Fitness Seller

Aankondiging Weerwolfgame 33: The guardians of humanity: freemasons

Status
Niet open voor verdere reacties.
Okee weer bijgelezen, sorry voor mijn afwezigheid.

Een paar dingen vallen mij op:
Wauter vergeet vaak bij namen of plaatsen een hoofdletter te plaatsen, terwijl hij dit verderop weer wel doet, kan toeval zijn, maar ook opzet.
Het gaat dan om:
Dag 1: ycbvs
Dag 2: (d)vtw (hij schreef da vinci, maar vanwege de voornaam niet zeker of de D al dan niet met hoofdletters moest)
Nacht 2: (v)(a)(a) (Ik weet niet of je Assassini met een hoofdletter moet schrijven, en vrijmetselaars ook niet)
Dag 3: (f)(f) (schrijf jeFounding Fathers met hoofdletters?)
Nacht 3: (a)(a)(a) weer de assassini zonder hoofdletter

Verder wordt in verhaal 1 expliciet een verdeel en heers strategie genoemd, dit is vertaald 'divide et impera' en 'divide and rule'
Het eerste is onder andere geschreven door de romein Livius, wat weer kan terugslaan op zijn eerder gehoste game. Ergens las ik dat Steensteen ook een connectie zag met zijn vorige game, wie weet zit daar wat in
Het plaatje van verhaal 1 is van Albrecht Dürer, gaat over depressie/melancholie, zie hier verder nog geen hint in, er staat wel een cijferreeks in dat plaatje
DETGNOLKGGEDEOOS

Het gedrag van NickyCF en LM was heel verdacht, LM is er ondertussen uit en bleek cult.

Op dag 3 nog meer cijfers, lijken wel longtitude en latitude codes, ga ik zo eens nakijken:

50.633623 5.582749
52.296215 4.578335

Tevens stond er in DAg 3 verhaal een zin met 'gaan toeleggen' op het eind, dit zin liep niet lekker, dus misschien een aparte woordkeuze --> verstopte hint?

DAt was vooralsnog wat mij opviel

Laatst bewerkt:
sorry lloydatoni maar vooralsnog zet ik hem op jou, moet zo naar het werk. Hopelijk even ergens tijd vinden in pauze om bij te lezen en wellicht nog te veranderen.

NickyCF

Verdacht gedrag tijdens/na dag 2

Nietsvermoedend doet deze de deur open en valt als een blok voor zijn charmes. “Ja, dit kan wel wat worden” denkt het slachtoffer bij zichzelf. Na een gezellig dineetje met iets teveel alcohol belanden ze al snel in de slaapkamer.

Ik vind dit een verdacht stukje als je de logjes bekijkt van Punjab en HillR zijn die toch wel vol love over elkaar :heart: hier :kiss: daar. Vandaar dat ik denk dat Punjab de "wolf" is... Moet nu werken maar zal straks rond etenstijd even kijken hoe het verder verloopt.

• Like
Waarderingen: Vonk
Nietsvermoedend doet deze de deur open en valt als een blok voor zijn charmes. “Ja, dit kan wel wat worden” denkt het slachtoffer bij zichzelf. Na een gezellig dineetje met iets teveel alcohol belanden ze al snel in de slaapkamer.

Ik vind dit een verdacht stukje als je de logjes bekijkt van Punjab en HillR zijn die toch wel vol love over elkaar :heart: hier :kiss: daar. Vandaar dat ik denk dat Punjab de "wolf" is... Moet nu werken maar zal straks rond etenstijd even kijken hoe het verder verloopt.

echt he :roflol:

de assassani. Die weet zich verdomd goed te vermommen waardoor de burgers het volste vertrouwen hebben in een wolf in een schapenvacht.

is het dan toch iemand die we gevolgd hebben, of iemand die te weinig reageert en aan onze aandacht ontsnapt (is)?

Lloyd stond eerder ook op mijn lijstje, toch brengt hij me aan het twijfelen nu.

En weer die dansjes van de roddeltante.
Zou de rodeltante op zoek moeten gaan naar iemand die danst?
Punjab is toch meegeweest naar zomerkriebels

Edit: zie nu stefanovich' post...
Punjab

Vind niemand het hier verdacht dat Orgineel er al 3 cults uit weet te krijgen door het beginnen van een stemming op deze, en de Wolf hem nog niet gepakt heeft? En dat Woopy overduidelijk aan de goede kant lijkt te staan, maar dat de Wolf ook hem nog niet gepakt heeft?

Vind niemand het hier verdacht dat Orgineel er al 3 cults uit weet te krijgen door het beginnen van een stemming op deze, en de Wolf hem nog niet gepakt heeft? En dat Woopy overduidelijk aan de goede kant lijkt te staan, maar dat de Wolf ook hem nog niet gepakt heeft?

Nee

ik vind jouw post verdacht

Denk niet dat er nog cults zijn dus origineel lijkt me niet de laatste cult. De leugenaar weet de identiteit van de andere cults niet.

:roflol:

Zou de wolf meegaan op 2 cults? Zou wel beetje dom zijn he?!

:kiss: :heart: Hill

Hint openingsverhaal: 3-2-43 1-1-16 2-1-9 2-2-36 4-1-2
= Ottendorf code

Hint dag 1: DETGNOLKGGEDEOOS
= Ik verwacht Caesarcode, maar niet helemaal zeker

Hint nacht 1: ???

Hint dag 2: Leonardo da vinci << Vinci niet met hoofdletter
Of het echt een hint is weet ik niet

Hint nacht 2: Wolf is autoritair

Hint dag 3: 50.633623, 5.582749 52.296215, 4.578335
Nog niet veel naar gekeken;
- Het lijken me coördinaten
- Misschien iets wiskundigs, niet ondenkbaar met die Leo verhalen
- Tussen de 2de en 3de reeks staat geen komma >> Hint?

Hint nacht 3: Wolf is Nederlands

Maar wie is het verband?

Okee weer bijgelezen, sorry voor mijn afwezigheid.

Een paar dingen vallen mij op:
Wauter vergeet vaak bij namen of plaatsen een hoofdletter te plaatsen, terwijl hij dit verderop weer wel doet, kan toeval zijn, maar ook opzet.
Het gaat dan om:
Dag 1: ycbvs
Dag 2: (d)vtw (hij schreef da vinci, maar vanwege de voornaam niet zeker of de D al dan niet met hoofdletters moest)
Nacht 2: (v)(a)(a) (Ik weet niet of je Assassini met een hoofdletter moet schrijven, en vrijmetselaars ook niet)
Dag 3: (f)(f) (schrijf jeFounding Fathers met hoofdletters?)
Nacht 3: (a)(a)(a) weer de assassini zonder hoofdletter

Verder wordt in verhaal 1 expliciet een verdeel en heers strategie genoemd, dit is vertaald 'divide et impera' en 'divide and rule'
Het eerste is onder andere geschreven door de romein Livius, wat weer kan terugslaan op zijn eerder gehoste game. Ergens las ik dat Steensteen ook een connectie zag met zijn vorige game, wie weet zit daar wat in
Het plaatje van verhaal 1 is van Albrecht Dürer, gaat over depressie/melancholie, zie hier verder nog geen hint in, er staat wel een cijferreeks in dat plaatje
DETGNOLKGGEDEOOS

Het gedrag van NickyCF en LM was heel verdacht, LM is er ondertussen uit en bleek cult.

Op dag 3 nog meer cijfers, lijken wel longtitude en latitude codes, ga ik zo eens nakijken:

50.633623 5.582749
52.296215 4.578335

Tevens stond er in DAg 3 verhaal een zin met 'gaan toeleggen' op het eind, dit zin liep niet lekker, dus misschien een aparte woordkeuze --> verstopte hint?

DAt was vooralsnog wat mij opviel

Iemand hier nog wat verder mee gekomen?
Of missen jullie een deel in mijn verzameling hints?

50.633623, 5.582749 = LUIK, België

52.296215, 4.578335 = HILLEGOM, Nederland (net linksonder Amsterdam)

Wie komen hiervandaan?

Luik ligt in Wallonië. Ik denk niet dat hier iemand meespeelt die daar woont?
Punjab is in dag 1 tot de middag op DBB geweest en is dan tot de volgende dag niet meer online geweest. Ik denk dus niet dat hij de wolf is. Al blijft de kans natuurlijk dat hij dit op voorhand wist en dat hij alvast zijn stem s'middags naar Wauter stuurde.

Omdat waarschijnlijk de jager daar voor de deur staat?

stefanovich

Steensteen omdat hij denkt voor de wolf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven