XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #176.961
Vanaf 11.00 vanochtend al kinderfeestje van oudste (bijna 12). Tis een slaapfeestje met 2 besties. Hele dag op pad geweest, dames liggen nu met luchtbedden in de woonkamer film te kijken. Mooi moment voor moeders om de sportschool nog even in te duiken (24/7 sportschool).
Vaders is uiteraard wel thuis, maar verwacht van de meiden niet echt veel tumult....

• #176.962
De dansoptredens van mijn dochter, de eerste om 15:00, de laatste is net afgelopen. Het heeft veel bloed, zweet en vooral tranen gekost, maar ze heeft het toch met veel plezier gedaan.

• #176.963
Gisteren met de boys weesten vissen. 28 graden. 3km hier vandaan
1000012402.jpg

Vandaag 12 graden en heel de dag regen.
Altijd mooi om te zien hoe de wolken door de valei trekken.
1000012411.jpg

Omdat we geen hypotheek krijgen hebben we de buurvrouw gevraagd of zij haar 2e huis niet wil verkopen. Dat wou ze wel en ze gaat ons een prijs geven. Zal rond de 500k NOK zijn. (44k€ ongeveer)
1000012412.jpg

• #176.964
44k voor een volwaardig huis?

• #176.965

Gisteren met de boys weesten vissen. 28 graden. 3km hier vandaan
1000012402.jpg

Vandaag 12 graden en heel de dag regen.
Altijd mooi om te zien hoe de wolken door de valei trekken.
1000012411.jpg

Omdat we geen hypotheek krijgen hebben we de buurvrouw gevraagd of zij haar 2e huis niet wil verkopen. Dat wou ze wel en ze gaat ons een prijs geven. Zal rond de 500k NOK zijn. (44k€ ongeveer)
1000012412.jpg
Wat is er met je zoontje zijn arm die in het gips is?

• #176.967
Mijn oudste zoon had zijn eerste verjaardagsfeestje in Noorwegen. Helemaal trots dat hij uitgenodigd was. Pizza en lasergamen. Hij stond -1750 punten maar had veel plezier.
Laatste rondje valt hij uit een klimtoren.
Ik hoorde hem krijsen zoals je het geluid van je eigen kinderen altijd herkend.
Rende naar het geluid en de vrouwen van de catering hadden hun hand voor hun mond.
Beide botten in zijn onderarm afgebroken boven zijn pols. En zijn bot in zijn bovenarm is afgebroken net boven zijn elleboog.
Botten zijn gezet en zit nu in het gips
Morgenvroeg wordt hij als eerste geopereerd.

Eerste bezoek gehad uit Nederland. Leuk om iemand over de vloer te hebben die ook Nederlands spreekt.

Daarna langs het ziekenhuis met stuntman Charlie.
Botten in zijn onderarm genezen mooi.
1000012163.jpg

Bovenarm iets minder. Was wel een extreme breuk gaf de arts aan. Had maar een fractie gescheeld of zijn zenuwen waren geraakt. Maar de breuk is nog niet mooi geheeld.
Over 2 weken terug en dan gaan de pinnen er waarschijnlijk uit. Helaas zal hij waarschijnlijk wel permanente schade hebben waardoor hij zijn arm niet volledig kan strekken
1000012162.jpg
@AK
Dinsdag terug naar het ziekenhuis om fotos te maken. Als het goed is mogen dan ook de pinnen er uit.

• #176.968
@AK
Dinsdag terug naar het ziekenhuis om fotos te maken. Als het goed is mogen dan ook de pinnen er uit.
Nondeju heavy menn. Die permanente schade bedoel je dat ie die arm dan niet meer helemaal recht kan uitstrekken en altijd een beetje gebogen moet houden? En waarom lukt het dan niet is iets niet helemaal goed genezen of is dit iets wat vaker voorkomt als je x weken met pinnen moet rondlopen ofzo?

Het is ook nog rechts zie ik en stiekem doe je alles met rechts indien rechtshandig dus zal die momenteel veel hulp nodig hebben.

• #176.969
Nondeju heavy menn. Die permanente schade bedoel je dat ie die arm dan niet meer helemaal recht kan uitstrekken en altijd een beetje gebogen moet houden? En waarom lukt het dan niet is iets niet helemaal goed genezen of is dit iets wat vaker voorkomt als je x weken met pinnen moet rondlopen ofzo?

Het is ook nog rechts zie ik en stiekem doe je alles met rechts indien rechtshandig dus zal die momenteel veel hulp nodig hebben.
Bovenarm breuk was zo complex dat ze het hebben moeten openmaken. Pezen en spieren en dergelijke waren verschoven naar de plaats waar het bot zat. Het bot is ook een stukje versplintert afgebroken zeg maar. Had wel erg weinig gescheeld of zijn zenuwen waren erg beschadigd. Zaten erg dicht langs het afgebroken deel van zijn bot.
Daardoor zal hij inderdaad zijn arm waarschijnlijk niet meer helemaal kunnen strekken. 10-15% verlies dacht ik dat de dokter aan gaf. Eigenlijk valt het mee met extra hulp. Alleen met douchen uiteraard. En we hebben hem veel thuis gehouden van school. Elke donderdag gingen ze met de klas buiten rondlopen 4 uur maar daar had hij toch niets aan. En nu hebben ze al vakantie hier. Zijn eetlust is wel sterk verminderd sinds het ongeluk. Zal misschien te maken hebben dat hij niet zo actief is.

We moeten hem wel echt op de bank houden. Het liefste rent hij achter zijn broer en zus aan hier op de berg. Maar hij is al zo onvoorzichtig dus dat is echt niet toegestaan nu.

• #176.970
Bovenarm breuk was zo complex dat ze het hebben moeten openmaken. Pezen en spieren en dergelijke waren verschoven naar de plaats waar het bot zat. Het bot is ook een stukje versplintert afgebroken zeg maar. Had wel erg weinig gescheeld of zijn zenuwen waren erg beschadigd. Zaten erg dicht langs het afgebroken deel van zijn bot.
Daardoor zal hij inderdaad zijn arm waarschijnlijk niet meer helemaal kunnen strekken. 10-15% verlies dacht ik dat de dokter aan gaf. Eigenlijk valt het mee met extra hulp. Alleen met douchen uiteraard. En we hebben hem veel thuis gehouden van school. Elke donderdag gingen ze met de klas buiten rondlopen 4 uur maar daar had hij toch niets aan. En nu hebben ze al vakantie hier. Zijn eetlust is wel sterk verminderd sinds het ongeluk. Zal misschien te maken hebben dat hij niet zo actief is.

We moeten hem wel echt op de bank houden. Het liefste rent hij achter zijn broer en zus aan hier op de berg. Maar hij is al zo onvoorzichtig dus dat is echt niet toegestaan nu.
Mennn goodluck met het herstel. Zoiets hoop je nooit mee te maken zeg

• #176.971

Ik heb als kind mijn elleboog op 3 plekken gebroken gehad. Moest destijds geopereerd worden en er zaten pinnen in. Prognose was dat ik hem niet helemaal meer zou kunnen buigen en strekken.
Uiteindelijk (met behulp van fysio) kan ik alles weer en is er geen verlies in beweging (overstrekken lukt zelfs).
Is natuurlijk geen garantie voor jouw zoon, maar de uitkomst staat wellicht niet 100% vast...

• #176.973
“Hé, Ik zie een neushoorn.”

“Ik ook, weten jullie ook hoe dat dier heet waar die op groeit?”

:grinny:

Terug
Naar boven