AndroidHealthClinic

Wat vinden jullie van dit schema en de volgorde van de oefeningen?

flipped

Novice
Waardering
0
Onderstaand mijn nieuwe trainingsschema voor massa. Wat vinden jullie van het schem? Wat vinden jullie van de volgorde van de oefeningen? Ik vraag me af of ik niet moet beginnen met de biceps concentration in plaats van eindigen.

DAG 1 Benen Borst en Buik

Benen
Squat 8 8 8 8
Lunges met dumbbells 8 8 8 8
Leg extension 8 8 8 8
Leg curl 8 8 8 8

Borst
Bench press 8 8 8 8
Incline press 8 8 8 8
Dumbbells press 8 8 8 8

Buik (alle buikspieroefeningen doe ik zonder pauzes. Tussen de sets hou ik de buik 10 seconde aangespannen)
Crunch 12 (10 sec.) 12 (10 sec.) 12 (10 sec.) 12 (10 sec)
Obliques 12 (L 10 sec) 12 (R 10 sec.) 12 (L 10 sec) 12 (R 10 sec)
12 (L 10 sec) 12 (R 10 sec.) 12 (L 10 sec) 12 (R 10 sec)
Vertical knee raise (schuin en recht)
12 12 (R) 12 12 (L)
12 12 (R) 12 12 (L)
12 12

DAG 2 Schouders en Triceps
Schouders
Military press 8 8 8 8
Cable cross voor over gebogen 8 8 8 8
Frontal raise met dumbbells 8 8 8 8
Lateral raise met dumbbells 8 8 8 8

Triceps
Tricep dip 8 8 8 8
Triceps press 8 (lower) 8 (upper) 8 (lower) 8 (upper)
8 (gehele tricep) 8 (gehele tricep)
Overhead cable press 8 8 8 8
One-Arm Dumbbell Triceps 8 8 8 8

DAG 3 Rug Biceps en Borst­­­­­
Rug
Barbell row liggend 8 8 8 8
Seated row 8 8 8 8
Lat pulldown 8 8 8 8
Back extension 12 12 12 12

Borst
Bench press 8 8 8 8
Incline press 8 8 8 8
Dumbbells press 8 8 8 8

Biceps
Cable curl 8 8 8 8
Biceps curl 8 8 8 8
Concentration curl 8 8 8 8

Laatst bewerkt:
ik zou de concentration curl als 1ste doen, dan heb je nog de meeste kracht in je biceps en kun je ze juist doen

als je concentration curl als laatste doet zijn je biceps al zo afgebeult dat het geen concentration curl meer is

verder, wat zijn je doelen omdat je 8 8 8 8 doet?

(Ben je superdude ?) je traint borst 2X terwijl je benen/rug maar 1 keer doet? of heb je hier een rede voor ?
anyway richt je op de compounds.

• Topic Starter Topic Starter
ik zou de concentration curl als 1ste doen, dan heb je nog de meeste kracht in je biceps en kun je ze juist doen

als je concentration curl als laatste doet zijn je biceps al zo afgebeult dat het geen concentration curl meer is

verder, wat zijn je doelen omdat je 8 8 8 8 doet?

Oke relaxt! ga ik dat ff veranderen.

Mijn doel is het kweken van massa. Ik heb dit trainingsschema gekregen van de fitnessinstructeur op mijn sportschool. En heb er wat kleine aanpassingen aan verricht. Bijvoorbeeld het toevoegen van nog een keer borst op de derde dag. Hij heeft mij geadviseerd om in 4 setjes van 8 zo zwaar mogelijke gewichten te pakken met een hoge time under tension.

---------- Toegevoegd om 17:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:41 ----------

(Ben je superdude ?) je traint borst 2X terwijl je benen/rug maar 1 keer doet? of heb je hier een rede voor ?
anyway richt je op de compounds.

De reden waarom ik twee keer borst train is omdat ik het belangrijk vind dat deze extra hard groeien. Bench press is toch ook een compound oefening??

Wat adviseer je mij dan? Op vrijdag ook nog de benen erbij? Is het dan echt zo dat je hele lichaam flink groeit met squaten? En voor de rug misschien nog een chin-up workout erbij? Het wordt wel erg veel dan allemaal...

De reden waarom ik twee keer borst train is omdat ik het belangrijk vind dat deze extra hard groeien. Bench press is toch ook een compound oefening??

Wat adviseer je mij dan? Op vrijdag ook nog de benen erbij? Is het dan echt zo dat je hele lichaam flink groeit met squaten? En voor de rug misschien nog een chin-up workout erbij? Het wordt wel erg veel dan allemaal...

Tel is het aantal compound oefeningen en isolatie.
Trouwens bij schouders heb je military press en bij triceps heb je overhead press, dit is de zelfde oefening. (dacht dat alleen de stand van je benen anders is ? kan het fout hebben)
Als je wil dat je borst extra groeit kan je best 2x per week pakken. zolang je fysiek niet uit verhouding raakt.

Squat
Deadlift
Bench
Overhead press (mp)
Bent over row
Chin-up

Bouw je schema op uit deze oefeningen (misschien vergeet ik er een paar ?) en voeg wat assistence toe. maar het is compound > isolatie als je massa wil pakken

• Topic Starter Topic Starter
Tel is het aantal compound oefeningen en isolatie.
Trouwens bij schouders heb je military press en bij triceps heb je overhead press, dit is de zelfde oefening. (dacht dat alleen de stand van je benen anders is ? kan het fout hebben)
Als je wil dat je borst extra groeit kan je best 2x per week pakken. zolang je fysiek niet uit verhouding raakt.

Squat
Deadlift
Bench
Overhead press (mp)
Bent over row
Chin-up

Bouw je schema op uit deze oefeningen (misschien vergeet ik er een paar ?) en voeg wat assistence toe. maar het is compound > isolatie als je massa wil pakken

Er staat overhead press, maar ik bedoel overhead cable press. Ik ga eens kijken of ik wat veranderingen toe kan passen. Bedankt in ieder geval!!

Ik zie overal 8 maar om voor dit schema een 8 te geven..

Terug
Naar boven