AndroidHealthClinic

Aankondiging Weerwolfgame 33: The guardians of humanity: freemasons

Status
Niet open voor verdere reacties.
LM ook voor mij dan maar weer.

Wilde eigenlijk op Deaphi gaan, maar bij nader inzien toch maar niet.

Ja waarom zou ik nou op jou stemmen?
Dat weet je zelf donders goed.

Blijf voorlopig bij mijn vermoeden van gister LM7790

Vanavond geen zin om de codes op te lossen, morgen heb ik massa's tijd :)

Iemand anders al een keer begonnen aan mijn beginsel?

LM omdat Origineel.

krijgen we een vervroegd verhaal ivm de wedstrijd zo? Stemmen zijn al duidelijk

Stemming is sowieso voorbij binnen een kleine 10 minuten :p

• Topic Starter Topic Starter
Dag 3:

Zoals eerder vermeld was ook Benjamin Franklin als founding father een openlijk vrijmetselaar en zoals Da Vinci een “polymath”. Hij was een auteur, printer, politieke theorist, postmeester, wetenschapper. Kortom, teveel om op te noemen. Begonnen als boekdrukker kreeg hij zijn opleiding bij zijn halfbroef, zelf kwam hij een gezin van 13 kinderen, James in Boston. Na een tussenperiode in Engeland verhuisde hij naar Amerika waar hij in Philadelphia een boekdrukkerij oprichtte samen met een nieuwsblad waarvan hij hoofdredacteur werd. Ook richtte hij een soort van boekuitleendienst op om zo geschreven kennis te verspreiden. Een beetje de voorloper van de bibliotheekdiensten zoals we ze nu kennen.

Een van de dingen waarvoor hij nog het meeste bekend is zijn de experimenten met de vlieger en bliksem om te bewijzen dat bliksem ook een vorm van elektriciteit was. Of dit ook effectief gebeurd is twijfelachtig aangezien moderne pogingen hebben uitgewezen dat het experiment in overgrote meerderheid van de gevallen allesbehalve veilig was. Franklin had ook vergaande kennis in verschillende onderzoeksgebieden en hielp bij het ontwerpen van de lucht/waterstofballon. Hij was ook de eerste die met het idee van de golfstroom op de proppen kwam om het klimaatverschil tussen Amerika en Europa te verklaren. Verder was hij ook zot op magische vierkanten.

DSC02835.jpg

50.633623, 5.582749 52.296215, 4.578335

In het midden van de 18de eeuw verkocht hij zijn drukkerij en ging hij zich meer en meer op de politiek gaan toeleggen. Als afgevaardige van Pennsylvania in London moest hij de belangen van de kolonie ter plaatse gaan regelen. Na de zoveelste belastingpolitief van de Engelsen en de steeds strenge regels schaarde Franklin zich volop achter de onafhankelijkheidsstrijd van de kolonies.

Lm7790 is dood:

Ze was stamlid

Verrassing :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven