AndroidHealthClinic

Weiland Games

ben jij met die legerbroek aan onwsculpteror

Uit het verslag op de site van highlandgamesfederatie:

Hadden in de boerderij overnacht en zich, dat zagen we, met snert gevoed. Tom nog junior, begon met hamer met veel geschreeuw en dat bleek te komen door een pijnlijke schouder. Vertelde dat die al een aantal keren uit de kom was geschoten. Gelukkig, maar wat heet gelukkig is het zijn linker schouder en daar hij rechts is geen probleem bij de andere nummers.

1) mss moet hij (de verslaggever) eens proberen om in een schuur en een campinggastoestel scampi's in gon boa saus en bami afgewerkt met een krokant korstje van parmesaan en paneermeel te maken. Voor een keer dat ik zo'n "knorr spaghetteria" snel klaarmaak voedsel eet, moeten ze nu ook niet afkomen :mad:
2) het is mijn rechterschouder die ik ontwricht heb en ik ben linkshandig
3) is niet het enige foutje dat ik daarin heb zien staan...

kijk eens hoe buf ik ben tussen al die frieschevlaggenstokken!!!!:rolleyes:

Kan beter zeggen.....Zoek de midget!!!!

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Buffe winterpak:D Maar jij bent daar zowiezo een van de buffste, kwa massa niemand gezien die jou echt overtrof.
Ik voelde me daar ook klein, ben ook maar een paar cm groter als jou, en botjes van een armpjes vergeleken met veel daar.

Heb nog steeds beetje last van me schouder, dikke bult ofzo zit er. Die k*t paal is er 2 keer hard op gebutst.

Laatst bewerkt:
Marco Stoelwinder liet zien aanleg te hebben voor het draaien en ook Calvin de Ruyter(deed vorig jaar ook al mee) en 15.70m kan een stukje aanleg niet ontzegd worden.
:sad: ik had 16.20 zonder ooit te oefenen en heb geen aanleg.

Buffe winterpak:D Maar jij bent daar zowiezo een van de buffste, kwa massa niemand gezien die jou echt overtrof.
Ik voelde me daar ook klein, ben ook maar een paar cm groter als jou, en botjes van een armpjes vergeleken met veel daar.

Heb nog steeds beetje last van me schouder, dikke bult ofzo zit er. Die k*t paal is er 2 keer hard op gebutst.
Tommy de Bruijn? Weegt bijna 2 keer zo zwaar denk = zeker overtroffen in massa. Viking1012 was ook echt monsterlijk, niet zo lang maar wel massief. Je had er zeker wel grotere beesten tussen.

Geen disrespect @ OS.

Tommy de Bruijn? Weegt bijna 2 keer zo zwaar denk = zeker overtroffen in massa. Viking1012 was ook echt monsterlijk, niet zo lang maar wel massief. Je had er zeker wel grotere beesten tussen.

Geen disrespect @ OS.

Hehe,ik voelde me juist klein daar als bodybuilder,dus zal nooit en te nimmer de bufste zijn geweest.

Maar ik was wel zowat de einige die afgetraind was:evil2:

• Topic Starter Topic Starter
Grote deelname afsluitende “Weiland Games”

Reus uit Groningen, Ivo - wint Weiland games

Liefst 43 deelnemers telde de Weiland Games. Een aantal dat we nog nooit bij elkaar hadden!! Liefst 18 beginners, 10 junioren, 10 min of meer A/B klassers, 3 pupillen, een enkele junior en zeer verwonderlijk maar 2 dames! Het aantal dames dat verstek liet gaan was wel te verklaren, maar toch. Anneke Bouma ging plotseling met vacantie naar Nieuw Zeeland, Martine van Leeuwen had een zieke dochter en Marijke van der Hoop trekt zich voorlopig terug uit de HG. Dus bleven een sterke Margreet Bergsma over en uiteraard Mika Stam.
Wout Zijlstra had de organisatie aan zijn vaste staf overgelaten. Zelf moest hij in het Hiversumse een demonstratie voor de TV geven, maar de voorbereiding was perfect.
Twee ietwat gevaarlijke onderdelen bij de boerderij in Folsgare. Hamer en gewicht ver gooien en de rest in de manege in Sneek. Dat kon prima. We misten daardoor wel de heerlijke gehaktballen van Johannes en Alletta, maar je kunt niet alles hebben.

Toppers doen wat terug.
Er werd en dat was nodig ook in drie groepen gewerkt. Tommy de Bruyn nam de junioren, de dames en de verdere jeugd mee. Gorrit Visser en Wulbert Stam keken hun ogen uit bij de liefst 18 beginners, terwijl Marijke van der Hoop en Sierk Kooistra de A/B klassers begeleiden. Daardoor kon uw schrijver zich met kijken en registreren van de prestaties bemoeien en daar kwam hij niet helemaal goed uit.

Foutjes in de uitslag
Dus foutjes in de einduitslag, maar inmiddels op de site gecorrigeerd
Verklaarbaar, want hij nam niet het gemiddelde van gelijk eindigende sporters, nee, ze kregen het hoogst aantal punten. Dus de drie deelnemers op de 3e plaats kregen niet het gemiddelde van 3, 4 en 5 dus 4, maar allemaal 5 punten.
Bij de dames, bij de pupillen en de beginners was dat geen probleem, maar bij de junioren wel en dat wordt bij deze recht gezet.

Junioren
Uit België waren twee atleten aangereist, waarvan Tom Mestdagh, door een ieder Urbanus genoemd, wel de opvallendste was. Hadden in de boerderij overnacht en zich, dat zagen we, met snert gevoed. Tom nog junior, begon met hamer met veel geschreeuw en dat bleek te komen door een pijnlijke schouder. Vertelde dat die al een aantal keren uit de kom was geschoten. Gelukkig, maar wat heet gelukkig is het zijn linker schouder en daar hij rechts is, geen probleem bij de andere nummers. Zal met hamer altijd problemen houden tenzij die door een deskundige goed wordt ingetaped. Hij kreeg zaterdag jl wel niet de eerste prijs, maar had die achteraf wel moeten ontvangen. Achteraf heeft Wulbert Stam de uitslag gecorrigeerd door de juiste puntentelling te gebruiken. Tien junioren streden om de drie bekers en maakten er een spannende strijd van. De hamer was ietwat te zwaar voor de meesten, maar de lichte WFD, het gewicht dat ver gegooid moet worden a la de discus, was het dames gewicht dus dat ging voor sommigen behoorlijk ver. Mrco Stoelwinder liet zien aanleg te hebben voor het draaien en ook Calvin de Ruyter (deed vorig jaar ook al mee) en 15,70m kan een stukje aanleg niet ontzegd worden. Tom Mestdagh, Marco Stoelwinder en Calvin de Ruyter konden, was wel de lichte boom, maar tossten die wel. De andere acht junioren kregen dat niet voor elkaar. De Braemar Stone kwam maar een keer over de 7m en dat was Tom Mestdagh met 7,40m. Het 15 kg zware gewicht kwam over de 4,20 (TOM M0 en 4.00m haalden Marco Stoelwinder, Calvin de Ruyter Wietse Rottine en Mart Stijvers. Niet gek.
Uitslag
1e Tom Mestdagh 43,5 pnt
2e Marco Stoelwinder 42,5 pnt
3e Calvin de Ruyter 42. pnt

Die Margreet Bergsma!
De dames met een nieuw Nederlands record 12 ½ kg hoog.
Margreet Bergsma was op dreef en dat zit er beslist aan te komen. Liet haar man nogal wat steekjes vallen, Margreet kwam met het ‘nieuwe’ gewicht hoog van 12,5 kg tot een hoogte van 3,70m en dat was wel verrassend. Betekend dat we weer een nieuw NR hebben. Proficiat Margreet. Mika Stam zag weer eens gewichten had er plezier in, maar kon zichzelf niet helemaal overtuigen al waren haar prestaties best goed te noemen.
Margreet wint en Mika dus 2e.

Woutje Zijlstra verliest caber van Chris Gaitanis, maar wint de rest!
Woutje kijkt elke keer weer naar pa hoe die een WFD, een hamer en een gewicht hoog gooit.
Is visueel zeer goed bezig, al is hij soms wat slordig in de uitvoering. De kogel en straks de steen zal hij pa niet volgen, want dat zal beslist de draai worden en die beheerst zijn vader niet. Nu de “Braemar” kogel tot 8,60m, terwijl Chris uit stand een knappe 7,30m liet aantekenen. Duncan de Bruyn, zoontje van en 7 jaar doet ook altijd mee en ook hij mist met zijn oog niets. Komt t.o.v. de anderen kracht te kort, maar spelenderwijs doet hij al zeer plezierig mee.
1e Woutje Zijlstra 14 punten
2e Chris Gaitanis 11 punten
3e Duncan de Bruyn 4 punten

De A/B klassers.
Spannender kan het eigenlijk niet. Jan Wagenaar en Arno Lauwsma zijn heel sterk, trainen voor de sterkste man Friesland en hebben bv met hoog gooien geen enkel probleem. Dat zij het de zeer talentvolle Pieter Karst Bouma zo lastig zouden maken, was niet verwacht. Het aantal overwinningen moest de doorslag geven en uiteindelijk werd het Pieter Karst Bouma die drie keer won en Jan Wagenaar die twee keer winst liet aantekenen.
Pieter Karst liet wel drie PR’s aantekenen. De Braemar Stone met een afstand van liefst 9,63m mocht er zijn, terwijl de WFD ineens meters verder gaat. De hamer, het was welsiwaar de lichte ging ook weer verder. Jan Wagenaar kan niet alleen goed hoog gooien (als enige over de 4,80 en doen er in Nederland maar weinig!!) maar is met hamer en WFD ook niet slecht, Dit uitstapje beviel hem wel en wellicht een overstapje in de zomer naar HG Jan?
Marco van Asselt( mijn probleem met de puntentelling) werd 4e en geen 3e. Een goede WFD, maar te weinig met het hoog gooien (3,40m). Jacco van Leeuwen (5e) miste zijn vrouw Martine en had het over “beste prestaties”, maar dat werd op een sarcastische manier uitgesproken en hij bedoelde kennelijk het tegenover gestelde. Derde werd Arno Lauwsma, ook al zo’n sterke kerel, maar met de draai iets minder succesvol dan Jan Wagenaar.
Een opvallende prestatie leverde Peter de Jong op hoog. Deze echte nieuweling, die meteen voor de leeuwen werd gegooid gooide 20 kg gemakkelijk over de 4,60m. Iets meer trainen en hij kan een expert op hoog worden. Gooide bij 3 meter al bijna 5 meter hoog en zo moet het natuurlijk niet. Krachten sparen. Als hij ook kan draaien en dat konden we niet goed waarnemen, dan zou hij een goede HG’er kunnen worden.
De winnaar van de beginners 2006, Johnny Meierhof kwam er achter, dat er meer talenten met mogelijkheden zijn en werd van de 10 deelnemers toch keurig 6e.
1e Pieter Karst Bouma 47 pnt
2e Jan Wagenaar 47 pnt
3e Arno Lauwsma 28,5 pnt
4e Marco van Asselt 28 pnt
5e Jacco van Leeuwen 26 pnt

Ivo - wint de Weiland Games

Eén punt verschil!!!
De beginners, liefst 18 in getal hadden er zin in. Ze begonnen met de WFD en hier meteen een beginneling die tot 15,43m kwam en wel Marcel Elsinga. Dat was meteen het begin van een goede reeks. Ook op de andere nummers kon hij goed scoren. Won ook de Braemar Stone met 8,22m, maar moest op de caber en hoog zijn meerdere erkennen in de latere winnaar Ivo -. Deze sterke lange kerel heeft veel voordelen, vooral bij hoog, want daar haalde hij met de 20 kg de 4,60m en dat is een prima resultaat. Met hamer heeft hij training nodig en ook met de steen zou een beetje techniek geen kwaad doen. Maar een terechte winnaar, alhoewel hij maar een enkele puntje meer had dan Marcel Elsinga.
Jan Haaring, we kennen hem van zijn site over alles wat met de sterkste man te maken heef en tover de 40 jaar won de hamer en sprokkelde zoveel punten o.a. bij de WFD, dat hij de 3e prijs in ontvangst mocht nemen. Verder wil ik Jan van der Kamp noemen. Kan aardig overweg met de hamer en lijkt feeling te hebben voor de WFD. Johan Bruinsma kwam 3,5 punten te kort voor het podium, maar hoog (4,00m) en 3e met de steen (7,88m). Wybe Zijlstra liet wat steken vallen met de hamer en dat kostte hem veel punten.Nu uiteindelijk een knappe 5e plaats met als beste resultaat de steen met 7,70m.
Mag ik verder verwijzen naar de uitslag op site
1e Ivo - 79 pnt
2e Marcel Elsinga 78 pnt
3e Jan Haaring 69,5 pnt
4e Johan Bruinsma 66 pnt
5e Wybe Zijlstra 56,5

Daar Wout Zijlstra niet tijdig terug kon zijn uit het TV gebeuren in Hilversum werden om 17.30 uur de prijzen uitgereikt.
Daarna kon een ieder huiswaarts en wij organisatie terug zien op een prima Highland Games promotie.

LGW, Sneek 29 oktober 2007

Uitslag:

zie highlandgamesfederatie.org en kijk bij Rankings en NK 2007 uitslagen en stand

Laatst bewerkt:
dan heb je niet goed rond gekeken, own is echt buf en goed droog ook enzo maar gasten zoals ivo enzo waren ook flink buf!

Geen disrespect @ OS.

Zeker, maar wel buff met een buikje:D Er liep wel een grote gast van een blauw shirt rond, die was er wel een die opviel. Maar waar ik het net over had was puur spiermassa.

Laatst bewerkt:
Verslag Sneeker krant:

Weiland Games succesvolle afsluiting seizoen 2007!

Folsgare/Sneek. De 43 aanmeldingen, zoveel waren er nog nooit, begonnen in Folsgare met het Hamerslinger. Daarna werd het gewicht ver naar grote afstanden gesmeten, maar de rest van het programma vond in de Manege plaats. In de ene “bak” was de jeugd aan het paard rijden en in de andere “bak” werden boomstammen ver en over de kop gegooid.
De meester zelf, Wout Zijlstra had de volledige organisatie uitstekend voorbereid, maar kon door TV verplichtingen de wedstrijddag zelf niet bijwonen. Hij heeft veel gemist!
Steeds meer en zelfs uit België weten de weg naar Folsgare, de bakermat de Nederlandse Highland Games te vinden. Als er 5 tot 6 atleten ook daadwerkelijk doorgaan (en dat zit er dik in), moeten er in 2008 voorwedstrijden gehouden worden om aan de echte grote wedstrijden deel te mogen nemen. Er werd in drie categorieën gestreden. Beginners met 18 deelnemers, junioren met 10 deelnemers en B klassers, die maximaal één jaar HG ervaring hadden en ook hier 10 deelnemers.
Het aantal dames was beperkt, maar de Nederlandse kampioene Margeet Bergsma uit Oosterwolde en vorig jaar in Folsgare ontdekt, won met zelfs een nieuw Nederlands record hoog gooien van 3,70m.
De drie pupillen, waar Woutje Zijlstra, ja zoon van, won, maar wel flinke tegenstand kreeg van leeftijdsgenoot Chris Caitanis uit Bolsward. Woutje neemt spelenderwijs de techniek van Pa over en dan gaat het gemakkelijk.
Bij de junioren won een Belg Tom Mestdagh. Hij had precies een enkel puntje voorsprong op Marco Stoelwinder uit Rohel, een jongeman met aanleg.
De beginners maakten er een prachtige strijd van. Winnaar werd een lange en zeer sterke Ivo - uit Groningen, maar Marcel Elsinga uit Wytgaard hield lang stand. Het hoog gooien maakte het verschil. Daar kwam Marcel 40 cm te kort. Ivo - werd, door liefst 4,60m te gooien met het 20 kg zware gewicht, de nieuwe Nederlandse Kampioen beginners 2007.
Eerste jaars Highland Gamers doen altijd mee aan dit mooie evenement.
Jan Wagenaar, inwoner van Scharnegoutum meestal voorin het klassement te vinden bij de Sterkste Man wedstrijden kan ook hier goed uit de voeten. Dat wisten we, maar dat hij met de hamer en het gewicht ver, enorm zou uithalen, neen dat was niet voorzien. Aanvankelijk was het een uitstapje, maat het zou ons niet verbazen, dat hij in het volgend jaar echt de kilt aan gaat trekken. Met hoog gooien kwam het 20 kg zware gewicht over de 4,80m en met een beetje geluk was de 5.00m ook door Jan gehaald. Pieter Karst Bouma uit Winsum en na de Weiland Games 2006 overgestapt naar de echte Highland Games was net een tikkeltje sterker. Er moesten zelfs reglementen aan te pas komen om de winnaar aan te wijzen. In punten stonden ze na alle vijf onderdelen gelijk. Jan Wagenaar won twee van de vijf onderdelen. Pieter Karst Bouma won de andere drie onderdelen en dat was beslissend. Arno Louwsma (Bolsward) nog zo’n sterke kerel uit de school Wout Zijlstra kon dit geweld niet helemaal volgen en werd op ruime afstand 3e bij de 1e jaars
De manege als strijdtoneel voor de Highland Games is zeker voor herhaling vatbaar!
Uitslag beginners: 1e Ivo -(Groningen), 2e Marcel Elsinga(Wytgaard), 3e Jan Haaring(Zuid Holland)
Junioren: 1e Tom Mestdagh (België), 2e Marco Stoelwinder(Rohel), 3e Calvin de Ruyter (Alkmaar)
A/B klasse: 1e Pieter Karst Bouma (Winsum), 2e Jan Wagenaar(Scharnegoutum), 3e Arno Louwsma (Bolsward)
Jeugd t/m 14 jaar: 1e Arjen Schipper (Bolsward)
Pupillen: 1e Woutje Zijlstra(Folsgare), 2e Chris Caitanis(Bolsward), 3e Duncan de Bruyn(België)
Dames: 1e Margreet Bergsma(Oosterwolde), 2e Mika Stam(Hoofddorp)

LGW, Sneek 27/10/07

uit de krant? pfff in België hebben we nog een lange weg te gaan. Strongman, gewichtheffen, powerlifting en zeker highland games komen er hier gewoon niet aan te pas

Echt jammer dat ik er niet bij was gister, ik heb echt lopen balen.

Even een vraagje: Wat was de winnende afstand die is gegooid met het steenstoten? (Bij de beginners)

Whaha, Peer had het gisteren al over je enthousiasme :D. Van mij mag je volgend jaar voor de Atletiek club komen stoten in Etten-Leur. We zoeken namelijk nog een goede Shot Putter :D

Terug
Naar boven