AndroidHealthClinic

Weightgainers overbodig?

Dedstok

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
69kg
Ik wil graag aankomen dus ik eet veel etc. maar ik ben niet tevreden met de resultaten, dus ik wil weightgainers gebruiken. Maar ik vraag me nu af zijn weightgainers eigenlijk niet gewoon eiwitshakes met extra kcal? Ken ik het misschien beter houden bij mijn eiwitshakes houden en dan iets erbij doen voor de kcal, zo ja wat ken ik dan het beste er bij doen?

Met Oats door je whey shake maak je je eigen weighgainer en het is stukken goedkoper.

Hoe ziet je voedingsschema eruit? Wat is je kcal behoefte? Mensen die denken dat ze 'veel eten' doen dit meestal niet. Reken dat eerst is uit en ga dan denken aan weightgainers.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe ziet je voedingsschema eruit? Wat is je kcal behoefte? Mensen die denken dat ze 'veel eten' doen dit meestal niet. Reken dat eerst is uit en ga dan denken aan weightgainers.

Ik weet niet precies mijn behoefte, maar qua calorie inname zit ik dagelijks rond de 3500 kcal maar dit is voor mij niet genoeg om te groeien, hiermee onderhoud ik mijn lichaam zelfs maar net. Ik ben niet echt een grote eter dus die 3500 kcal is voor mij al veel. Maar ik heb meer nodig dan dat omdat mijn lichaam veel verbruikt, dagelijks 5-10 km hardlopen, gewichtheffen en ik train 6x in de week Thaiboks.

---------- Post toegevoegd 21 August 2013 om 16:14 ----------

Met Oats door je whey shake maak je je eigen weighgainer en het is stukken goedkoper.

Oats is toch haver? En aangezien het niet vloeibaar is, is dat niet lastig drinken dan?

Gewoon havermout kopen , in een glas doen en onderzetten met water . Paar uur later blend je het zo fijn omdat het wak is geworden . Easy , gezond en goedkoop .

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon havermout kopen , in een glas doen en onderzetten met water . Paar uur later blend je het zo fijn omdat het wak is geworden . Easy , gezond en goedkoop .

Oh op die manier bedoelde Fikky het waarschijnlijk, bedankt voor de informatie

Kan nog stukken eenvoudiger. XXL verkoopt gemalen haver voor een prikkie. Brinta is ook prima voor de afwisseling. Pak zelf ook nog weleens rijstebloem uit t babyvoedingschap. Iets duurder, maar wel fijn voro de afwisseling.

Met de stelling van de topicstarter ben ik het eens; je kunt beter zelf shakes met complexe(re) carbs maken, dan weightgainers die toch vaak relatief veel snelle carbs bestaan.

Denk aan 250 ml melk, 40 gr whey, 40 gr oats/brinta.

Succes!

Weightgainers zijn inderdaad volledig overbodig. Met whey + haver in de blender betaal je veel minder.

Jep, oats FTW

Vind zelf de ultra fine oats van B&F ideaal. Maak serieus een melk/havermout/whey shake in 30 seconden. Als er tijd is laat ik hem nog wel even 15 minuten in de koelkast staan daarna, wordt hij wat dikker!

Kan nog stukken eenvoudiger. XXL verkoopt gemalen haver voor een prikkie. Brinta is ook prima voor de afwisseling. Pak zelf ook nog weleens rijstebloem uit t babyvoedingschap. Iets duurder, maar wel fijn voro de afwisseling.

Met de stelling van de topicstarter ben ik het eens; je kunt beter zelf shakes met complexe(re) carbs maken, dan weightgainers die toch vaak relatief veel snelle carbs bestaan.

Denk aan 250 ml melk, 40 gr whey, 40 gr oats/brinta.

Succes!

Of je koopt een pak havermout van 500 gram in de AH voor 41 cent en stopt het in de blender.. heb je ook je "ultra fine oats". Havermout, lepel pindakaas en whey in de blender en heb je een prima "weight gainer" shake.

Veel eten zegt helemaal niks, is helemaal subjectief. Ik ken dikke mensen die denken dat ze niet veel eten, maar scheppen rustig 2-2.5x een normale portie op tijdens het avond eten. Maak gewoon een voedingsschema en stop met gokken en aankloten.

Terug
Naar boven