AndroidHealthClinic

Weinig slaap

of laat een keer een slaapanalyse doen? er bestaan namelijk bij meerdere ziekenhuizen snurkpoli's (hoe droog klinkt dat) waar ze je slaap kunnen analyseren. misschien gaat er wel iets mis met bijv. je ademhaling ofzo, komt veel voor

of laat een keer een slaapanalyse doen? er bestaan namelijk bij meerdere ziekenhuizen snurkpoli's (hoe droog klinkt dat) waar ze je slaap kunnen analyseren. misschien gaat er wel iets mis met bijv. je ademhaling ofzo, komt veel voor

Klopt, alleen heeft hij daar waarschijnlijk geen last van. Mensen met ademhalingsproblemen hebben geen moeite met inslapen. Ze slapen zelfs erg lang omdat ze niet uitgerust wakker worden.

• Topic Starter Topic Starter
Sorry mensen had tijdje niet gekeken. Maar idd het zit echt tussen me oren, als ik kan uitslapen slaap ik over het algemeen prima.

Heb slaappillen van de dokter (benzo's), maar aangezien het puur mentaal is is dit neit de oplossing.

En zeggen dat je er niet aan moet denken etc etc is voor mij ook heel logisch, maar helaas werkt de geest neit zo makkelijk ;)

Wat ook kan helpen, zorg dat je zak leeg is. (is geen geintje!)
Dan ben je ook meer ontspannen.

Maar wat eerder al gezegd is, en zeker als het alleen op werkdagen is :
Schrijf je zorgen op.
Leg desnoods pen en papier naast je bed neer, zodat wanneer je ergens over aan het tobben bent tijdens het in slaap vallen, het van je af kan schrijven.
Of als het dingen zijn die je je moet herinneren de volgende dag (misschien voor werk) kan je het ook opschrijven.
Dit geeft een geruster gevoel en zorgt misschien ervoor dat je lekker in slaap valt.
Dan is een ieder geval je hoofd leeg.

UPDATE :
Wat me ineens te binnen schoot : als je wilt kan ik je het telefoon nummer geven van iemand die een bepaalde therapie uitvoert met plakkertjes in je oren.
Deze zouden bepaalde zenuwen stimuleren, of juist niet, weet niet exact het fijne ervan.
Maar ken iemand die al jaren niet sliep, en zelfs slaap pillen niet meer hielpen, en die heeft er (flink) baat bij.
Heeft hierbij ook een dikke darmspoeling uitgevoerd, schijnt ook echt een hoop uit te kunnen maken, maar hierin kan je je beter misschien even laten advisteren bij die persoon zelf als je intresse hebt.

Laatst bewerkt:
Wel mooi dat iedereen reageert op zijn slaap probleem, maar niet op zijn werkelijke vraag mbt zijn spierpijn.
Ik kan je die helaas ook niet geven. Niet genoeg kennis voor een zinnig antwoord.

Dokters kunnen je hierbij helpen. Vooral voor angst zullen ze rap de Benzodiazepines voorschrijven. Helaas is dat maar een tijdelijke oplossing en als BBer raad ik het je af want benzo's maken je moe, zijn verslavend, en heeft nog nadelen...

2 keer? t*ring ik heb van die 0,1 mg pilletjes. Heb jij dat spul op recept ofzo? Heb vannacht 25 pilletjes ingenomen maar merkte er weingi van.

das troep heb ik ok eerst gehad werkt voor geen meter, heb nu van die potjes met 120 pillen van 5mg ik krijg ze altijd van de buren haha volgens mij haalt hij ze uit het buiteland :)
denk dat je ze ok wel via google kunt vinde

Moeilijke vraag.

Ik heb ook periodes dat ik slecht(er)slaap. Zoals vorige week.
Vorige week had ik dus op dinsdag borst+triceps getraind. En op vrijdag voelde ik mijn triceps nog steeds!

Ik heb het gevoel doordat je dan "niet/te weinig" slaapt je lichaam gewoon niet aan het herstellen van de spier toekomt. Laat staan dat ze groeien...

Maar je hoeft niet persee spierpijn te hebben om je spieren te laten groeien.

Als ik periodes slecht slaap ga ik wel evengoed trainen maar train ik bijvoorbeeld maar 1 spiergroep. Bijvoorbeeld 5 oefeningen borst en dan nog een beetje cardio....

Want trainen is natuurlijk ook weer bevordelijk voor je nachtrust...dus om niet te gaan omdat je moe bent is ook niet slim.

Ik zit ervoor bij een psycholoog. Tis moeilijk uit te leggen en eigenlijk ook neit belangrijk, maar als je echt al je hele leven lang heel vaak nachten wakker ligt krijg je gewoon "angst" voor slapen omdat het verschrikkelijk is hele nachten wakker te liggen

Klinkt me maar al te bekend, wetend dat je zodra het licht uit gaat en je in bed ligt, je opeens klaarwakker wordt en er heel wat gedachtes/herinneringen naar boven komen die je feitelijk heel de nacht wakker houden ;)

Of als je gewoon GEEN slaap hebt wat je ook doet. De tijd gaat dan zooooo langzaam. Dan blijf je vaak gewoon gezellig wakker doet je weet dat je op bed gelijk in coma neervalt ja :D

Wat is de reden van je weinige slaap?

dude gebruik melatonine het helpt gewoon als een gek ik slaap nu echt lekker en groei er beter mee.

Even uurtje niks meer eten voor je gaat slapen, alleen nog een kop groene thee met wat honing ofzo. FF douchen werkt ook goed.... en uiteraard een goeie 'rock the boat' doet wonderen! (bij mij iig);)

ik denk dat het voor ieder van ons anders is. Misschien kan je het zelf het beste vergelijken.. heb je evenveel spierpijn of gevoel van vermoeide spieren wanneer je 7-8u slaapt als dan dat je er maar 3u slaapt? Misschien dat je minder goed kan trainen als je minder geslapen hebt? Ik denk dat het wel belangrijk is dat je dan voldoende rust..platte rust, of even middag dutje doen ofzo?

Terug
Naar boven