evenals de orionnevel en andersoort objecten (pleiaden etc)
Maar voor vogels eigenlijk totaal niet praktisch. Gebruik hem nu om objecten voor te spotten voor ik mn telescoop ga instellen en ik erachter kom dat het zicht bagger is door verschillende factoren, ook weleens voor een snelle kijk als ik savonds laat even ga stargazen in mn ligstoel in de tuin.

Voor vogels nu een simpel kijkertje gehaald.

• #177.019
De ontdekking dat ik een flink eiwittekort had.
Heb vandaag geloof ik 100+ gram op, terwijl ik normaal rond de 50-60 zit. Wat ik dacht wat een overbelasting blessure was, was gewoon onderherstelde spieren. Nu kan ik alles weer doen en mijn spieren zijn voller.
Dus ik ga dit dagelijks doen.
Had ik, en dacht nog iemand dit niet laatst in je topic geschreven ? ook ivm je fruitdieet

• #177.020
Dat ik hoop ..dat mn benen net zo bruin worden als mn armen..en meestal lukt dat wel alhoewel vanavond weer allergie uitslag krijg
20240626_154913.jpg

Terug
Naar boven