Whahaha dat jullie hier ook nog allemaal zo op reageren.
Die klusmier moet toch rollend achter zn bureaustoel liggen van het lachen..
Dobbertje gaat weer lekker he klus m8! Ze bijten lekker.
jij hebt het door!

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Whahaha dat jullie hier ook nog allemaal zo op reageren.
Die klusmier moet toch rollend achter zn bureaustoel liggen van het lachen..
Dobbertje gaat weer lekker he klus m8! Ze bijten lekker.

)Haha, je weet donders goed wat je doet Klus..
Lees het al een tijd mee, maar als je er 1 kan 'redden'..
Is alles toch niet voor niets geweest.
(En het is bovendien een uitermate vermakelijke discussie)

Haha, je weet donders goed wat je doet Klus..
Lees het al een tijd mee, maar als je er 1 kan 'redden'..
Bij een ieder die hij 'redt' heeft hij in de tijd daartussen bij honderden het 'vooroordeel' versterkt dat christenfanatici volslagen idioten zijn.

Ik begrijp wat je tracht te zeggen maar ik raak een beetje in de war van je bewering dat er uberhaupt mensen zouden bestaan die het christendom ontkennen (op basis van de wetenschap nog wel!) en daarbij dat je christenfanatici leest als christenen dude!
U bent toevallig christen?

Bij een ieder die hij 'redt' heeft hij in de tijd daartussen bij honderden het 'vooroordeel' versterkt dat christenfanatici volslagen idioten zijn.

Eh, maybe heb ik het in een wat kromme zin geformuleerd.
Wat ik probeerde te zeggen, is dat mensen (niet-gelovigen) Christenen waarschijnlijk toch wel volslagen idioten blijven vinden en dat daar weinig / niets aan te veranderen valt.
En ja, ik ben Christen.
En ik ben ook geen u, aangezien ik pas 19 ben![]()

welkom op dit doldwaze forum waar iedereen het denkt beter te weten, en men iedere gelovige over dezelfde kam scheert ( of beter gezegd: aan het kruis nageld!)
![]()

dat is dan je eigen probleem, christenen weten inmiddels wel beter!
![]()
Hola, nu ga je in de poep staan die je zo vaak zelf neer hebt gelegd: WETEN of GELOVEN? Want dat is door jou gepostuleerd als een groot en belangrijk verschil.
M.a.w.: Christenen geloven inmiddels wel 'beter'.
Maar daar is geen donder van waar, immers: hoe oud is de canon al? Ze geloven nog steeds dat - wederom een van de aspecten van de bijbel die jij als heel belangrijk ziet - een heel oud boek waarin verschillende personen een verhaal met een rode draad hebben opgepend een bepaalde letterlijke waarheid bezit (dimwits geloven dat het écht allemaal letterlijk is bedoeld). Ze geloven dus nog steeds hetzelfde en niet meer of minder: Jezus als redder etc etc. Vooruitgang is iets dat het christendom feitelijk vreemd is.
Als het om weten gaat, weten de christenen (waar jij wss op doelt) steeds minder en minder: de aarde is 6.000 jaar oud, de evolutietheorie is een wereldoverheersende leugenaarsvergadering en dino's liepen tegelijk met mensen op aarde. Ze geloven dus steeds meer. Kan ook niet anders, want als het om weten gaat, is het kwaad kersen eten met de hersenspoeling die de gemiddelde (evangelische) koekenbakker heeft ondergaan.
Als we ons concentreren op het 'inmiddels' in je zin, zien we een ander vals getuigenis: de christelijke kennis is niet toegenomen. Kennis die grote delen van de beweringen in de bijbel volledig ondergraaft is echter toegenomen in de laatste paar honderd jaar. Om het ware geloof vol te houden dient de (echte?) christen zich steeds meer van de wereld af te zonderen en relatief steeds minder te weten. Past natuurlijk fantastisch in de christelijke idee: 'houd u niet op met filosofen' en 'om te weten wat kwaad is, hoeft met slechts het goede te kennen', 'ik verkondig u een onzinnig geloof' (Jezus' woorden). Inherent aan de overtuiging is blijkbaar de drang om buiten de wereld te staan en daar ziel en zaligheid te vinden. Ook de gemiddelde reactie van klus past in dit straatje: alsof hij een argument gewoon niet leest en een of ander flauw grapje maakt. Maar inherent daaraan is wederom de valse getuigenis en het begeren hetgeen andermans eigendom is. Je weet welke vraag ik bedoel als ik zeg dat in 'Jezus' tijd' de kop van de keizer op de geldstukken stond, klusmier? Op de hedendaagse munststukken staat de redelijkheid van de discussie. Christenen die dingen WETEN, moeten die discussie kunnen aangaan, op grond van hun geloof en connectie daarvan met de bijbel. De door jou gestelde digotomie tussen geloven en weten maakt daar natuurlijk een eind aan. Maar zeg dan ook niet dat christenen dingen inmiddels beter 'weten'. De ware christen weet niets en gelooft alles, want wat is 'weten' nu meer dan het verzamelen van schatten op aarde?

Mij maakt het niks uit hoor, met de valse hoop heb je alleen jezelf, vind het niet leuk voor je klus.
![]()
geef aan God wat God toebehoort, en geef atheisten het voordeel van de twijfel.
idd moet ik je hierin steeds meer gelijk gaan geven, maar dat komt merendeels omdat ik niet genoeg communicatief geschoold ben en wetenschappelijk onderlegd om sommige beweringen van jou onderuit te kunnen halen.............hierbij krijg je van mij dus het voordeel van de twijfel.
![]()

Twijfel is goed, want het betekent dat je het hebt. De andere mogelijkheid, twijfelloosheid, lijkt me trouwens vrij onmogelijk.
Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat ik niet het voordeel van je twijfel heb gekregen. Maar dat zou ook wat veel gevraagd zijn in een keer, zo'n atheïstische Klusmier.![]()