AndroidHealthClinic

welk activiteitencijfer? 1.2???

tjebbeveenstra

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m89
Massa
89kg
Vetpercentage
9%
Wegens een operatie aan mijn hand en pols kan ik 2 weken geen KT training doen. Wel kan ik cardio doen want de benen doen het gewoon.... Echter, omdat ik als postbode werk zal ik dus 2 weken lang de lichamelijke beweging missen die ik gewoon ben te doen: hele dagen lopen..... Dat wordt dus 2 a 3 weken thuis zitten... Bummer!!! Ik was zo goed op weg! Wie kan mij adviseren welk activiteitencijfer ik moet toepassen op mijn Kcal verbruik? Ik hanteer nu 1.55 omdat ik hele dagen loop maast mijn KT en cardio...
Thanks

Cardio terwijl je helemaal niet traint zou ik niet doen. Ga dan gewoon legpressen enzo.

RobbertK vanwaar de angst voor cardio? Ga je helemaal kapot trappen op een fiets en je krijgt er echt geen dunnere benen van. Dikkere dijen kan ik je voorspellen.

Je kan toch gewoon je benen, buik, onderrug etc trainen?

Niet als je gewoon goed erbij blijft eten

Waarom doe je dan cardio???

En natuurlijk om gezond en enigszins fit te blijven.
Om je lekkerder te voelen (endorfine die vrij komt tijdens sport).
Vitaliteit hoog houden
Genoeg redenen om cardio te doen en er gewoon bij te eten

• Topic Starter Topic Starter
dank voor al de reacties!:) Toch zoek ik nog steeds naar een goede richtlijn m.b.t. het activiteitencijfer. Ik was van plan de onderrug, legpress, hackpress, kuiten en buik te blijven doen, dit 2 keer per week en daarna 45 minuten cardio. 3 dagen alleen cardio van 1 uur. Ik ben aan het cutten. Mijn werk (postbode) stopt voor 2 weken waar ik 5 dagen per week minimaal 6 uur loop een dag.
Dus nog eens: welke activiteitscijfer moet ik gaan toepassen? Ze is nu 1.55. Iemand een goede inschatting?

Ik zelf zit momenteel ook thuis en hou de activiteitsfactor 1,375 aan en mijn vp stijgt niet.

@ tjebbeveenstra
Als ik jou was zou ik ook gewoon 1.375 aanhouden, kijken wat er gebeurd en eventueel opvoeren of schrappen als het resultaat niet gewenst is

Terug
Naar boven