XXL Nutrition

Wat moet ik precies doen?

Timo13

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
86kg
Vetpercentage
25%
Beste leden,

Ik zit al een tijdje met een vraag.

Vanaf morgen (never skip a Monday!) wil ik terug aan een fit lichaam beginnen te werken.
Mijn voedingsschema is klaar en haalbaar.
Maar ik heb een probleem met mijn trainingsschema.
Ik ben iemand die redelijk makkelijk en snel vet krijgt en daar wil ik dus vanaf!
In doe graag cardio maar wil ook ren mooi gevormd lichaam. Nu heb ik enkele "dikkere" vrienden die met krachtteaining bezig zijn, maar door het weinige verveelden dat zij hebben, kijken ze enkel nog maar dikker dan dat ze eerst waren.
In wil dus KT en HIIT combineren. Is dit volgens jullie een goed idee of moet mijn lichaam rusten na KT.
Ook wilde ik weten wat jullie vinden van 3x per week een full-body workout ipv iedere dag een groep spieren te trainen. Iedere dag trainen is namelijk kiet mogelijk vanwege mijn werk en ik wil gewoon een mooi gevormd lichaam. Ik hoef dus niet heel erg gespierd te worden!

Alvast bedankt voor jullie raad en tips!

Kun je je voedingsschema posten? Het wel of niet dikker worden, heeft te maken met je voedingsschema, niet met je trainingsschema (tenzij je veel eet en niet traint, dan kom je inderdaad vet aan en geen spiermassa).

Je kunt het prima combineren, maar hou er rekening mee dat de kcal die je verbrand met HIIT, zorgt voor een extra kcal tekort.
3x per week fullbody is uitstekend.

Een complete fullbody training gecombineerd met hiit is prima te doen. Kan je een prima sportief lichaam mee bouwen.

Of je voldoende herstelt met deze combinatie kan alleen jijzelf proefondervindelijk gaan vaststellen.

De één is gebaat bij een 3-daagse split terwijl een ander 6x per week er volle bak tegenaan kan gaan.

Als je 3 FB workouts per week gaat doen raad ik je aan om te beginnen met 1x met hoge intensiteit, 1x met moderate intensiteit en 1x met lage intensiteit.

En vergeet natuurlijk niet kritisch te zijn met discipline in voeding. Je krijgt zoveel sneller resultaat als je je ook daadwerkelijk aan je voedingsschema gaat houden. Heel veel vergeten dit :) Succes!

Je voeding is in eerste instantie het belangrijkste wanneer je gaat sporten, wat kilo's kwijt wil, en een strakker sportief lichaam wil. Zonder goede voeding heeft de energie en tijd die je in je training steekt maar 50% rendement.
Qua training kan je prima 3x fb gaan trainen met daarna een HIIT training, het belangrijkste is dat je begint met trainen en dit voor jezelf opbouwt. Na verloop van tijd kan je dan weer gaan tweaken aan je training en de volgende niveau's opzoeken. Dit zal dan ook makkelijker gaan omdat je meer kennis van trainen krijgt en ervaart aan je eigen lichaam wat werkt en wat minder werkt.

Je voeding is in eerste instantie het belangrijkste wanneer je gaat sporten, wat kilo's kwijt wil, en een strakker sportief lichaam wil. Zonder goede voeding heeft de energie en tijd die je in je training steekt maar 50% rendement.
Qua training kan je prima 3x fb gaan trainen met daarna een HIIT training, het belangrijkste is dat je begint met trainen en dit voor jezelf opbouwt. Na verloop van tijd kan je dan weer gaan tweaken aan je training en de volgende niveau's opzoeken. Dit zal dan ook makkelijker gaan omdat je meer kennis van trainen krijgt en ervaart aan je eigen lichaam wat werkt en wat minder werkt.

Voeding wordt overgewaardeerd. Training - rust/herstel - voeding is de juiste volgorde voor de gemiddelde sporter.

Heb je podium ambities dán komt het belang van voeding pas echt kijken.

Voeding wordt overgewaardeerd. Training - rust/herstel - voeding is de juiste volgorde voor de gemiddelde sporter.

Voeding wordt ook erg vaak ondergewaardeerd hoor. Ik bedoel dan met name de micro's en het soort voeding.
Het belang van vitamines en mineralen voor een goed functioneren van je lichaam en organen, spijsvertering en metabolisme wordt zeer vaak zomaar even aan de kant geschoven en mensen wijsgemaakt dat het geen donder uitmaakt wat je eet en wanneer.
Daarmee bedoelend dat een pak goedkope gevulde koeken net zo goed is als een bord vol vitamines, mineralen en vezels uit gezonde voeding.

Voeding wordt ook erg vaak ondergewaardeerd hoor. Ik bedoel dan met name de micro's en het soort voeding.
Het belang van vitamines en mineralen voor een goed functioneren van je lichaam en organen, spijsvertering en metabolisme wordt zeer vaak zomaar even aan de kant geschoven en mensen wijsgemaakt dat het geen donder uitmaakt wat je eet en wanneer.
Daarmee bedoelend dat een pak goedkope gevulde koeken net zo goed is als een bord vol vitamines, mineralen en vezels uit gezonde voeding.

We gaan uit van dagelijkse kost zoals oma en moeder het ons geleerd heeft.

Dan ben ik ervan overtuigd dat degene die gewoon normaal eet, goed rust en goed traint (veel) meer resultaat laat zien dan iemand die uitstekend eet, perfect z'n eiwitjes, vitamines en mineralen etc etc, voldoende rust en er tijdens de training met de pet naar gooit.

Denk jij van niet?

Ik zeg dus niet dat voeding onbelangrijk is voor een optimaal resultaat, maar voor überhaupt resultaat van ondergeschikt belang is. Dat denk ik niet eens, maar dat weet ik zeker.

We gaan uit van dagelijkse kost zoals oma en moeder het ons geleerd heeft.

Dan ben ik ervan overtuigd dat degene die gewoon normaal eet, goed rust en goed traint (veel) meer resultaat laat zien dan iemand die uitstekend eet, perfect z'n eiwitjes, vitamines en mineralen etc etc, voldoende rust en er tijdens de training met de pet naar gooit.

Denk jij van niet?

Ik zeg dus niet dat voeding onbelangrijk is voor een optimaal resultaat, maar voor überhaupt resultaat van ondergeschikt belang is. Dat denk ik niet eens, maar dat weet ik zeker.
yep, ben ik met je eens.
ouderwets gezonde hap en goede training is de weg naar resultaat.

Helaas voor jou heb jij het toch echt fout..Volgens mij al vaker gezegd, maar voeding staat op 1 met betrekking tot afvallen of aankomen.
Laat gaan, heeft geen zin dit soort simplistische dingen aan te gaan. Als zaken zó obvious zijn dan heeft discussie weinig zin.

Waarom zou je ze willen rangschikken? Je hebt ze alle drie nodig. En alles wat je verbetert zorgt voor een beter resultaat.

Je zegt dat training - rust/herstel - voeding, de juiste volgorde is voor de gemiddelde sporter.

Je zegt nu dat ik moet lezen. Ik las: training - rust/herstel - voeding, is de juiste volgorde is voor de gemiddelde sporter.
Wat is het punt dan, anders dan dat jij voeding op de laatste plaats van de volgorde zet?

Je zegt dat training - rust/herstel - voeding, de juiste volgorde is voor de gemiddelde sporter.

Je zegt nu dat ik moet lezen. Ik las: training - rust/herstel - voeding, is de juiste volgorde is voor de gemiddelde sporter.
Wat is het punt dan, anders dan dat jij voeding op de laatste plaats van de volgorde zet?

Jij schrijft hierboven dat voeding nr 1 is om zwaarder te worden of om af te vallen, maar dat is het punt niet.

Punt is dat voeding niet nr 1 is als het gaat om het verbeteren van de lichaamscompositie.

Dan is de volgorde van belang die ik eerder aangaf.

Als je dit hele topic zou hebben gelezen dan had je ook gelezen waarom ik met deze stelling kwam ;)

Verder ben ik er mbt dit onderwerp wel even klaar mee. Een ieder die een andere mening is toegedaan, prima... Doe er je voordeel mee :)

Terug
Naar boven