XXL Nutrition

Weinig energie door hitte

henkyjonge

Cool Novice
Waardering
2
Het is deze week heel warm en benauwd. Ik drink zoveel mogelijk water maar mijn hele lichaam voelt verslapt. Zelfs met een caffeine drank gaat het trainen heel moeizaam. Voelen anderen zich ook zo en wat kun je eraan doen? Ik heb iig geen a.c.

Ik heb er geen last van, wel lekker zelfs.
Heb eerder last van kou dan van warmte

• Topic Starter Topic Starter
Hmm het is meer de benauwdheid waar ik last van heb.

Tijdens t trainen je rust nemen als je t nodig hebt en blijven drinken.
Verder tja.. gewoon doorheen bijten als je er last van hebt?

Ik train de laatste tijd voornamelijk thuis, m'n fitness plek is de gehele zolder maar daar is het nu +30c. Heb ook aardig moeite om nu flink tekeer te gaan.

Ik train de laatste tijd voornamelijk thuis, m'n fitness plek is de gehele zolder maar daar is het nu +30c. Heb ook aardig moeite om nu flink tekeer te gaan.

Ik train ook thuis en idd het is boven de 30 graden in de fitness kamer. Opzich maakt dat niet zo uit als de hitte in het algemeen, ik begrijp gewoon niet waarom mn hele lichaam zo verzwakt voelt.

Je bent niet de enige hoor.. Mijn activiteit tijdens de trainingen ligt een stuk lager en de motivatie is ook wat minder.

Dan moet je eens proberen de hele dag buiten te werken (bouw)

Vandaag ook een energielevel van 70%.

Ik heb net getraint en moet zeggen dat ik juist meer energie kracht had dan normaal, het leek haast of de hitte juist hielp. Mischien is het iets mentaal?

the f**k ?

nu al warm? ... het moet nog warm worden hoor.

Gewoon rustig aan doen. Indien nodig schema aanpassen (als in minder volume (sets)). Voldoende drinken.

Wat ik altijd deed toen ik koorts had bij mijn ziekte en medicatie hielp niet meer is zo'n bandana in ijskoud water en dan rond je hoofd binden. Optioneel kan je je hoofd ook even onder koud stromend water houden. Je kan tegenwoordig ook van die koelzakjes rond je nek doen. Zo koel je het bloed af en ga je minder last hebben van de effecten van de warmte. Verder een ventilator op je richten als er geen airco is en natuurlijk veel koud water drinken.

Wat ik altijd deed toen ik koorts had bij mijn ziekte en medicatie hielp niet meer is zo'n bandana in ijskoud water en dan rond je hoofd binden. Optioneel kan je je hoofd ook even onder koud stromend water houden. Je kan tegenwoordig ook van die koelzakjes rond je nek doen. Zo koel je het bloed af en ga je minder last hebben van de effecten van de warmte. Verder een ventilator op je richten als er geen airco is en natuurlijk veel koud water drinken.

Ik denk persoonlijk, dat je gewoon rustig aan moet doen en je werktempo moet aanpassen aan het weer en het maar voor lief moet nemen aangezien dit allemaal tijdelijke oplossingen zijn veel koud drinken krijg je juist meer last van de hitte zo ervaar ik het tenminste vooral als je daarna arbeidsintensief werk gaat verrichten. Warm met warm bestrijden lijkt me beter dan koud tegen warm.

Voor jou is het natuurlijk een ander verhaal aangezien de koorts moet dalen, want als dat uit de hand loopt ben je verder van huis.

Vandaag rust dag, had ik beter anders kunnen plannen omdat donderdag to zaterdag extreem wordt.

Gewoon doortrainen en niet janken.

's Ochtends trainen, rest van de dag niet al teveel ondernemen. Inspanningen gaan gewoon wat lastiger met zo een hitte en bijkomende benauwdheid.

Lekker makkelijk gezegd... heb je geen verplichtingen??

Ik train gevast, zonder water of voeding en train gewoon lekker.. na het training kan ik gelijk eten en drinken.

Mentaal ben je gewoon zwak denk ik.. het menselijke lichaam kan namelijk veel hebben.

Terug
Naar boven