XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed?

• #183.561
Gisteren bij een kennis geweest, leeft maximaal ongezond, flink te zwaar 0.0 bewegen, maar nergens last van. Mens is 29 jaar.

Ik zeg kom meten we wel ff je bloeddruk als je denkt zo gezond te zijn:

52489698-a680-4b88-9308-6c1edeae494d.jpeg

Vandaag naar de huisarts en denk oprecht dat dit geen “uitzondering” is en dat vele hiermee rondlopen en totaal geen besef hebben dat je snel de afrond in gaat als je dit negeert.

• #183.562
Gisteren bij een kennis geweest, leeft maximaal ongezond, flink te zwaar 0.0 bewegen, maar nergens last van. Mens is 29 jaar.

Vandaag naar de huisarts en denk oprecht dat dit geen “uitzondering” is en dat vele hiermee rondlopen en totaal geen besef hebben dat je snel de afrond in gaat als je dit negeert.
Als het voor meeste mensen voelt hoe het bij mij voelt als het ~140 is vindt ik het wel bizar dat mensen daar zomaar mee rond lopen

• #183.563
Als het voor meeste mensen voelt hoe het bij mij voelt als het ~140 is vindt ik het wel bizar dat mensen daar zomaar mee rond lopen
De een merkt niks, de ander een opgejaagd gevoel en/of druk op de borst. Het is gewoon een tikkende tijdbom als je zo door gaat en niet actie onderneemt. Uiteraard sommige rokers worden ook 110, maar de gemiddelde roker haal de 60 denk ook niet.

102 bpm hartslag is denk alsof je elk uur een energie blikje drinkt ofzo, dat hart moet overuren draaien om het lichaam met bloed te voorzien.

• #183.564

Bloeddruk voel je niet. Daarom noemen ze dat ook wel een sluipmoordenaar

• #183.567

Mijn PR was 21/7 maar toen hebben ze me ook in het ziekenhuis gehouden en nieuwe hartklep gestoken.

• Heart
Waarderingen: AK
  • #183.568

Dat zijn dan de mensen die een huisarts met plezier helpt. Maar als je AAS gebruikt, dan moet je maar gewoon stoppen met AAS.

• #183.569
Dat zijn dan de mensen die een huisarts met plezier helpt. Maar als je AAS gebruikt, dan moet je maar gewoon stoppen met AAS.
Ik heb een kennis en die heeft bekend gemaakt bij de HA dat ie gebruikt dus staat in zijn dossier. Bij elke klacht waardoor die naar de HA moet zegt de huisarts, “ja komt door je gebruik”, al heeft ie last van zijn teen is het direct blame de anabolics. 😂

• #183.570
Ik heb een kennis en die heeft bekend gemaakt bij de HA dat ie gebruikt dus staat in zijn dossier. Bij elke klacht waardoor die naar de HA moet zegt de huisarts, “ja komt door je gebruik”, al heeft ie last van zijn teen is het direct blame de anabolics. 😂

Ik heb nog een soort van chance, ik heb een sportarts en die zei tegen me dat hij vanuit zijn beroep afraden om AAS te gebruiken en me adviseren om er volledig mee te stoppen. Maar dat ik baas ben over m'n eigen lichaam en hij vooral wil dat ik het dan voorzichtig en gecontroleerd doe. Hij gaf ook toe minder kennis te hebben van hormonen en dus geen gericht advies kan geven.
Opzich kan ik me in die aanpak wel vinden.

• Like
  • #183.571

Zo snel ga je met een hoge bloeddruk de afgrond niet in. Daar gaan echt tientallen jaren overheen. Je merkt een hoge bloeddruk ook niet, alleen een extreem hoge bloeddruk wel.

Maar zoals je wel zegt loopt denk ik 75% van de mannelijke bevolking met een hoge bloeddruk.

• #183.572

Zo extreem hoog is dit niet. Het is hoger dan gewenst maar echt geen reden om in totale paniek te schieten.

• #183.573
  • #183.574
Voor een 28 jarige zou je dus adviseren met deze waardes “gewoon doorgaan met wat je doet”?
Hij bedoelt te zeggen dat hij hiervoor de huisarts niet hoeft lastig te vallen als hij ongezond leeft etc.

Dit kan prima zonder medicijnen opgelost worden

• Like
  • #183.575
Voor een 28 jarige zou je dus adviseren met deze waardes “gewoon doorgaan met wat je doet”?
Begrijp jij het deel 'hoger dan gewenst'? Ik zeg dat er geen reden is tot paniek, de beste man valt echt niet over twee jaar dood neer met deze waardes. Het zou wel verstandig zijn er iets aan te doen.

• #183.576
Begrijp jij het deel 'hoger dan gewenst'? Ik zeg dat er geen reden is tot paniek, de beste man valt echt niet over twee jaar dood neer met deze waardes. Het zou wel verstandig zijn er iets aan te doen.
Dat is toch exact wat ik zeg, kunt ook naar de intertoys gaan om daar hulp te vragen maar een trip naar de huisarts is met deze waardes geen overbodige luxe. Het gaat niet vanzelf naar benden als je niks doet en gezien de leeftijd van de persoon is het niet verkeerd om toch nu actie te ondernemen.

Ben jij ook het type die met een inkomen van 900€ pm en en uitgave van 1000€ pm eerst het spaargeld verbrast en dan als het allemaal op is pas actie ondernemen?

• #183.577
Dat is toch exact wat ik zeg, kunt ook naar de intertoys gaan om daar hulp te vragen maar een trip naar de huisarts is met deze waardes geen overbodige luxe. Het gaat niet vanzelf naar benden als je niks doet en gezien de leeftijd van de persoon is het niet verkeerd om toch nu actie te ondernemen.

Ben jij ook het type die met een inkomen van 900€ pm en en uitgave van 1000€ pm eerst het spaargeld verbrast en dan als het allemaal op is pas actie ondernemen?
En dan zal de huisarts het standaard riedeltje zeggen wat jij en hij zelf ook weten:
Je moet meer bewegen
Je moet afvallen
Minder troep eten
Stoppen met roken
Minderen met alcohol
Etc etc

Laatst bewerkt:
  • #183.578

Maakt die kennis zich over zorgen over jouw gezondheid?

• #183.579
En dan zal de huisartshet standaard riedeltje zeggen wat jij en hij zelf ook weten:
Je moet meer bewegen
Je moet afvallen
Minder troep eten
Stoppen met roken
Etc etc
Maar dan gaat het balletje tenminste rollen en is iemand ervan bewust dat zoals het nu is het niet goed gaat. Afwachtende houding aannemen veranderd niets, bewustwording is al een stap in de juiste richting en met idd bovenstaande tips kan je deze waardes eigenlijk vrij makkelijk weer goed krijgen.

Maakt die kennis zich over zorgen over jouw gezondheid?
Denk dat ik wel het maximale doe om gezondheid op peil te houden aangezien de lifestyle an zich niet altijd het gezondst is ben ik ervan overtuigd dat je zeer zeker veel damage controle kan doen dmv medicatie:m/supplementen te nemen.

• #183.580
Maar dan gaat het balletje tenminste rollen en is iemand ervan bewust dat zoals het nu is het niet goed gaat. Afwachtende houding aannemen veranderd niets, bewustwording is al een stap in de juiste richting en met idd bovenstaande tips kan je deze waardes eigenlijk vrij makkelijk weer goed krijgen.

Denk dat ik wel het maximale doe om gezondheid op peil te houden aangezien de lifestyle an zich niet altijd het gezondst is ben ik ervan overtuigd dat je zeer zeker veel damage controle kan doen dmv medicatie:m/supplementen te nemen.
Je zal nooit zo gezond zijn als natty's die evenveel doen voor hun gezondheid, maar met een aanpak zoals bij jou ben je zeker gezonder dan het overgrote deel van de bevolking ondanks AAS

Terug
Naar boven