Fitness Seller

Weer een vriendje erbij :)

dit staat in de koran:

4:157 En (wegens) hun uitspraak "Wij hebben de Masîh 'Isa, zoon van Maryam, gedood”. Maar zij doodden hem niet en zij kruisigden hem niet, maar iemand die voor hen op hem leek. En voorwaar, degenen die daar van mening over verschillen, twijfelen daar onderling over. Zij hebben daar geen kennis over, zij volgen slechts vermoedens, en zij zijn er niet van overtuigd dat zij Îsa gedood hebben.

In mijn heilig boek staat het anders. Ik weet wel beter. ;)

En dat verhaaltje van woestijndweller mohammed, niet kunnen lezen en schrijven en tot conclusie komen er moet dus een god zijn...
1) Net zoals van jezus is er geen enkel solide historisch bewijs dat hij ooit geleefd heeft

Verder leuk dat het een positieve invloed op je leven heeft, dat maakt het nog steeds niet waar;)
En dat het JOUW leven een positieve wending heeft gegeven, maakt al het lijden en onderdrukking in naam van de islam er niet minder op in de wereld.

Wou al bijna zeggen dat ik blij ben dat er wat de Boeddha betreft wel wat meer solide historisch bewijs is, maar ik slik die woorden maar weer gauw in om aan Angelus' scherpe analyses te ontkomen :D

Dat laatste wat je zegt, Angelus, heb ik Maarten in andere bewoordingen ook al gevraagd: een "ideale" maatschappij, voor wie?

Maar weet je wat het probleem is? Wij hebben het over onderdrukking, in de islam hebben ze het over onderwerping...........op zo'n manier kom je er natuurlijk nooit uit.

Toen Mike Tyson uit de gevangenis kwam, werd hij ook moslim.
Labiele mensen in het algemeen hebben blijkbaar een affiniteit om zich te bekeren toch dit geloofje.

Zoals bekend was mootje een van de eerste auteurs die eigenlijk vervolgd dient te worden voor plagiaat. En de gimmick dat hij analfabeet zou zijn, maakt het helemaal af.

De Islam onderdrukt zeker vrouwen

Een man mag met iedereen trouwen (joods, christen, hindoe, moslims, atheist)
een vrouw mag enkel met een moslim trouwen

De reden waarom: De man is het hoofd van het gezin. Ze doen zelfs geen moeite om het te ontkennen.

In het Jodendom is een kind pas Joods als de vrouw Joods is want de VROUW bepaalt de opvoeding en de MAN gaat werken. In de Islam bepaalt de MAN alles.

De reden waarom: De man is het hoofd van het gezin. Ze doen zelfs geen moeite om het te ontkennen.

In het Jodendom is een kind pas Joods als de vrouw Joods is want de VROUW bepaalt de opvoeding en de MAN gaat werken. In de Islam bepaalt de MAN alles.

Er is nog altijd een verschil tussen Joods als etniciteit of Jodendom als in religie, je stelling is irrelevant.

Een man mag niet met zomaar iedere vrouw trouwen... alleen als ze in 1 god gelooft (dus de meeste christelijke stromingen vallen ook af). Of daar ook aanhangers van het pastafari geloof onder vallen weet ik niet :P

Een man mag niet met zomaar iedere vrouw trouwen... alleen als ze in 1 god gelooft (dus de meeste christelijke stromingen vallen ook af). Of daar ook aanhangers van het pastafari geloof onder vallen weet ik niet :P
Allah en God zijn toch één en dezelfde persoon volgens moslims?

Damn! jullie beweren, en ik zeg jullie dat jullie het allebei mis hebben;-)))

een man mag niet met een atheist trouwen maar wel met vrouwen van het boek joods, christelijk..enz

dus de joodse vrouw onderdrukt de joodse man en het jodendom discrimeneert omdat niet iedereen zich tot het jodendom kan bekeren?:rolleyes:

Laatst bewerkt:
een man mag niet met een atheist trouwen maar wel met vrouwen van het boek joods, christelijk..enz

Blijft discriminatie...

dus de joodse vrouw onderdrukt de joodse man en het jodendom discrimeneert omdat niet iedereen zich tot het jodendom kan bekeren?:rolleyes:

Iedereen kan zich tot het Jodendom bekeren, en het is de Joodse man zelf die kiest met wie hij trouwt hè, niemand verplicht hem met een niet-Joodse vrouw te trouwen

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 21:56 ----------

Damn! jullie beweren, en ik zeg jullie dat jullie het allebei mis hebben;-)))

jij zal dan ook branden in de hel

Allah is een andere naam voor God, correct.
De meeste christelijke stromingen geloven niet in de eenheid van God maar in God, de heilige geest en Jezus.

Waarom vallen de meeste christelijke stromingen dan af? Het is en blijft een een monotheïstisch geloof.
De heilige Drievuldigheid is pas later opgenomen (en na diverse vertalingen) in het Nieuwe Testament.

Blijft discriminatie...

Iedereen kan zich tot het Jodendom bekeren, en het is de Joodse man zelf die kiest met wie hij trouwt hè, niemand verplicht hem met een niet-Joodse vrouw te trouwen

---------- Post toegevoegd Sat 2 Mar 2013 om 21:56 ----------

je zegt dat een kind alleen joods word als de moeder joods is,dat is toch discriminatie en onderdrukking van de man als het kind niet joods word als de vader joods is.
iedereen heeft een keuze en als je er voor kiest om je niet aan de voorschriften van de islam te houden dan ben je geen moslim.

iedereen heeft een keuze en als je er voor kiest om je niet aan de voorschriften van de islam te houden dan ben je geen moslim.

Ja, maar vertel er dan ook bij hoe familie etc reageert. En vergeet helemaal niet dat in veel islamitische landen die keuzevrijheid niet eens bestaat.

Waarom vallen de meeste christelijke stromingen dan af? Het is en blijft een een monotheïstisch geloof.
De heilige Drievuldigheid is pas later opgenomen (en na diverse vertalingen) in het Nieuwe Testament.

Omdat de meeste stromingen in de drievuldigheid geloven, als je zegt dat God God is, Jezus God is, en de heilige geest God is, terwijl Jezus zegt de zoon van God te zijn en niet God.. nou ja dan heb je het niet echt meer over een monotheïstisch geloof.

je zegt dat een kind alleen joods word als de moeder joods is,dat is toch discriminatie en onderdrukking van de man als het kind niet joods word als de vader joods is.

Niet iedereen heeft de keuze

In Marokko bv kan een moslima niet trouwen met een Jood of Christen

Terug
Naar boven