XXL Nutrition

Wat vind jij van het BFFM programma?

Wat Vind Jij Van Het BFFM Programma?


  • Totaal stemmers
    148

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk voor de net beginnende hobby bodybuilder. Staan aardige adviezen in.
 
Niet voor de gevorderde?
 
Er zijn bb die al jaren trainen en nog niet snappen hoe je een goed dieet doet. Dus zeker niet alleen voor beginners.
 
Waarom zouden niet-complexe koolhydraten volgens jou beter zijn?

Het feit dat wij niet voor graanproducten gemaakt zijn misschien? Fruit wordt gewoonweg afgedaan als een simpele koolhydraat, wat simpelweg niet waar is door de vezels die de GI zodanig veranderen dat ze nog langzamer opnemen dan de meeste granen, daarnaast is fruit erg vitaminerijk, kaliumrijk (vochtafdrijvend) en zorgt het voor een alkaline lading ipv acide lading op het lichaam. Ik heb hier een boek lezen dat 450 wetenschappelijke artikelen en meta-analyses samenvoegd, wat blijkt is dat graan- en meelproducten veel stoffen bevatten (geen chemicalien, maar wat in het voedingsmiddel zelf zit) die naast dat ze ongezond zijn ook nog eens erg slecht zijn voor bevordering van kracht en massa.

Enige voordeel voor BBers is dat complexe koolhydraten de aanmaak van IGF-1 bevorderen, maar daarnaast je er ook keihard diabetes-2 door ontwikkelt.
 
Veel eten en weinig vet

ik volg het dieet nu enkele dagen en ik kan nog niet echt oordelen. Wel is het zo dat zoveel maaltijden per dag er bij mij voor zorgen dat ik nooit honger heb of zin in snoep. Zijn er die toevallig iets van voor en na foto's hebben bij het volgen van dit dieet of die mij wat cijfers kunnen geven van hoe snel hun vet gedaald is en of ze makkelijk spiermassa aanhielden? (Gewoon om gemotiveerd te blijven)
 
Het feit dat wij niet voor graanproducten gemaakt zijn misschien?
Waar heb je dat vandaan? Dat is zo van die vegetarische praat als dat wij niet gemaakt zijn voor vlees. Wij kunnen graanproducten perfect verteren, net zoals rijst, zodra dit plantaardig voedsel verteerbaar gemaakt is dmv een behandeling. Wij zijn in principe gemaakt voor alles wat eetbaar is, want wij zijn omnivoren.

Fruit wordt gewoonweg afgedaan als een simpele koolhydraat, wat simpelweg niet waar is door de vezels die de GI zodanig veranderen
Fruit kan gezond zijn, maar het probleem met het Westers fruit is dat het zo geselecteerd is dat het bijna allemaal als snoep is (bevat veel fructose en zetmeel). Een paar stuks per dag kan prima zijn, maar meer is echt nergens voor nodig.

dat ze nog langzamer opnemen dan de meeste granen,
Fruit verteert niet langzamer dan de meeste graanproducten. In de meeste gevallen verteert zoet fruit zeer snel. Wit brood zonder wat tussen verteert wel heel snel, maar wie eet er nu wit brood zonder wat erbij? Ik ga er vanuit dat je je graanproducten goed selecteert en dus kom je uit bij volkoren/meergranen/havermout/brinta en daar kan geen stuk fruit tegenop.

daarnaast is fruit erg vitaminerijk, kaliumrijk (vochtafdrijvend) en zorgt het voor een alkaline lading ipv acide lading op het lichaam.
Zoet fruit is helemaal niet zo gezond. Teveel fructose maakt je makkelijk vet en geeft aanleiding tot diabetes. Veel vitaminen en mineralen kan je net zo goed uit groenten en graanproducten halen en anders eet je best fruit dat niet te zoet van smaak is.

Ik heb hier een boek lezen dat 450 wetenschappelijke artikelen en meta-analyses samenvoegd, wat blijkt is dat graan- en meelproducten veel stoffen bevatten (geen chemicalien, maar wat in het voedingsmiddel zelf zit) die naast dat ze ongezond zijn ook nog eens erg slecht zijn voor bevordering van kracht en massa.
Zou niet weten waarom. Als er iets is waar je volle spieren van krijgt, dan zijn het wel complexe carbs. Coleman eet geen grammetje fruit, bijna geen enkele pro trouwens. Stouwen zich vol met aardappel en graan/maisproducten. Fruit is leuk voor tante mies op dieet, maar een BB heeft dat allemaal niet nodig.

Enige voordeel voor BBers is dat complexe koolhydraten de aanmaak van IGF-1 bevorderen, maar daarnaast je er ook keihard diabetes-2 door ontwikkelt.
Enige voordeel? Ok... Diabetes krijg je NIET van complexe koolhydraten, aub zeg, geen onzin de wereld insturen.

Diabetes is een gevolg van ongezonde voeding (teveel suikers, teveel zoet fruit/fructose, teveel vet) icm te weinig beweging.
 
Helemaal mee eens Big T!
 
Big T;..ik zie jou in veel threads dit boek promoten. Heb jij er een aandeel in? Of verdien je geld aan de opbrengst? Maakt niet uit als dat zo is;...ik heb het namelijk gelezen en vond het zeer bruikbaar.
 
Big T;..ik zie jou in veel threads dit boek promoten. Heb jij er een aandeel in? Of verdien je geld aan de opbrengst? Maakt niet uit als dat zo is;...ik heb het namelijk gelezen en vond het zeer bruikbaar.
Ik promoot dit boek omdat ik het goed vind, omdat het mensen écht zal verder helpen aan een eerlijke prijs. Ik ben inderdaad affiliate en dus kunnen mensen het boek via DBB bestellen, BFFM geeft 50% aan affiliates. Inkomsten van BFFM gaan integraal naar de huur van server ruimte voor DBB.
 
Ik promoot dit boek omdat ik het goed vind, omdat het mensen écht zal verder helpen aan een eerlijke prijs. Ik ben inderdaad affiliate en dus kunnen mensen het boek via DBB bestellen, BFFM geeft 50% aan affiliates. Inkomsten van BFFM gaan integraal naar de huur van server ruimte voor DBB.

Oei ik heb het via die url gekocht. Niet via DBB
 
Weet je waar ik maar niet met mijn verstand bij kan?

Voorbeeld

Gast weegt 100kg op 1500kcal
BFFM zegt gast moet bv 2500kcal eten.
Dus komt gast + x aantal kilo bij.
Dus cutten erna op bv 2000kcal

Hoe kan die dan terug 100kg gaan wegen als die nog steeds meer
eet dan zijn lichaam gewend is?
 
er zijn wel meer dingen waar ik mijn vraagtekens bijzet robke,..maar over het algemeen zijn er veel goede lessen uit te halen:

- eet ipv 3 grote 6 kleine maaltijden per dag
- eet veel eiwitten en ook beetje carbs
- hoe jezelf te motiveren

etc etc
 
er zijn wel meer dingen waar ik mijn vraagtekens bijzet robke,..maar over het algemeen zijn er veel goede lessen uit te halen:

- eet ipv 3 grote 6 kleine maaltijden per dag
- eet veel eiwitten en ook beetje carbs
- hoe jezelf te motiveren

etc etc

idd, ontken ik ook niet ... maar dat zijn dingen over het algemeen al geweten.

Plus recentelijk zijn er ook studies die bewijzen dat 6 keer eten per dag helemaal
niet hoeft. Check bv Intermit Fasting en Velocity Diet etc..

etc etc ;)
 
Hoe wil jij in 3 maaltijden 5000 kcal naar binnen krijgen dan? Zeker met clean bulken/diëten quasi onmogelijk.

Bovendien in de cut heeft het als voordeel dat je niet teveel honger hebt tussen maaltijden en je maag niet opgerekt wordt.
 
Hoe wil jij in 3 maaltijden 5000 kcal naar binnen krijgen dan? Zeker met clean bulken/diëten onmogelijk.

:roflol:

Ik durf er nog niet aan te denken om 5000 kcal naar binnen te werken :p
Dan kun je mij rollen :p En ik denk de meerderheid van de bevolking wel :p

Ik vind het systeem van 6 maaltijden ook beter hoor, zeker gezien het minder ruimte
laat tot junken etc...

Ik stel mij gewoon vragen bij de stellingen en formules die zomaar voor iedereen hetzelfde
moeten zijn ...
 
:roflol:

Ik stel mij gewoon vragen bij de stellingen en formules die zomaar voor iedereen hetzelfde
moeten zijn ...

Rob, ,.,...dat ben ik niet met je eens mn jung. Hij beschrijft juist heel goed hoe je je eigen behoefte kan berekenen en welk schema je daaarop aansluitend kan gebruiken. Dus een individuele aanpak

ps1: lijkt wel alsof ik aandelen erin heb nu :p

ps2: wat is dat voor enorm stoere avatar robke? Ben jij dat ? grote grizzley van me
 
Rob, ,.,...dat ben ik niet met je eens mn jung. Hij beschrijft juist heel goed hoe je je eigen behoefte kan berekenen en welk schema je daaarop aansluitend kan gebruiken. Dus een individuele aanpak

ps1: lijkt wel alsof ik aandelen erin heb nu :p

ps2: wat is dat voor enorm stoere avatar robke? Ben jij dat ? grote grizzley van me

Jij volgt mijn log toch ook hé? Dus weet je wat ik allemaal doe van trainingen
en wat er allemaal binnen gaat qua voedsel. En ik ben aan het clean bulken
op 2500kcal terwijl BFFM een 3000 zoiets voorschrijft.

ps1: het is gewoon een goed boek ;)

ps2: en yep, it's me :p
 
dit is een oud topic ! (6 maanden)

Heb BFFM weer een keer doorgelezen, en ben nog steeds een groot fan van Tom Venuto. Het is een van die weinige no-nonsense boeken. Realistisch: (hard werken, veel cardio, hoge doelen stellen)

Inzicht over supplementen vind ik goed:
- behalve proteine/creatine zijn meeste supplementen zonde van je geld. (je kan beter steroids kopen, als je snel voorruit wil) hehe.

Mijn enige kritiek is, dat het voedings verhaal wat verouderd lijkt. Heb laatst Gourmet Nutrition van John Berardi gekocht, wat op zich aardig is.

Heeft iemand recommendations voor een BFFM fanboy? ben opzoek naar een meer van zulke boeken
 
aan de afkorting te lezen wist ik dat het iets met vet temaken heeft en meestal dus afvallen. Maar om eerlijk tezijn , ik heb er nog nooit van gehoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven