Fitness Seller

Weerspiegeling plasma TV

Gingerbreadman

DBB Koekje
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
740
Lengte
1m80
Massa
98kg
Vetpercentage
10%
Ik heb al een geruime tijd een plasma tv. Geweldig beeldkwaliteit. Echter stoor ik mij overdag aan de weerspiegeling die de tv heeft. Nou was dat in de winter tijd niet zo heel erg, maar nu blijft het steeds langer licht, en stoor ik mij dus steeds langer aan mijn eigen gezicht in de TV.
Nou dacht ik dat er misschien een folie zou zijn die er voor zou kunnen zorgen dat je geen weerspiegeling meer zou hebben. Iemand ervaring daarmee? Of iemand een andere oplossing? ..behalve een LCD scherm of andere TV kopen..

Een of ander bijpassend kleedje er overheen leggen ofzo ?

Het lijkt me dat je misschien beter iets kan doen aan de plaatsing van het toestel in de kamer. Of simpelweg de gordijnen deels sluiten. Folie wordt volgens mij niet gedaan voor tv schermen, wel fabriekscoating maar volgens reviews zou dat niet eens zo geweldig werken.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de verplaatsing.

Ik kan helaas de TV niet ergens anders plaatsen ivm het formaat en de geringe omvang van mijn woonkamer. Het liefst hang ik hem inderdaad met zijn rug naar het raam toe, alleen is dat geen pan hier.
Ik hoop echter toch dat er een mogelijkheid is om ergens na aanschaf van een toestel een coating of een folie op het scherm te doen..

rolgordijn die het licht tegenhoudt
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Gordijnen dicht doen. Een betere oplossing is er niet.

Ja de gordijnen gaan dicht als ik me er te veel aan stoor ja. Maar om nou bij een middagje TV kijken de hele tijd de gordijnen dicht te hebben is ook niets... Daarom ben ik benieuwd of iemand wel eens van een soort folie ofzo gehoord heeft.

LCD > Plasma.

Een brilletje kopen met gepolarizeerde glazen die de reflecties eruit filtert ???

Nog iemand nuttige info?

Ben bang dat er niet veel aan te doen is. Een van de redenen waarom LCD beter is dan plasma idd, die is tenminste echt'zwart' zonder reflectie wanneer deze uit is.

Overdag gaan werken, zodat je niet 's middags tv kunt kijken.

Hehe, blij dat ik gisteren een LCD heb gekocht ipv een plasma. Niet dat er twijfel was maar toch...

450px-Bivakmuts.jpg - 136489

Dan hoef je niet meer tegen je gezicht aan te kijken. Succes :thumbs:

plasma geeft juist echt zwart
Dit is wel correct, bij LCD zal zwart in een donkere kamer niet geheel het licht tegenhouden dat erachter schijnt. Maar volgens mij zijn de nieuwste modellen al sterk verbeterd op dit vlak.

Plasma zal misschien wel beter zijn voor de heel grote schermen, maar ik denk toch dat LCD de toekomst is. De voordelen wegen volgens mij net iets meer door.

Is een rot probleem inderdaad, enige oplossing is je kamer verduisteren.

Ik heb zelf net een nieuwe pc monitor gekocht en heb expres in de winkel gekeken naar een scherm wat niet reflecteerd, anders wordt ik helemaal gek. Als je het ziet lijkt het alsof het beeld mooier is, maar ik ergerde me in de winkel er al aan dat ik de hele tijd mezelf in het scherm zag. Heb nu een mat scherm wat totaal niet weerspiegelt. Helaas lijkt het ondertussen wel een trend, die spiegelende beeldschermen. Schermen van HP en Acer spiegelen allemaal, de meesten van Dell ook geloof ik. Is zonde, want ik vind de schermen van HP wel erg mooi.

Terug
Naar boven