AndroidHealthClinic

Wat vinden jullie onmisbare apparatuur in de gym?

Bezoekers in dit topic

Oak88

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 sep 2012
Berichten
40
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
90kg
Hi,

De gym waar ik sport kan wel wat nieuwe apparatuur gebruiken.
Om te inventariseren vroegen ze mij om wat ideeën op te sturen.

Wat vinden jullie een goed merk en welke apparatuur daarvan vinden jullie onmisbaar in jullie gym?

Als je merken of type nummers hebt graag!
 
Powercage en goede barbells.
 
Adductor en abbductor machine. Vergeet ook geen machine curl variatie of een pullup station met een meegaand platvorm!
 
Powercage/Squat rek. Rest is overbodig exl barbel , 400kg plus gewichten en dumbells en evt een cable crossover/gewone verstelbare cable
 
Bedankt voor de tips tot zover!

Op vakantie kwam ik zoiets tegen, maar alle nieuwe apparatuur van Life fitness is heel anders.

Iemand enig idee waar je dit soort spul nog zou kunnen halen? Of van welke serie dit is?

Foto 13-05-17 14 44 10.jpg


Foto 13-05-17 14 44 10 (2).jpg
 
Niet lullig bedoeld hoor, maar ik vind het best een beetje vreemd dat een sportschool jou vraagt om te inventariseren.

Wat is het budget?
O.a Hammerstrength is top, maar niet bepaald een koopje.
 
Op welk publiek is het gericht?
 
Teveel vragen idd, belangrijkste no wel welk publiek. Daarna geef je aan apparaten, opmerkingen over schijven en stangen zijn dan wel stoer maar beetje overbodig.

Apparaten die je niet altijd ziet maar een toegevoegde waarde hebben in mijn ogen op een standaard collectie in iedere gym:

Reverse fly machine
Glute ham raise
Pullover machine
Seated overhead triceps extension
 
reversed hyper, ,zwaar onderschat toestel. Ik heb dit toestel indertijd wat nagemaakt en heeft een zeer positief effect gehad op mijn rug, deadlift en squat.
Een hexbar
Power racks en barbells, en voldoende gewichten en rekken om deze aan op te hangen.
Dipmachine met steekgewichten, mis ik in onze gym.

Een ander interessant toestel is een toestel waarin je zit, en een rol, die tegen je bovenrug duwt, naar achteren moet duwen. Zeer goed toestel.

Hack squats.

En ook nog interessant is een toestel die het tegenovergestelde is van een pectoral fly, waarbij je dus de weerstand niet hebt bij het naar binnen brengen van je armen maar omgekeerd. Goed voor de achterkant van de schouders;
 
Back
Naar boven