XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #181.061
Ik denk als je eenmaal daadwerkelijk kinderen hebt je daarover anders denkt. Denk dat menig ouder zich wel herkent dat ze van alles wat hun kinderen doen (vooral beginjaren) een foto maken om het vast te leggen. Zie er zelf geen gevaar in en zo wel dan is het iets wat je niet kan tegenhouden en mezelf daar druk om maken brengt alleen stress.

Ik vind het eigenlijk altijd wel leuk als ik van andere kinder fotos zie.
Ik plaats nooit/zelden foto's van m'n kind online.

In ieder geval niet herkenbaar.

• #181.062
Wat is nu werkelijk het gevaar van herkenbare foto’s van kinderen online zetten?

• #181.065
Ik plaats nooit/zelden foto's van m'n kind online.

In ieder geval niet herkenbaar.
Je weet dat de kinderopvang/ basisschool ook dagelijks fotos maakt en online plaats op het ouder platform waar elke andere ouder van die klas ook toegang op heeft

er staat @AK nog heel wat te wachten als die kleine het www op gaat. :D :D:D
Hopelijk kijkt ie dan niet bij mijn browse geschiedenis 👀

• #181.067
Je weet dat de kinderopvang/ basisschool ook dagelijks fotos maakt en online plaats op het ouder platform waar elke andere ouder van die klas ook toegang op heeft
Ik plaats ook zelden foto's van mijn kids online.

Bij school en BSO moet een toestemmingsformulier getekend zijn of foto's van je kind op sociale media geplaatst mogen worden. Wij hebben bij beiden nee. Gezicht wordt dan netjes afgeschermd met een smiley als er een groepsfoto is.

We hebben 1 overijverige moeder in de klas van mijn zoon. Zij deelt regelmatig wat op haar fb maar vraagt vooraf toestemming of ons kind er ook bij op mag. Ze plakt dan netjes een smiley op het gezicht.

Wat jij doet moet je overigens lekker zelf weten 😄

• #181.068

Bij school en BSO moet een toestemmingsformulier getekend zijn of foto's van je kind op sociale media geplaatst mogen worden. Wij hebben bij beiden nee. Gezicht wordt dan netjes afgeschermd met een smiley als er een groepsfoto is.

We hebben 1 overijverige moeder in de klas van mijn zoon. Zij deelt regelmatig wat op haar fb maar vraagt vooraf toestemming of ons kind er ook bij op mag. Ze plakt dan netjes een smiley op het gezicht.

Wat is de reden dat je daarvoor kiest?

• #181.070

Ben je dan bang dat iemand oprecht er iets “slechts” mee gaat doen?

Nou niet heel veel, beide zou ik niet doen. Een IG kan je op privé zetten en kies wie het zien, bekenden van jou dus. Hier zijn vrijwel (?) alleen maar wildvreemden.
Als ik over straat loop ziet iedereen hem ook, maar online moet ie afgeschermd worden?

Ik zie de logica niet 🤷‍♂️

• #181.072
Wat is de reden dat je daarvoor kiest?
Ik heb er voornamelijk voor gekozen omdat ik me er niet fijn bij voel dat foto's van mijn kids (en van mezelf) rondzwerven op het internet.
Sociale media is iets waar ik geen grip op heb. Ikzelf heb geen FB en op m'n insta heb ik slechts een handjevol volgers. Zelfs hier blur ik m'n gezicht.
Je hebt er gewoon geen zicht op waar je foto's allemaal voor worden gebruikt (en dan heb ik het niet alleen over mafkezen die er op fappen).
Verder ben ik van mening dat zij er iig niet voor hebben gekozen om op het internet geslingerd te worden.

Mijn dochter is overigens 12 en vindt het zelfs al vervelend als ik zonder haar toestemming een foto van haar deel in de familie app...

• #181.074
Mijn dochter is overigens 12 en vindt het zelfs al vervelend als ik zonder haar toestemming een foto van haar deel in de familie app...
Ja dit is wel logisch als je dit zelf hebt aangeleerd aan je kinderen vanaf jongs af aan.

We leven in een tijdperk dat anoniem zijn niet meer kan, ook al denk je van wel. Je kan het voor je gevoel misschien goed doen maar bedenk je eens af hoeveel momenten er dagelijks voorkomen dat men je ziet/fotografeert.

Elke seconden buiten huis heb je geen invloed op wat er kan gebeuren.

• #181.077
Ik heb er voornamelijk voor gekozen omdat ik me er niet fijn bij voel dat foto's van mijn kids (en van mezelf) rondzwerven op het internet.
Sociale media is iets waar ik geen grip op heb. Ikzelf heb geen FB en op m'n insta heb ik slechts een handjevol volgers. Zelfs hier blur ik m'n gezicht.
Je hebt er gewoon geen zicht op waar je foto's allemaal voor worden gebruikt (en dan heb ik het niet alleen over mafkezen die er op fappen).
Verder ben ik van mening dat zij er iig niet voor hebben gekozen om op het internet geslingerd te worden.

Dat is een persoonlijke keuze waar niets mis mee is, maar waarom worden anderen die andere keuzes maken daarop aangesproken (niet door jou).

Terug
Naar boven