MuscleMeat

Wat vraagjes over een homegym

riggard

Huge Freak
10 media-items
Waardering
33
Lengte
1m90
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
hey,

ik heb besloten om mezelf weer een homegym aan te gaan schaffen, maar nu heb ik enkele vraagjes, met name over de barbell/gewichten;
ik heb niet zoveel ruimte, een oly barbell van 1.80cm zou dan voor mij handiger zijn dan een van 2.20cm, alhoewel met een beetje passen en meten de laatste misschien ook wel kan. ik vroeg mij echter af wat precies de voor/nadelen zijn van een kortere barbell, behalve stabilisatie
tot hoe zwaar is een 30mm barbell te belasten? deze zijn meestal wel goedkoper, wat een hoop geld zou schelen, alleen wil ik het niet breken...

dat was het wel zo'n beetje :+ misschien dat er nog wat in me opkomt, dan post ik het nog. alvast bedankt voor jullie reacties.

mvgr Rich

• Topic Starter Topic Starter
ik zie alleen dat het opnamevlak van de gewichten 15cm korter is bij die 180cm barbell, dat baart me wel wat zorgen, ik weet niet hoe breed een 20kg plaat is?

15cm? ik kom maar aan 29-25.5=3.5cm, maar dat kan aan mij liggen. En vergeet niet dat je bij die van 1m80 ook nog veersluiters moet bestellen (5 euro), maar wel gratis bezorging.

Tja voor een goede deadlift is de ruimte op zo'n 180cm barbell natuurlijk k*t. Daarbij krijg je je 20kg platen op 30mm nooit meer (of zeer slecht) verkocht. Ik heb 2 barbells van 220cm maar ook 2 van 7feet en dat is 213cm ook een gangbare maat in UK en US. Scheelt bij mij net om makkelijk te laden en lossen. Allemaal 50mm.

Ik zou heel zeker voor 50mm gaan. 30 ga je spijt van krijgen.

hey,

ik heb besloten om mezelf weer een homegym aan te gaan schaffen, maar nu heb ik enkele vraagjes, met name over de barbell/gewichten;
ik heb niet zoveel ruimte, een oly barbell van 1.80cm zou dan voor mij handiger zijn dan een van 2.20cm, alhoewel met een beetje passen en meten de laatste misschien ook wel kan. ik vroeg mij echter af wat precies de voor/nadelen zijn van een kortere barbell, behalve stabilisatie
tot hoe zwaar is een 30mm barbell te belasten? deze zijn meestal wel goedkoper, wat een hoop geld zou schelen, alleen wil ik het niet breken...

dat was het wel zo'n beetje :+ misschien dat er nog wat in me opkomt, dan post ik het nog. alvast bedankt voor jullie reacties.

mvgr Rich

Handig topic , ook voor mij.

Binnenkort ga ik ook beginnen met het aanschaffen van materiaal voor een deftige homegym. Nu heb ik ook weing ruimte dus k'heb er ook al zitten aan denken om een kortere barbell te kopen , 50mm weliswaar.

Als je het koopt moet je gewoon voor 50mm gaan. Toen ik overwoog om dit voor thuis aan te schaffen heb ik eerst een tijdje in de gym geprobeerd hoe het is om met 30mm te trainen. Met 30mm trainen vond ik gewoon k*t. Dus toen heb ik besloten alleen dumbbells een rekje ervoor en een bankje voor thuis te kopen en voor 'grote' oefeningen gewoon nog naar de gym te gaan.

Als je het koopt moet je gewoon voor 50mm gaan. Toen ik overwoog om dit voor thuis aan te schaffen heb ik eerst een tijdje in de gym geprobeerd hoe het is om met 30mm te trainen. Met 30mm trainen vond ik gewoon k*t. Dus toen heb ik besloten alleen dumbbells een rekje ervoor en een bankje voor thuis te kopen en voor 'grote' oefeningen gewoon nog naar de gym te gaan.
Ik volg je niet helemaal..

Je vond in de gym trainen met 30mm k*t? Dus toen heb je GEEN 30mm materiaal aangeschaft, en bleef je in de gym trainen met 30mm?

Omdat dit toch over barbells gaat vraag ik het hier maar even.

Welke zoude jullie nemen ? de eerste 16,5kg belastbaar tot 450kg
http://www.fitness-seller.nl/produc...stang-chroom-50-mm-x-220-cm---tot-450-kg.html

of de tweede 19,5kg belastbaar tot 700kg
http://www.fitness-seller.nl/produc...-halterstang-50-mm-x-220-cm---tot-700-kg.html

Op deze site zijn de barbells een stuk goedkoper , zijn dit officiële olympische halters ?
http://www.muscle-power.nl/index-home/halterstangen.html

Waarom zijn die stangen geen 20kg zoals het hoort??

Officieel heb je twee sluitingen van 2,5kg elk.... (en de stang gewoon 20kg)

En die veersluitingen zullen wel 250gr wegen ofzo, maar dan nog vind ik het onzin ;)

Ja , hoe zit het hier mee? Die halterstangen zijn wel de helft goedkoper dan die op fitnesseller.
Je moet naar de belastbaarheid kijken. En ook kwalitatief kan er verschil zijn. De ene stang buigt namelijk door als je hem een keer op de grond laat kletteren, en andere stangen hebben dat niet.

Je moet naar de belastbaarheid kijken. En ook kwalitatief kan er verschil zijn. De ene stang buigt namelijk door als je hem een keer op de grond laat kletteren, en andere stangen hebben dat niet.

Dan maar een duurdere kopen zodat ik er later geen spijt van krijg .:thumb:

Ik volg je niet helemaal..

Je vond in de gym trainen met 30mm k*t? Dus toen heb je GEEN 30mm materiaal aangeschaft, en bleef je in de gym trainen met 30mm?

Nee joh, in de gym hebben ze van beide stangen een x aantal zowel 30mm als 50mm. Die 30mm kon ik daar dus mooi uitproberen, nu gebruik ik uiteraard alleen nog de 50mm 2.20. Dunne en/of korte stangen zijn gewoon k*t.

Ik heb 50mm 180cm stang en ik kan er aan elke kant 4 schijven van 25kg hangen. Vooral met squaten is het k*t omdat de gewichten aardig dicht op elkaar zitten en je snel de veiligheidssteunen aanraakt.

Waar heb jij je olympische barbells van dan?

2 van mijn oude sportschool gekregen (220 cm) 2 van een 2e hands fitness bedrijf die ik met een partij schijven heb gekocht. Merk York barbell. Zijn 7ft trainingsbarbells en naar mijn weten allemaal gewoon 20kg.

Terug
Naar boven