AndroidHealthClinic

Peiling Wat vind jij leuker: cutten of bulken?

Peiling Peiling Wat vind jij leuker: cutten of bulken?

• Totaal stemmers
    710
Status
Niet open voor verdere reacties.
Cut = k*t .. De resultaten zijn fijn, maar de weg die je aflegt beduidend minder. Plus dat je gevoel niet altijd relaxed is als je héél laag zit.

Trainen is uiteindelijk gericht op groter worden en dat gaat simpelweg niet tijdens een cut. Clean bulken is de uitkomst, daar waar je dan minder hebt dat weg gecut moet worden.

Qua resultaat moet ik zeggen cut, omdat je veel sneller resultaat ziet. Om te doen: bulk. Lekker eten met minder oog op een schema, en lekkere trainingen vanwege meer energie. Cutten is meer een noodzakelijkheid, trainen meer een leuke hobby.(zo zie ik het) Met cutten laat je je lichaam beter zien, met bulken bouw je het op. Eigenlijk kunnen die 2 niet zonder elkaar, als je een beetje ijdel ingesteld bent :p

Cutten!

Nog nooit moeten cutten :)

Heb ook nog nooit gecut

cleanbulken all the way :)

Bulken, want dan hoef ik ietsje minder strikt te zijn en ik hou ervan om te groeien :)

Bulken, nu verander ik terug in een skinny guy :( But chicks love all 6 of them too badly

Cutten! Ik ben best een moeilijke eter en heb echt moeite met al dat gezonde voer naar binnen te werken. Daarnaast gun ik mezelf de tijd niet om in de keuken te gaan staan. Ik haat koken en ben er geen ster in.

Bulken gaat mij gewoon veel beter af. (en vind gezonde voeding eigenlijk wel heel lekker, het staat mij eigenlijk nooit tegen)

Heb wel eens gelezen in een boek over sportvoeding dat het vetpercentage waar je lichaam zich prettig bij voelt opgeslagen ligt in je genen. Als je daar onder komt zal het lichaam trachten weer terug te komen op het vetpercentage waarop het zich prettig voelt. Jammer dat bij mij niet rond 10% ligt :(

Bulken! Heerlijk uit je huid scheuren, grotere armen, grotere benen, alles gaat omhoog. Lekker mensen shockeren met hoeveel je weeg.

Ik heb nog nooit gecut. Lijkt me wel nice om goed droog te staan. Ik zal met cutten minder moeite hebben dan met bulken denk ik, ik val snel af. Alleen voor krachtverlies ben ik bang.

bulk vind ik leuker je de hele dag lekker vol proppen hmmmmmm.
ben nu in me cut.

Ik vind bulken best k*t... ik moet steeds die balans vinden om niet vet te worden en goed letten op wat ik eet als ik boven onderhoud eet. Dat betekend dus dat ik echt geen brood met pindakaas moet eten om te bulken (zout, gluten, conserveringsmiddelen etc) maar droge zilvervliesrijst met vis of kip. Anders blaas ik echt op! (in negatieve zin)

Cutten heb ik tot nu toe 1x gedaan, omdat ik nogal ''skinny fat'' was (weinig spier + laag lichaamsgewicht, maar toch veel vet = skinny fat)

Cutten vind ik dus eigenlijk wel leuker. Omdat je dan sneller resultaat ziet (als je in elk geval wat kracht/massa hebt om het uiteindelijkk te showen)

wat dat betreft ben ik al tot de conclusie dat ik goed droog kom op eiwitten + gezonde vetten (en zo min mogelijk koolhydraat, alleen rond de training wat koolhydraat) en als ik netjes aan wil komen/ spier wil gainen met minimaal vet = rijst + eiwitten en wat minder vet.

Proteinen + vetten om droog te worden en koolhydraten + proteinen om aan te komen.... Bodybuilding is een rare gang van zaken maargoed....

Voordelen bulk

Enorme kracht, pomp en toename in massa

Nadelen: altijd weer nieuwe kleren kopen, irritante striae als je groeit, vet toename.

Voordelen Cut

Je ziet meer definitie. Je voelt je lekker fris en ik heb minder last van een opgeblazen buik

Nadelen cut: krachtverlies, weinig zin om te trainen, soms trek in pizza's haha!

Bulken ná het cutten! Dan geniet je nog optimaal van alle pro's.

Bulken! Erg makkelijk voor me, ik zou de hele dag wel kunnen eten.

Bulken ofcourse, lekker goed eten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven