XXL Nutrition

we zijn slechts reizigers

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
In Nigeria?

Nevertheless: Dergelijke mensenmassa's zijn hoe dan ook fakking scary. Helemaal vanuit een idee als 'Jezus'.

Ja, in Nigeria.

Vooral de passie en de echtheid... stralen er vanaf. In dit filmpje misschien niet goed te zien, maar op de langere versies wel.
 
Om te illustreren wat ik bedoel met dat jij (jullie) een ander beeld hebben van het Christelijke geloof. Bovenaan een foto van een Hollandse kerk waar het gewoon niet leuk is. Al zou ik daar opgroeien zonder God te kennen, zou ik ook niet in Hem gaan geloven.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hieronder een filmpje van mensen uit mijn gemeente die in Suriname waren, waar ik vroeger ook vandaan kom. Bij ons is het geloof een lifestyle. We leren van kinds af aan te leven met God. In Nederland (met alle respect), doen mensen alsof God een boze man is die straft en jou naar de hel stuurt wanneer stout bent. Daarom haken mensen af; en dat vind ik jammer. Zeker omdat dit komt door een verkeerde beeldvorming door Christenen. Je moet je geloof af laten hangen van God; en niet van Christenen.

Glory Glory Lord
http://www.youtube.com/watch?v=3CCvsAu-fxk


Indoctrination is a bitch ;)
 
ik geloof omdat ik het fijn vind om ergens mijn zelfvertrouwen mee te delen, en daardoor anderen te kunnen helpen, dit maakt me zelf ook sterker.

het verhaal van God en Jezus trekt me aan, omdat het zoveel vertelt over de werkelijke mens, en zijn verschillende kanten/karaktertrekken.

je ziet verhalen over misdadigers die fouten begaan, gestraft worden en om vergeving vragen ( en dat ook krijgen)..........zo zou het op deze wereld ook eigenlijk moeten gaan, maar mensen zijn van nature kudde dieren en weten uitstekend oude koeien uit de sloot te halen; een betere manier om iemand de grond in te trappen is er bijna niet!

waarom zijn we niet wat vrede lievender naar elkaar toe en wat positiever gestemd, in plaats van overal en altijd een negatieve kant van te willen zien?

als je werkelijk mensen wilt helpen, kijk ernaar zoals je zelf graag behandeld wilt worden......het grootste gebod van God: naastenliefde!
:thumbs:
 
Hieronder een filmpje van mensen uit mijn gemeente die in Suriname waren, waar ik vroeger ook vandaan kom. Bij ons is het geloof een lifestyle. We leren van kinds af aan te leven met God. In Nederland (met alle respect), doen mensen alsof God een boze man is die straft en jou naar de hel stuurt wanneer stout bent. Daarom haken mensen af; en dat vind ik jammer. Zeker omdat dit komt door een verkeerde beeldvorming door Christenen. Je moet je geloof af laten hangen van God; en niet van Christenen.

Ik moet helemaal NIKS!
 
angstig om de waarheid onder ogen te zien?
:roflol:

Nee, ik heb iets met dergelijke mensenmassa's. Het maakt imo nl. niet waarom ze bij elkaar komen. 1 miljoen mensen op een kluitje is een pruttelpan. Er zit geen geweten in zo'n massa. (Roskilde anyone?)

Dit heeft niets met angst voor de waarheid te maken: Heb je de legendarische monsters of rock episode in Rusland (1991) wel eens gezien? Moet ik daarbij ook bang worden voor de waarheid? Of de parades van op dat 'ene' Chinese plein? Daar zit minstens net zoveel 'waarheid' in!

Als je nog steeds gelooft dat waarheid iets te maken heeft met de hoeveelheid mensen die op een idee afkomen, dan heb je werkelijk poep tussen je oren.
 
Reinhard Bonnke is trouwens een charlatan maar goed als je gelooft in crap zal zo'n laaienlichter ook wel aanslaan. In vroegere tijden was hij op de brandstapel gegaan.
 
Reinhard Bonnke is trouwens een charlatan maar goed als je gelooft in crap zal zo'n laaienlichter ook wel aanslaan. In vroegere tijden was hij op de brandstapel gegaan.

Het is niet waar... Een groots christelijk leider die corrupt/misdadig blijkt te zijn? :eek:

I am soooo not surprised
 
Reinhard Bonnke is trouwens een charlatan maar goed als je gelooft in crap zal zo'n laaienlichter ook wel aanslaan. In vroegere tijden was hij op de brandstapel gegaan.
ik ben van mening dat jij een grote hufter bent die er van houd om leugens te verspreiden en vuurtjes aan te wakkeren........

zelfde nivo als dat van Hero Brinkman dus.
:mad:
 
ik ben van mening dat jij een grote hufter bent die er van houd om leugens te verspreiden en vuurtjes aan te wakkeren........

zelfde nivo als dat van Hero Brinkman dus.
:mad:

Ah je bent gepikeerd, dat doet alleen niks af aan de waarheid dat Bonnke gewoon een valse profeet is en als je daar in trapt ben je gewoon een sukkel. Ben toch liever een hufter dan een sukkel.
 
Ah je bent gepikeerd, dat doet alleen niks af aan de waarheid dat Bonnke gewoon een valse profeet is en als je daar in trapt ben je gewoon een sukkel. Ben toch liever een hufter dan een sukkel.

???

Hoe kom je daarbij? Ik vind het nog al een beschuldiging die je nu maakt.

Todd Bentley is een false profeet. Heb hem niet verwisseld met Bonnke?
 
Nee ik heb niemand verwisseld. Die zogenaamde wonderen van Bonnke bestaan niet, wonderen bestaan uberhaupt niet. Iedereen die claimt wonderen te kunnen verrichten is een charlatan. Alleen Michael Phelps dan niet. De fik er in met Bonnke.
 
Nee ik heb niemand verwisseld. Die zogenaamde wonderen van Bonnke bestaan niet, wonderen bestaan uberhaupt niet. Iedereen die claimt wonderen te kunnen verrichten is een charlatan. Alleen Michael Phelps dan niet. De fik er in met Bonnke.
in dat geval ben je ook een sukkel.............blijkbaar nog nooit wonderen van dichtbij gezien?

invalide zien opstaan uit een rolstoel, doven die weer kunnen horen, blinden die weer kunnen zien, kanker/tumoren die plotseling zonder oorzaak zijn verdwenen, enz.
;)
 
Dus jezus is een liftboy in een hotel?
 
Als je savonds de tv aanzet zie je op elke zender een ander persoon die van alles voelt via de telefoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven