AndroidHealthClinic

Weerspiegeling plasma TV

Dit is wel correct, bij LCD zal zwart in een donkere kamer niet geheel het licht tegenhouden dat erachter schijnt. Maar volgens mij zijn de nieuwste modellen al sterk verbeterd op dit vlak.

Plasma zal misschien wel beter zijn voor de heel grote schermen, maar ik denk toch dat LCD de toekomst is. De voordelen wegen volgens mij net iets meer door.

Plasma is een nichemarkt en idd beter. Als cinéfiel ben je er zeker goed mee af. Maar voor de mainstream markt is LCD idd beter. LCD is de toekomst ja, alé oled is de toekomst ma das gewoon de volgnde stap en doorontwikkeling...

Ik dacht dat het juist omgekeerd was ?

Plasma > LCD

Ik dacht dat je bij plasma juist GEEN reflectie had en bij LCD wel ???

koop lcd en geen plasma. pure geld verneuking plasma. Verdiep je eens in het verschil! dan zul je zien dat plasma vele nadelen heeft tav lcd.

Ik dacht dat het juist omgekeerd was ?

Plasma > LCD

Ik dacht dat je bij plasma juist GEEN reflectie had en bij LCD wel ???
Plasma heeft volgens mij een hoge glans (zoals een hoogglans lak zeg maar), terwijl LCD een meer matte glans heeft.

Wat ik bij mijn LCD monitor wel gemerkt heb is dat die matheid zichtbaar is van dichtbij op een witte achtergrond (je ziet een beetje grijze/troebele structuur). Na een tijdje ben je dat wel weer gewend, maar dit was wel een nadeel toen ik overstapte van CRT naar LCD.

Zoals gezegd zullen beiden (plasma en LCD) voor-en nadelen hebben. Het hangt er een beetje vanaf wat voor jou het zwaarste doorweegt.

plasma geeft juist echt zwart

Ik heb 2 weken terug een nieuwe tv gekocht. En in de winkel liet een verkoper het ook zien, de LCD tv werd juist compleet zwart, en de Plasma schemerde iets door(reflecteerde meer). En dan praten we toch over een behoorlijke prijsklasse dus daar kan het niet aan liggen;)

Plasma heeft volgens mij een hoge glans (zoals een hoogglans lak zeg maar), terwijl LCD een meer matte glans heeft.

Wat ik bij mijn LCD monitor wel gemerkt heb is dat die matheid zichtbaar is van dichtbij op een witte achtergrond (je ziet een beetje grijze/troebele structuur). Na een tijdje ben je dat wel weer gewend, maar dit was wel een nadeel toen ik overstapte van CRT naar LCD.

Zoals gezegd zullen beiden (plasma en LCD) voor-en nadelen hebben. Het hangt er een beetje vanaf wat voor jou het zwaarste doorweegt.

Ik dacht dat als je een LCD van aan de zijkant bekijkt, je het scherm niet kan zien, en bij een plasma wel.

• Topic Starter Topic Starter
Een plasma heeft helderdere kleuren en kan zwart beter weergeven. Van dichtbij is het beeld scherper en ratio ligt vaak ook hoger waardoor je minder last heb van "vegen" bij snelle tv beelden. Wat de toekomst is? Denk toch LCD. Als je kijkt in de winkels tegenwoordig zie je dat 10% nog plasma is.. de rest LCD.
Ik denk inderdaad dat er voor mij niets anders op zit dan of mijn huiskamer met verduistergordijnen te verduisteren of een LCD aan te schaffen..
In ieder geval bedankt voor de reacties mensen.

Ik heb 2 weken terug een nieuwe tv gekocht. En in de winkel liet een verkoper het ook zien, de LCD tv werd juist compleet zwart, en de Plasma schemerde iets door(reflecteerde meer). En dan praten we toch over een behoorlijke prijsklasse dus daar kan het niet aan liggen;)

verkapt kijk-mij-een-dure-tv-gekocht-hebben post?

En kijk nu nogmaals naar het beeld op een plasma, en let op het detail wat je ziet als iemand een zwart pak aan heeft. Dan wordt een LCD inderdaad 'compleet' zwart :roflol: ; (vriend van me heeft ook een last-gen LCD, en die was ook behoorlijk prijzig :rolleyes:)

Terug
Naar boven