XXL Nutrition

Breaking News Weg met de 6 euro adminkosten

Falcor

Competitive Bodybuilder
Waardering
129
Lengte
1m86
Zoals jullie allemaal ongetwijfeld weten betalen we sinds 1 juli 2009 een bedrag van 6 euro “administratiekosten” over alle verkeersboetes (die onder de Wet Mulder vallen). Bernd van der Meulen, professor Recht en Bestuur aan de Wageningen Universiteit, vond dat belachelijk en de rechtbank van Amsterdam heeft hem zowaar in het gelijk gesteld! Een dikke middelvinger naar het CJIB dus!

De professor kreeg een tijd geleden een bekeuring van 99 euro en die heeft hij ook keurig betaald, maar de 6 euro administratiekosten weigerde hij te betalen. Het gevolg was dat hij een verhoging kreeg van €24,75 en daarna nog eentje van €61,88, maar die 6 euro en verhogingen betalen deed hij niet. Pas toen hij een dwangbevel kreeg kon hij naar de rechter stappen om zijn gelijk te halen.
“Wat mij motiveert is niet de 6 euro, maar het hellende vlak”, vertelt hij aan NU.nl. “Als je een keer begint te zeggen dat er allerhande beslissingen zijn waar je de overheid niet over ter verantwoording kunt roepen, dan is het eind zoek.”
In juli 2011 (en in 2010) werd Bernd van der Meulen ook al eens door de rechter in het gelijk gesteld, maar justitie en het CJIB wilden niet luisteren. En dat kan niet volgens van der Meulen:
“Ze blijven willens en wetens tegen de uitspraak van de rechter in foute informatie verstrekken. Dan moet een rechter een signaal geven: dit kan echt niet”
En dat signaal is nu dus afgegeven. Bernd hoeft de 6 euro administratiekosten (en incassokosten) dus niet te betalen. Ik vraag mij echter wel af of dit automatisch ook zal betekenen dat het CJIB die 6 euro voortaan achterwege laat. Ze zijn eigenwijs genoeg om het gewoon erop te laten staan met de gedachte: Sleep ons maar voor de rechter om je gelijk te halen.

Iets zegt mij dat dit verhaal nog een politiek staartje gaat krijgen. Zie het gezeik met de legitimaties

Dafuq, kga aan de wageningen uni studeren

jippie 6 euro minder op de 200+- euro

Proceskosten moeten ook betaald worden? Anders sleept iedereen ze wel voor de rechter

Is ook belachelijk natuurlijk, Goede zaak dat Bernd van der Meulen deze zaak is gestart, Nu hopen dat ze het gewoon weg gaan laten.

Oh, dus die kosten worden nu door de belastingbetaler betaald in plaats van door de overtreders... meh.. gooien we gewoon de boete's zelf omhoog zodat het bedrag erbij in zit....

Elke zaak die de burger bewust maakt van de hypocrisie en afpersing van overheden en hun organisaties is vooruitgang.
Dat dan de boetes weer omhoog zullen gaan is jammer.

Oh, dus die kosten worden nu door de belastingbetaler betaald in plaats van door de overtreders... meh.. gooien we gewoon de boete's zelf omhoog zodat het bedrag erbij in zit....

Nee hoor, dat hoeft niet. Je kan ook minder uitgeven.

• Topic Starter Topic Starter
Er zal wel weer een spoedwet op gezet worden.. Net als met de legitimaties. Als er per week 1 miljoen mensen een boete krijgen (Zijn er vast meer) voor een verkeersovertreding. 1 miljoen keer 6 euro.. Is toch wel een leuk zakcentje voor ze..

Dat het niet gebeurt, omdat er een stel faalhazen aan het roer staan wil niet zeggen dat het niet kan.

Alsof die €6 opweegt t.o.v. de torenhoge boetes in NL.

Toevallig net een boete binnen gehad van 134 euro.

fl**ker op met die administratiekosten, dat halen ze maar lekker van die achterlijk hoge boetes af.

principe is wel dat jij als brave burger maar dient te doen wat de rechter je op legt, dat bedrijven maar braaf zich aan allerhande regeltjes moeten toepassen door wetjes en regeltjes maar ondertussen doen overheidsinstanties gewoon waar ze zin in hebben, of het nou door een rechter of wet wordt opgelegd, het maakt allemaal niet uit.

dat zou wel een hele gulle actie zijn om voortaan die 6 euro weg te laten!

Er zal wel weer een spoedwet op gezet worden.. Net als met de legitimaties. Als er per week 1 miljoen mensen een boete krijgen (Zijn er vast meer) voor een verkeersovertreding. 1 miljoen keer 6 euro.. Is toch wel een leuk zakcentje voor ze..

Meer dan een miljoen boetes per week? Wat een verkloot beeld heb jij. Onlangs was in het nieuws dat in heel 2011 er bijna 10 miljoen verkeersboetes zijn uitgeschreven. Dan komen daar misschien nog wat boetes bij via andere wegen maar dan nog... Zijn er nog geen 200.000 per week

Het is trouwens wel sip om 6 euro administratiekosten te berekenen. Goed dat hiertegen actie is ondernomen

Laatst bewerkt:
Ze zijn helemaal de weg kwijt in dit land.

Ik vraag me dan ook af hoelang het gaat duren voordat de zuurstof-tax ingelast gaat worden waarbij je belasting moet betalen voor het feit dat je ademt.

Laatst bewerkt:
Laat ze allemaal lekker sterven daar bij justitie en het CJIB.

Dit. Klootzakken.

---------- Post toegevoegd Tue 21 Feb 2012 om 13:12 ----------

Ze zijn helemaal de weg kwijt in dit land.

Ik vraag me dan ook af hoelang het gaat duren voordat de zuurstof-tax ingelast gaat worden waarbij je belasting moet betalen voor het feit dat je zuurstof ademt.

Dat komt nog wel.

• Topic Starter Topic Starter
Meer dan een miljoen boetes per week? Wat een verkloot beeld heb jij. Onlangs was in het nieuws dat in heel 2011 er bijna 10 miljoen verkeersboetes zijn uitgeschreven. Dan komen daar misschien nog wat boetes bij via andere wegen maar dan nog... Zijn er nog geen 200.000 per week
Klopt is een beetje een verkloot beeld :p
vanaf de invoering van die 6 euro in 2009 zijn er tot eind 2011 33,4 miljoen mulderfeiten uitgedeeld. Doe dat is keer 6 euries en het CJIB is binnen..

Ik ga al mijn bekeuringen sinds 2009 is opzoeken en euro's terug vragen denk ik :D

Terug
Naar boven