AndroidHealthClinic

Wat moet ik nog veranderen aan mijn voedingsschema.

Het punt is bij een 'teveel' eiwitten, dat dit zich nog om kan zetten naar energie (waaraan je misschien een te kort hebt op dat moment). Als het omgekeerde waar is, en je hebt een tekort aan eiwitten, dan kunnen deze koolhydraten/vetten zich niet converteren naar aminozuren om dit op te vangen. Vandaar 'beter' een teveel aan eiwitten. In principe heb je nergens graag een teveel aan want een teveel zal zich altijd omzetten naar vet..
En wat betreft die BMI, dat blijft een berekening naar wat je aan energie nodig hebt in rust. Dan kun je daar natuurlijk wel 500Kcal aan vast plakken voor je workout, maar daar ben je er lang niet mee. Je kunt steenhard je benen getraind hebben, wat erg intensief is en dus veel energie vergt (dus koolhydraten hard nodig) maar als jou lichaam denkt 'mwaa.. hier gaan we niet van groeien' dan zal de vraag naar extra eiwitten (voor de spierhypertrofie) uitblijven. Anderzijds kun je heel geisoleerd je armen trainen en aan het einde van je training fluitent naar huis gaan.. aangezien je nog opgewekt bent is er op dat moment nog een shitload aan energie, maar ondertussen kan je lichaam schreeuwen om eiwitten omdat ze zo'n goede training nog niet eerder ervaarden en willen gaan groeien. Hier is de vraag naar energie dus minder dan de vraag naar eiwitten.

Waarschijnlijk bedoel je BMR, ghehe ;). Maar die wordt nog vermenigvuldigd met een getal (afhankelijk van je activiteit) dus je work-out zit er wel degelijk in.. En ik begrijp niet helemaal wat je duidelijk probeert te maken met het stukje over het trainen van je benen en je armen. Zou je dat eens anders uit willen leggen :rolleyes:?
Wat ik probeer te zeggen is dat je bij een verhouding van 50/30/20 voldoende eiwitten binnen krijgt om te kunnen groeien. Als je tenminste 2-3 gram per kg lichaamsgewicht aanhoudt. Ook zul je voldoende energie hebben wanneer je het goed berekent. Ook vet kan als energiebron dienen..

Het is nogthans erg simpel. Elke training is een inspanning voor je lichaam kwa energie behoefte. Echter niet elke training zet aan tot spierhypertrofie (waarvoor extra eiwitten benodigd zijn) Soms heb je nood aan 20 gram eiwitten gewoon voor herstel, soms heb je nood aan 20gram voor herstel + 20 gram voor hypertrofie. Je kunt dus wel op 30 gram eiwitten ED gaan zitten maar dan zijn er dus ook momenten waarop je gewoonweg eiwitten te kort komt

Het is nogthans erg simpel. Elke training is een inspanning voor je lichaam kwa energie behoefte. Echter niet elke training zet aan tot spierhypertrofie (waarvoor extra eiwitten benodigd zijn) Soms heb je nood aan 20 gram eiwitten gewoon voor herstel, soms heb je nood aan 20gram voor herstel + 20 gram voor hypertrofie. Je kunt dus wel op 30 gram eiwitten ED gaan zitten maar dan zijn er dus ook momenten waarop je gewoonweg eiwitten te kort komt

Oke, ik begrijp wat je bedoelt. Maar zoiets zul je nooit precies kunnen weten, dus ga je automatisch voor de gemiddelde behoefte. Die 20 gram die je extra nodig hebt zal het lichaam dan ook wel gedurende je herstelperiode opnemen. Het is niet zo dat je lichaam direct de beschikking heeft over 40 gram eiwitten, toch? Anders zou je binnen no-time kunnen herstellen en groeien. Of praat ik nu poep :o?

Kijk, wetende dat we in de BULK zitten, mogen we een overschot hebben aan calorieën.

Mijn punt is dat je een beter een overschot kunt hebben aan eiwitten zodat ALS je lichaam vraag mocht hebben naar extra proteïnen, die ook beschikbaar zijn. En dus maximaal kunt groeien.

En wat betreft je laatste vraag, Als je lichaam ergens om vraagt, dan moet het er zijn. Daarom bulken we.. en daarom hebben we een overschot.

Een tekort aan eiwitten gaat bijna altijd gepaard met een niet-maximale groei/herstel. Dus waarom hierop bezuinigen? En vertel jij mij eens wat die extra 5% vet voor mij gaan doen ipv Eiwitten? Als die 15% vet voor de helft uit omega's bestaan heeft je lichaam al voldoende aan essenciële vetzuren voor je testosteron-boost ed. die extra % die je mag maken zijn IMO eerder voor mensen die niet kunnen/willen bakken en braden zonder een beetje boter etc.

Goede discussie..

Kijk, wetende dat we in de BULK zitten, mogen we een overschot hebben aan calorieën.

Mijn punt is dat je een beter een overschot kunt hebben aan eiwitten zodat ALS je lichaam vraag mocht hebben naar extra proteïnen, die ook beschikbaar zijn. En dus maximaal kunt groeien.

En wat betreft je laatste vraag, Als je lichaam ergens om vraagt, dan moet het er zijn. Daarom bulken we.. en daarom hebben we een overschot.

Een tekort aan eiwitten gaat bijna altijd gepaard met een niet-maximale groei/herstel. Dus waarom hierop bezuinigen? En vertel jij mij eens wat die extra 5% vet voor mij gaan doen ipv Eiwitten? Als die 15% vet voor de helft uit omega's bestaan heeft je lichaam al voldoende aan essenciële vetzuren voor je testosteron-boost ed. die extra % die je mag maken zijn IMO eerder voor mensen die niet kunnen/willen bakken en braden zonder een beetje boter etc.

Goede discussie..

Ik ben het helemaal eens met de eerste drie stukjes :).

Ik ben persoonlijk van mening dat wanneer je een verhouding van 50/30/20 aanhoudt en je 2-3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht neemt dat je al een overschot aan eiwitten hebt. Persoonlijk denk ik dat niemand precies z'n eiwitbehoefte neemt, zelf heb ik ook ietsje meer eiwitten (32% -33%). Ook denk ik dat 15% vet ook echt wel voldoende is. Het maakt imo dan niet veel meer uit of je dan meer eiwitten, meer vetten of meer koolhydraten neemt (Ervan uitgaande dat je die eiwitpieken met die 33% kunt opvangen). Natuurlijk kun je extra eiwitten nemen om helemaal zeker te zijn. Maar aangezien de eiwitten die je niet gebruikt omgezet zullen worden in energie (die je ook niet nodig hebt omdat je al genoeg koolhydraten binnenkrijgt) zullen ze opgeslagen worden als vet. Natuurlijk kan deze discussie eeuwig doorgaan als jij gaat beweren dat je niet genoeg koolhydraten voor een training hebt enzovoort, haha :D.

Heb je misschien ook een stukje literatuur dat het 1 en ander bewijst? Bijvoorbeeld hoeveel vetten je nodig hebt? En hoeveel eiwitten om die pieken op te vangen? Dan geef ik me over namelijk :p

En bovendien, het is ook helemaal niet mijn bedoeling om mensen te bekeren en ze meer vet te laten eten. Ik was gewoon nieuwschierig naar je redenen ;)

OK ik zal vanavond even wat feedback posten. Maar wat je stelt over de overschotten, als je een overschot hebt aan koolhydraten en eiwitten, en ook voldoende aan essenciële vetten dan zit je dus te hoog in totaal caloriën. Dit zegt niets over de verhoudingen. Maar daarom zitten we dus in de bulk een overschot van alles zorgt voor optimale groei. We kunnen elkaar dus een hand geven want we streven uit eindelijk naar hetzelfde. Top discussie, bedankt. Ik post vanavond nog even wat info mbt de vetinname en eiwitrichtlijnen.

Maar wat je stelt over de overschotten, als je een overschot hebt aan koolhydraten en eiwitten, en ook voldoende aan essenciële vetten dan zit je dus te hoog in totaal caloriën. Dit zegt niets over de verhoudingen. Maar daarom zitten we dus in de bulk een overschot van alles zorgt voor optimale groei.

Precies! :thumbs:

Ik wacht in spanning af, hehe :D. Jij ook bedankt, ik ben alweer heel wat wijzer geworden!

• Topic Starter Topic Starter
Idd interessante discussie.

Heb dur de ballen verstand niet van maar leer hier wel veel van.
het zou nog interessanter worden als meerdere mensen zich ermee gaan mengen (wat hun meningen etc zijn).

Greetszzzz TS

Terug
Naar boven