AndroidHealthClinic

Water

Bezoekers in dit topic

Meten is weten, maar volgens mij moet je drinken nadat je dorst hebt....
Bejaarden hebben vaak geen dorst en kunnen ongemerkt uitdrogen, dit kan onder omstandigheden ook voor andere groepen gelden. Voldoende waterinname is belangrijk voor je nieren, denk aan zout, eiwitten en AAS.

In beginsel geldt volgens mij dat de kleur van je urine de kleur van citroensap moet zijn, donkerder is een tekort.
 
In beginsel geldt volgens mij dat de kleur van je urine de kleur van citroensap moet zijn, donkerder is een tekort.
Dit is een perfecte graadmeter, tenzij je aan de tren zit dan pis je constant donker.
 
Lopen jullie niet continu naar de plee? Of hebben jullie je blaas getraind?
ik moet alvast wel veel lopen, niet erg aangenaam op het werk =)
Dit is een perfecte graadmeter, tenzij je aan de tren zit dan pis je constant donker.
er zijn momenten bij dat het meestal zelfs gewoon precies als water lijkt, is dit dan ook minder goed ?
 
Waarom drink je dan ook zoveel?
Gewoonte. Veel dorst. Denk dat ik normaal al 2,5L binnen heb om 06:30u.
Maarja, met een uurtje trainen + uurtje cardio en dan vaak nog wat wandelen (vooral met dit weer) verbruik je ook liters op een dag.
 
ik moet alvast wel veel lopen, niet erg aangenaam op het werk =)

er zijn momenten bij dat het meestal zelfs gewoon precies als water lijkt, is dit dan ook minder goed ?
Water kleur/doorzichtig is ook goed. Geel is medium, oranje achtig is snel bijtanken.
 
Gewoonte. Veel dorst. Denk dat ik normaal al 2,5L binnen heb om 06:30u.
Maarja, met een uurtje trainen + uurtje cardio en dan vaak nog wat wandelen (vooral met dit weer) verbruik je ook liters op een dag.
Als dorst geen goede graadmeter is om voldoende te drinken gaat dat twee kanten op he. ;)

Wat bedoel je trouwens met verbruiken van water, zweten? Dan zou je toch minder moeten plassen?
 
Vaak is je ochtend plasje het donkerst aangezien je uren niet hebt kunnen bij tanken de rest vd dag moet het lichter zijn.
 
Als dorst geen goede graadmeter is om voldoende te drinken gaat dat twee kanten op he. ;)

Wat bedoel je trouwens met verbruiken van water, zweten? Dan zou je toch minder moeten plassen?
's Morgens kom je standaard uitgedroogd uit bed, dus daar kun je redelijk veel drinken, pak zelf altijd 1L in 30min ongeveer. Drink tijdens de training 700ml water. Na de training vaak nog half litertje en dan na het douchen nog 300ml. Die fase pis ik meestal maar 2-3x ofzo.

Vaak zodra de activiteiten dan even stoppen dan drink ik iets teveel tegen de dorst. Pis me einde van de ochtend een ongeluk en stop dan met drinken. Dan als ik met dit weer ga wandelen pak ik 0.5L voor de wandeling, 0.5L tijdens de wandeling en 0.5L na de wandeling. Als je 2u in de zon hebt gelopen ben je zelfs dan nog gigantisch uitgedroogd voor m'n gevoel. Dus dan ga ik weer teveel drinken om dat gevoel tegen te gaan en dan pis ik me heel het einde van de middag/begin van de avond weer een godsvergeten ongeluk 🤣 Ik heb gewoon 2 momenten op de dag dat ik standaard te veel water drink en iedere 20-30min moet zeiken.

Maar met verbruiken van water bedoel ik inderdaad voornamelijk zweten.
 
Ik heb gewoon 2 momenten op de dag dat ik standaard te veel water drink en iedere 20-30min moet zeiken.
Dan moet je je auto ritjes wel goed plannen, of heb je alrijd een lege fles bij je?

Niet dat ik het goed doe hoor, ik ben al ruim 2 uur wakker en heb een bakkie koffie en een klein blikje Reign op. Over 2 uurtjes gaat er een bakkie thee en 250 gram yoghurt in.
 
Dan moet je je auto ritjes wel goed plannen, of heb je alrijd een lege fles bij je?

Niet dat ik het goed doe hoor, ik ben al ruim 2 uur wakker en heb een bakkie koffie en een klein blikje Reign op. Over 2 uurtjes gaat er een bakkie thee en 250 gram yoghurt in.
Was ideaal met de vrachtwagen. Daarmee kun je overal pissen, maar klopt, zodra ik met de auto van de snelweg af ga is er een carpoolplaats waar ik letterlijk iedere ochtend voor m'n gevoel een kwartier sta te pissen :roflol:
 
ik vind het na een tijd echt wel lastig worden..
is het nu 2liter - 4 liter ?? wat is nu eigenlijk aangeraden om binnen te hebben op een dag qua water of beter gezegd eigenlijk drank?
want daar behoort volgens mij toch ook gewoon je koffie/frisdrank en dergelijke bij?
 
ik vind het na een tijd echt wel lastig worden..
is het nu 2liter - 4 liter ?? wat is nu eigenlijk aangeraden om binnen te hebben op een dag qua water of beter gezegd eigenlijk drank?
want daar behoort volgens mij toch ook gewoon je koffie/frisdrank en dergelijke bij?
2Liter is echt wel minimum.

als ik opsta heb ik al droge bek, en gaat er glas van 500ml in.
dan whey-shake met 200ml, dan groot glas thee enz. In de ochtend al zo 1-1.5liter
 
2Liter is echt wel minimum.

als ik opsta heb ik al droge bek, en gaat er glas van 500ml in.
dan whey-shake met 200ml, dan groot glas thee enz. In de ochtend al zo 1-1.5liter
ja aan 2liter kom ik ook zonder problemen :)
drink opt werk gemiddeld 1.5 liter.
 
Als dorst geen goede graadmeter is om voldoende te drinken gaat dat twee kanten op he. ;)
Niet noodzakelijk, dorst is volgens mij vaak wel een goede graadmeter, een gebrek eraan niet. Een probleem is soms wel dat de moderne weldoorvoede mens het dorstsignaal verwart met trek/honger, dat heeft iirv te maken met dat voortdurende grazen de hele dag en fouragerondes maken van supermarkt naar vreettent.

Altijd oppassen met a contrario-redeneringen. :D

Is dit nu vorm, inhoud of beide?
:trollface:
Wat bedoel je trouwens met verbruiken van water, zweten? Dan zou je toch minder moeten plassen?
Wat volgens mij, in ieder geval voor mij, veel verschil maakt is gewenning en hoe je water drinkt. In plaats van steeds een slok of een glas drink ik nu een paar keer per dag 400-500 ml. Ergens op het internet heb ik zien beweren dat dit een beter signaal is voor het lichaam en ik plas minder vaak, maar dat kan ook gewenning zijn.
 
Laatst bewerkt:
Voel mezelf compleet klote als ik te weinig water drink.
Gemiddeld 3L op een dag.
 
Water spoelt gifstoffen en afvalstoffen uit het lichaam. Belangrijk wanneer je een eiwitrijk dieet volgt. Water is nodig om je nieren goed hun werk te laten doen. Functioneren je nieren niet goed, wordt een deel van de belasting overgebracht naar de lever. De lever metaboliseert opgeslagen vet voor energie. Als de lever een deel van het werk van de nieren moet overnemen, verbrandt hij minder vet.
Meer water drinken zorgt dat je minder vocht vasthoud. Heb je te weinig vocht in je lichaam, kan het lichaam vocht onttrekken uit organen. Gebeurt dit bij je darmen? heb je constipatie. Ain't nobody wants constipatie.
Supplementen als creatine trekken vocht in de spier, om een anabolic environment te creeren. Dus gebruik je creatine, laat het geen geldverspilling zijn.
Dit lijken mij genoeg redenen om iig je water inname serieus te nemen. 3 a 4 lijkt mij een mooie hoeveelheid. Let op, WATER! Geen andere stuf die door bijvoorbeeld caffeine, juist vocht onttrekken.
 
Back
Naar boven