XXL Nutrition

Weinig spierpijn

gotos

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
87kg
Ik heb een vraag. Ik weet dat je niet perse spierpijn hoeft te hebben na een goede training, maar ik heb nu na 3,5 week 4x trainen in de week pas 1x spierpijn gehad. Dat was de dag dat ik begon. Toen kon ik ook gelijk 2 dagen niet lopen :P (kijk een eerder topic van me). Voor die 3,5 week heb ik sowieso 1 jaar niet gesport.

Ik doe een splitschema, UB-LB op maandag-dinsdag -woensdag rust- donderdag-vrijdag en heb een goed voedingsschema qua macro's. Toen ik 1,5 jaar geleden trainde met fitness had ik zowat iedere dag spierpijn. Voor mijn gevoel waren de trainingen een stuk intensiever ofzo.
Ik trainde mee met iemand die al langer trainde, 2 jaar, en die dus ook de wat kleinere spieren trainden. Ik doe nu alleen de echte grote spieren, om eerst de massa weer op te bouwen. Na een legday nu is het wel echt moeilijk om de trap op- en af te lopen, want ik voel mijn benen gewoon knikken. Ik geef dus wel echt alles.
De dagen daarna, sowieso 2 voel ik mijn benen ook slapper zijn als de eerste dag.

Is dit een goed teken? Of moet ik zwaarder/langer/intensiever trainen?

ps. Toen trainde ik vooral met 4x 10-12 lichtere reps, nu train ik vooral 3x zware 8-10 reps (met uitzonderingen natuurlijk voor bijvoorbeeld calf raise zittend. Train ik wel goed?

Spierpijn is geen indicatie van een goede of slechte training.

Het is wel lekker maar zegt niks over de training

Spierpijn = geen spiergroei

Ik heb ook nooit spierpijn bij krachttraining (doe ook UB/LB) en ook niet als ik 10 kilometer hardloop. Wij zijn waarschijnlijk lucky basterds.

Jullie kunnen dus ook normaal schijten post-legday?

Waarom zou je spierpijn willen?
Spierpijn is kut

Spierpijn zegt niet alles, al zeker niet of je training al dan niet goed was.
Mijn persoonlijke ervaringen: krijg enkel spierpijn als ik een beweging maak die mijn lichaam al niet gewend was. Bijvoorbeeld een verandering van oefening(en).

Niet te druk over maken. Trainen + verantwoord en genoeg eten + voldoende rust = groei, bij de een wat sneller dan bij de ander

---------- Toegevoegd om 14:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:43 ----------

Jullie kunnen dus ook normaal schijten post-legday?

Ik schijt tijdens squatten, ik zit dan toch in die houding --> tijd ideaal benutten

Terug
Naar boven