AndroidHealthClinic

Aankondiging Weerwolfgame 33: The guardians of humanity: freemasons

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Zo, ik ben thuis. Het is een vermoeiende dag geweest. Ik kan nu beginnen aan een verhaal te schrijven of ik kan het samennemen met het ochtendverhaal. In geval 1 moet je me zeker nog uurtje geven.

Zo, ik ben thuis. Het is een vermoeiende dag geweest. Ik kan nu beginnen aan een verhaal te schrijven of ik kan het samennemen met het ochtendverhaal. In geval 1 moet je me zeker nog uurtje geven.

Als je niet veel tijd hebt om het verhaal nu nog te schrijven, dan mag het morgenvroeg ook. Maar zouden we (als het mogelijk, misschien gaat het niet zonder verhaal) al wel mogen weten wie er dood is en wat zijn/haar rol was?

aww...ik zag Wauter net nog hier, maar vrees dat we tot morgen moeten wachten

Verhaal komt er nog, heb de tijd een beetje uit het oog verloren en wat langer doorgeschreven dan gepland :o

---------- Toegevoegd om 00:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:27 ----------

Dag 5:

Zolang de mens al leeft en kennis vergaarde zijn er instituties en groeperingen die het pachten en hun mening naar voorschuiven als de enige echte waarheid. Ongeacht of er nu zuivere wetenschappelijke bewijzen voor waren als deze foutief bleek. De kerk beweerde eeuwenlang steunend op Ptolemaeus zijn geocentrische theorie dat de aarde in het midden van het zonnestelsel stond en de planeten en de zon rond de aarde draaiden. God had het zo geschapen en de mens in het middelpunt van zijn creatie gezet. Er waren al eeuwenlang theorieën dat niet de aarde maar de zon in het middelpunt stond (Pythagoras,Philolaos van Croton, Aristarchus en Heracleides ). Het zal echter tot 1543 duren met de publicatie van De revolutionibus orbium coelestium door Copernicus, dat er een volledig uitgewerkt alternatief gepubliceerd word. Omdat deze theorie in tegenspraak was met de toenmalige wetenschappelijke opvattingen die het wereldbeeld verklaarden met de fysica van Aristoteles en Ptolemaeus en omdat hij bang was voor de terechte kritiek - het copernicaanse model vertoonde verschillende zwakheden en nauwelijks voordelen - aarzelde Copernicus lang over publicatie van een theorie die meer problemen opwierp dan ze oploste. Omwille van het feit dat het een vrij zuiver theoretisch werk en er nog een aantal problemen in de theorie moesten verklaard worden zal het pas met de toevoegingen van zowel Galileo, Kepler en Isaac Newton echt doordringen in de academische wereld.

Kepler loste het precisieprobleem op door de cirkelvormige banen te vervangen door elliptische banen. Newton pakte de gebrekkige theoretische onderbouwing van de "zwaartekracht" aan met de gravitatiewet. De enig voorhanden zijnde theorie van Aristoteles liet alle voorwerpen naar het midden van het universum vallen. Galileo kwam met een verbeterde versie van de telescoop en kon via experimentele waarnemingen van Venus Copernicus zijn theorie bevestigen. Al deze personen werden voor hen toen wilde ideeën niet zacht aangepakt. Copernicus zijn werk belandde op de index (een lijst van verboden boeken of kortweg de Index was van 1559 tot 1966 een door de Paus vastgestelde lijst van boeken die katholieken niet mochten lezen omdat ze door de rooms-katholieke Kerk verwerpelijk werden geacht). De Katholieke Kerk nam aanvankelijk geen stelling voor of tegen Copernicus, omdat de theorie als een wiskundige fictie werd beschouwd. Dat wil niet zeggen dat de aangevoerde argumenten door de Kerk aanvaard werden. Copernicus' werk werd door wetenschappers wel gelezen maar trok pas de aandacht van het Vaticaan toen Galilei ernaar begon te verwijzen. Galileo is verschillende keren voor een christelijke rechtbank verschenen hoewel hij zelf volhield dat zijn werk slechts een zuiver theoretische beschrijving inhield, en niet in conflict was met de godsdienst, die hijzelf ook aanhing. Hij meende juist te laten zien hoe doordacht het door God geschapene in elkaar zat. Galieo zou na zijn dood een vooraanstaande begraafplaats krijgen in de basiliek van Firenze. Deze plannen werden echter geschrapt, nadat paus Urbanus VIII en diens neef, kardinaal Francesco Barberini, hiertegen hadden geprotesteerd. Hij werd in plaats daarvan begraven in een kleine kamer naast de novicenkapel aan het eind van een gang naar de sacristie van het zuidelijke transept van de basilica. Een kleine honderd jaar later werden de stoffelijke resten van Galilei echter toch nog opgegraven en herbegraven in het voornaamste deel van de basilica nadat er een fraai grafmonument was opgetrokken.

heliocentrisme.jpg

NickyF is dood:

Ze was stamlid

Jimbooo is dood:

Hij was burger

Daffy cultjager :)

Oh, toch nog een cult dan. Moet nu toch wel de laatste zijn dan, denk ik?

Ik zie nu trouwens dat mijn stem op Fabula idd stom was, ging er vanuit dat hij van Nederland was maar had het niet meer gecheckt. Maar ik ging er sowieso al van uit dat niemand mee zou gaan.

Morgen naar de sterkste man van Nederland gaan kijken, wat 3 uur rijden is. Kan dus vrij laat worden eer ik terug thuis ben. Als ik niet op tijd stem, is dat dus alvast mijn excuus :)

waarom ben ik dood?

Hebben we toch een hint juist opgelosr, alleen niet nar de wolf maar toch een cult, ook goed.

Inderdaad de hint ging over de slechte kant dus dat hebben we goed gedaan!

Ja leuk allemaal maar inmiddels hebben we de wolf nog niet!

Wat denken jullie over Woopy?

Woopy is een Belg dus niet verdacht toch?

Ik blijf toch zeggen Punjab.... Ben over 1,5uur naar een festival dus voor die tijd moet ik stemmen.

De wolf is Nederlands volgens het verhaal ;)

Bij gebrek aan beter/tijd Punjab

Ik zal dan ook maar eens beginnen aan het ochtendverhaal :)

Yessss had ik toch goed voorspelt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven