MuscleMeat

(Weer) Beginnen met trainen. Is dit schema goed om aan te houden voor mijn doelen?

Bezoekers in dit topic

Heel veel succes gewenst man.
 
Even een update, gisteren besloten om smiddag's te gaan. Weinig energie omdat ik mijn slaapritme om moest gooien en dus slecht geslapen heb.

Ook gister toen ik mij ging wegen woog ik 109.2, lijk steeds zwaarder te worden terwijl ik me toch rond de 2300 kcal of minder eet. Misschien het lichaam die moet wennen aan de voeding, of toch newbie gains.
Verder had ik al gezegd dat ik het overgrote deel van de overige dag stil zit en alleen beweeg binnenshuis van her naar der, maar dan zou 2300kcal samen met 60/90 minuten intensief sport 6 keer in de week gewoon voldoen om uiteindelijk vetpercentage te gaan verliezen hoop ik?

Gewichten gaan goed. Gisteren 5x 120kg squats, 5x 60kg Bent over row's gedaan, alleen biceps gingen gister wat minder. EZ curl bar 25kg gepakt (10kg stang) , de 30kg ging let lekker, waar dat eerder wel lukte. ook de chinups gingen niet al te lekker, toch 23kg hulpgewicht moeten gebruiken (al ben ik wel erg zwaar natuurlijk) al met al, voelde me gister gewoon futloos dus een slechte dag, niks ergs vandaag weer vol gas.

gisteravond ook op tijd naar bed gegaan met de visie om vandaag 's ochtends te gaan sporten, helaas weer geen oog dicht gedaan tot een uurtje of 5/6 dus ben nog niet al te lang wakker. Dan maar weer 's middags sporten. Misschien dat het me vanavond wel lukt om in slaap te vallen :p

"Edit" : Ik moet me natuurlijk niet blindstaren op gewicht, en me inderdaad op vaste tijden gaan wegen. Als ik in de spiegel kijk lijkt het vet rond de taille en buik toch iets minder te zijn geworden.
 
Laatst bewerkt:
SS Van Rippetoe + extra oefeningen gericht op dezelfde spiergroepen van die dag.

Dag 1- SS Triceps en borst ( Squats , Benchpress , Dips) - Extra oefeningen = Dumbell benchpress , Cable fly's, tricep pushdowns 50x Situps/crunches

Dag 2 - SS Biceps en schouder ( Squats , Standing military press, Chinups ) - Extra oefeningen = Dumbell bicep curl's, barbell bicep curls, Biceps cable curl, Dumbell shoulder press, Side laterall raise , 50x situps/crunches

Dag 3 - SS Rug en Benen (Wissel ik soms af met biceps/triceps of borst omdat ik al dagelijks squats doe) (Squats , Bent over Rows, Deadlift) Extra oefeningen = Chest supported dumbell row, Seated Cable Row, Lat pulldown , 50x situps/crunches.

1 dag rust.

Dan weer dag 1 , 2 en 3 herhalen.

Na elke training ongeveer 10 minutjes lichte cardio.

Dit is wat ik nu ongeveer volg. Een SS programma met Extra oefeningen.

De SS oefeningen hou ik 3x5/6 aan, de losse oefeningen die ik er bij doe bouw ik meestal af 3x10/8/6.

Bij de extra oefeningen varieer ik graag, dus dit zijn niet de standaard oefeningen die ik dagelijks doe, deze wissel ik vaak af met andere oefeningen in dezelfde spiergroep. De SS Oefeningen blijven uiteraard wel gewoon hetzelfde.
Even een update, gisteren besloten om smiddag's te gaan. Weinig energie omdat ik mijn slaapritme om moest gooien en dus slecht geslapen heb.

Ook gister toen ik mij ging wegen woog ik 109.2, lijk steeds zwaarder te worden terwijl ik me toch rond de 2300 kcal of minder eet. Misschien het lichaam die moet wennen aan de voeding, of toch newbie gains.
Verder had ik al gezegd dat ik het overgrote deel van de overige dag stil zit en alleen beweeg binnenshuis van her naar der, maar dan zou 2300kcal samen met 60/90 minuten intensief sport 6 keer in de week gewoon voldoen om uiteindelijk vetpercentage te gaan verliezen hoop ik?

Gewichten gaan goed. Gisteren 5x 120kg squats, 5x 60kg Bent over row's gedaan, alleen biceps gingen gister wat minder. EZ curl bar 25kg gepakt (10kg stang) , de 30kg ging let lekker, waar dat eerder wel lukte. ook de chinups gingen niet al te lekker, toch 23kg hulpgewicht moeten gebruiken (al ben ik wel erg zwaar natuurlijk) al met al, voelde me gister gewoon futloos dus een slechte dag, niks ergs vandaag weer vol gas.

gisteravond ook op tijd naar bed gegaan met de visie om vandaag 's ochtends te gaan sporten, helaas weer geen oog dicht gedaan tot een uurtje of 5/6 dus ben nog niet al te lang wakker. Dan maar weer 's middags sporten. Misschien dat het me vanavond wel lukt om in slaap te vallen :p

"Edit" : Ik moet me natuurlijk niet blindstaren op gewicht, en me inderdaad op vaste tijden gaan wegen. Als ik in de spiegel kijk lijkt het vet rond de taille en buik toch iets minder te zijn geworden.
1. Ten eerste wil ik even kwijt dat ik denk dat je goed bezig bent en dat je mooie progressie maakt, dat compliment wil ik je geven!

2. Wat je doet is eigenlijk totaal geen SS, hoogstens gebruik je het rep schema voor een aantal oefeningen, dat hoeft niet erg te zijn, maar het is het niet.

3. Wat enorm kan helpen om in een normaal ritme te komen is om op een vaste tijd op te staan en dan meteen iets buiten gaan doen (bv. AM fasted cardio), dit zou ook moeten helpen voor het resetten van je biologische klok en je dagritme. Een truc die je kan gebruiken is om je (sport-)kleding klaar te leggen en je schoenen klaar te zetten. Sowieso is een vast ritme enorm wenselijk, eigenlijk is iedere dag op dezelfde tijd opstaan en min of meer dezelfde tijd naar bed ideaal en er dan in het weekend niet teveel van afwijken. Het veranderen van ritme heeft gewoon tijd nodig, blijf volhouden en geef niet op.

4. Het sporten zou ik iets anders aanpakken, ik weet niet of je via het forum deze link al had gevonden? Een suggestie:
Dag 1. AM: wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM Krachttraining volgens SS, SL of GS LP met eventueel wat extra oefeningen; gedurende de dag huiswerk;
Dag 2. AM: wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM LISS Cardio opbouwen naar 1 uur met een max hartslag 180 -/- leeftijd (row erg, fiets en/of cross trainer); huiswerk;
Dag 3. AM: wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM Krachtraining volgens SS, SL of GS LP met eventueel wat extra oefeningen; huiswerk;
Dag 4. AM wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM LISS Cardio opbouwen naar 1 uur met een max hartslag 180 -/- leeftijd (row erg, fiets en/of crosstrainer); huiswerk;
Dag 5. AM wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM Krachttraining volgens SS, SL, of GS LP met eventueel wat extra oefeningen; huiswerk;
Dag 6. AM wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM LISS Cardio opbouwen naar 1 uur met een hartslag 180 -/- leeftijd (row erg, fiets en/of crosstrainer); huiswerk
Dag 7. Rustdag

Notities bij 4.
Notitie A: voor huiswerk lees je onder andere het stuk uit de link over bodyweight training, gedurende de dag doe je push ups, chins (bodyrows en/of dead hangs als chins niet lukken) en burpees;
Notitie B: voor de cardio gebruik je een HS van tussen de 120 en 150 of een max van 180 -/- leeftijd, zie het artikel dat ik eerder postte. Varieer met apparaten, doe af en toe eens een ander apparaat, of doe 2 of meer verschillende tijdens 1 training. Je zou op een van de dagen ipv cardio in de sportschool ook eens door een park of bos kunnen gaan wandelen. Als je dat uur makkelijk vol kan maken, dan kan je één van de sessies af en toe eens vervangen door intervallen.
Notitie C: er staat niet zomaar opbouwen, laat je lichaam wennen aan het extra bewegen en belasting voor je lichaam.
Notitie D: je kan het wandelen en de krachttraining natuurlijk prima omdraaien, afhankelijk van hoe het je beter uitkomt, wat je prettiger vindt en/of het rustige moment in de sportschool.
 
1. Ten eerste wil ik even kwijt dat ik denk dat je goed bezig bent en dat je mooie progressie maakt, dat compliment wil ik je geven!

2. Wat je doet is eigenlijk totaal geen SS, hoogstens gebruik je het rep schema voor een aantal oefeningen, dat hoeft niet erg te zijn, maar het is het niet.

3. Wat enorm kan helpen om in een normaal ritme te komen is om op een vaste tijd op te staan en dan meteen iets buiten gaan doen (bv. AM fasted cardio), dit zou ook moeten helpen voor het resetten van je biologische klok en je dagritme. Een truc die je kan gebruiken is om je (sport-)kleding klaar te leggen en je schoenen klaar te zetten. Sowieso is een vast ritme enorm wenselijk, eigenlijk is iedere dag op dezelfde tijd opstaan en min of meer dezelfde tijd naar bed ideaal en er dan in het weekend niet teveel van afwijken. Het veranderen van ritme heeft gewoon tijd nodig, blijf volhouden en geef niet op.

4. Het sporten zou ik iets anders aanpakken, ik weet niet of je via het forum deze link al had gevonden? Een suggestie:
Dag 1. AM: wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM Krachttraining volgens SS, SL of GS LP met eventueel wat extra oefeningen; gedurende de dag huiswerk;
Dag 2. AM: wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM LISS Cardio opbouwen naar 1 uur met een max hartslag 180 -/- leeftijd (row erg, fiets en/of cross trainer); huiswerk;
Dag 3. AM: wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM Krachtraining volgens SS, SL of GS LP met eventueel wat extra oefeningen; huiswerk;
Dag 4. AM wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM LISS Cardio opbouwen naar 1 uur met een max hartslag 180 -/- leeftijd (row erg, fiets en/of crosstrainer); huiswerk;
Dag 5. AM wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM Krachttraining volgens SS, SL, of GS LP met eventueel wat extra oefeningen; huiswerk;
Dag 6. AM wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM LISS Cardio opbouwen naar 1 uur met een hartslag 180 -/- leeftijd (row erg, fiets en/of crosstrainer); huiswerk
Dag 7. Rustdag

Notities bij 4.
Notitie A: voor huiswerk lees je onder andere het stuk uit de link over bodyweight training, gedurende de dag doe je push ups, chins (bodyrows en/of dead hangs als chins niet lukken) en burpees;
Notitie B: voor de cardio gebruik je een HS van tussen de 120 en 150 of een max van 180 -/- leeftijd, zie het artikel dat ik eerder postte. Varieer met apparaten, doe af en toe eens een ander apparaat, of doe 2 of meer verschillende tijdens 1 training. Je zou op een van de dagen ipv cardio in de sportschool ook eens door een park of bos kunnen gaan wandelen. Als je dat uur makkelijk vol kan maken, dan kan je één van de sessies af en toe eens vervangen door intervallen.
Notitie C: er staat niet zomaar opbouwen, laat je lichaam wennen aan het extra bewegen en belasting voor je lichaam.
Notitie D: je kan het wandelen en de krachttraining natuurlijk prima omdraaien, afhankelijk van hoe het je beter uitkomt, wat je prettiger vindt en/of het rustige moment in de sportschool.


Enorm bedankt voor de moeite Mentat, hier ga ik me zeker even in verdiepen.

en je hebt gelijk wat het SS betreft, hoe ik het doe komt het inderdaad niet neer op SS maar inderdaad de reps/oefeningen gepikt.

ik ga vanavond is even lezen en wat "huiswerk" bekijken!
 
Gisteren helaas iets verkeerds in mn onder rug geschoten met een te zware deadlift (Ik weet het, dom dom dom, te veel willen in korte tijd). Vandaag had ik toch een rust dag dus dat komt bij de situatie goed uit.

Verder even aankijken hoe het morgen gaat en anders even zware belasting op de rug uit de trainingen laten. Het voelt al een stuk beter als gister dus het is goed aan het genezen.

Mentat even een vraagje, waar staan PM LISS voor? :o:D

Ben er ook achter gekomen dat ik beter andere schoenen kan gaan dragen want ik deed mijn squats, deadlifts etc op renschoenen met een enorm luchtige/verende zool. Dus de platte zooltjes maar weer even uit de kast trekken.

Vandaag rond 12 uur opgestaan, iets beter kunnen slapen. Morgen proberen rond een uurtje of 10 op te staan en dan uiteindelijk af te bouwen naar een uurtje of 7.

Verder kijk ik een beetje op tegen alle cardio en het wandelen maar zal ik er toch aan moeten gaan geloven omdat ik gewoon snel moet droppen in VP. Kwestie van opbouwen denk ik inderdaad.
 
@tat even een vraagje, waar staan PM LISS voor? :o:D
AM: ante meridiem: ochtend
PM: post meridiem: middag of avond
LISS: Low Intensity Steady State

Al die cardio zorgt ervoor dat je een enorm uithoudingsvermogen krijgt en dat je beter herstelt tussen de sets bij je krachttraining en dat je lichaam went aan de belasting voor als je uiteindelijk intensiever gaat.

Ik heb meegerekend dat je buiten het sporten niet/nauwelijks beweegt.

Let op: er staat "opbouwen naar", rustig aan, neem hiervoor rustig 3 maanden de tijd voor je alles doet.

Mijn ervaring met LISS is dat je je veel fitter voelt en er meer energie van krijgt.

Als je de kracht die je nu hebt kan behouden en afvalt gaat het fantastisch!

Voorzichtig met die rug, die heb je overal bij nodig.
 
AM: ante meridiem: ochtend
PM: post meridiem: middag of avond
LISS: Low Intensity Steady State

Al die cardio zorgt ervoor dat je een enorm uithoudingsvermogen krijgt en dat je beter herstelt tussen de sets bij je krachttraining en dat je lichaam went aan de belasting voor als je uiteindelijk intensiever gaat.

Ik heb meegerekend dat je buiten het sporten niet/nauwelijks beweegt.

Let op: er staat "opbouwen naar", rustig aan, neem hiervoor rustig 3 maanden de tijd voor je alles doet.

Mijn ervaring met LISS is dat je je veel fitter voelt en er meer energie van krijgt.

Als je de kracht die je nu hebt kan behouden en afvalt gaat het fantastisch!

Voorzichtig met die rug, die heb je overal bij nodig.


Duidelijk Mentat!

Ik denk dat het wandelen en cardio ook zeker goed voor me zal zijn ook mentaal. Al dat thuis zitten en niks doen ben ik ook niet veel beter van geworden, enorm lui juist. En ik heb er meer dan genoeg tijd voor!

bedankt voor de opheldering!
 
Wandelen is in het begin echt iets waar je tegenop kan zien.
Maar geloof me uit eigen ervaring... In de ochtend op tijd opstaan en ook al zie je ertegenop ga gewoon eens een wandelingetje maken. Je went eraan en zeker in de ochtend (in mijn geval na het ontbijt) deed het me altijd veel goed. Het geeft ook echt energie en een soort van "de dag is begonnen" gevoel.
Het is vaak ook lastiger om het te starten als je geen doel hebt voor het wandelen. Wat ik simpelweg deed (in die tijd) was even naar het station lopen en een metro/spits (die ochendkrantjes die ze jaren terug in de trein hadden) halen. Dat kostte me 20 minuten en dan daarna met een bakkie ze even doornemen. Het wordt dan een gewenning en je zal zien dat het positief kan werken.

Ook simpele dingen als een potje naar de glasbak brengen. Of even wat afval (wij hebben van die ondergrondse restcontainers) naar de bak brengen en net even een rondje lopen. Of 1 x per dag een boodschapje lopend doen. Maak het een soort van standaard en je merkt dan dat je steeds een groter rondje loopt en op den duur loop je vanzelf zo een half uurtje of een uurtje. Het is moeilijk om te beginnen. Maar het loont echt.
 
marina1975 , zeker weten! Ik heb een route uitgestippeld om naar de jumbo te lopen, zo'n 20 minutjes heen, 20 terug en dan pak ik daar lekker een bakkie voor ik terug loop.

Kom net van de Gym, weer even op de weegschaal gestaan en ik ga nu toch echt naar de 110 kilo, 109.7 gaf die aan, vind het nog steeds erg raar want ik eet onder onderhoud 2200/2300kcal meer dan dat komt er niet in op een dag hoor.

Nogmaals heb ik wel het idee dat mijn buik en taille niet groter worden kwa VP, de onderliggende spieren komen wel meer uit dat is duidelijk te zien. Maar het lijkt me bijna sterk dat ik in een paar weken al 2 kilo spier aan ben gekomen (al hoop ik dat wel :p )

Ik hou het even in de gaten en zal even vragen aan de personal trainers op de gym of ze mijn VP goed kunnen meten zodat ik het ook echt goed bij kan houden.

vandaag de squats even overgeslagen ivb met mijn rug, al is die wel al bijna compleet geheeld, voelde er weinig van met 60 kg bent over rows dus morgen gewoon weer squaten en kijken hoe het voelt.

;)
 
Gewicht over de dag heen schommelt sowieso heel erg... vocht en darmvulling etc.
Beste is toch nuchter te wegen voor een betere indicatie.

Als ze vet% meten dan niet electronisch maar met huidplooimeting.
Wat je zelf kan doen is omtrekken mete. Taille, buik, benen, armen en die bijhouden en eens per 1 a 2 weken meten.
Ook foto's maken. elke maand bijvoorbeeld op dezelfde tijd, zelfde kleding en zelfde poses. Dan kan je een goed beeld krijgen.
 
Wat je zelf kan doen is omtrekken mete. Taille, buik, benen, armen en die bijhouden en eens per 1 a 2 weken meten.
Ook foto's maken. elke maand bijvoorbeeld op dezelfde tijd, zelfde kleding en zelfde poses. Dan kan je een goed beeld krijgen.
Dit, meten is weten!
 
Vandaag rond een uurtje of 12 wezen sporten, was rond een uurtje of 9 het bed uit. Het ritme gaat goed, kan weer goed slapen en energiek wakker worden in de ochtend.

Met squatten niet hoger gegaan dan 5x 100kg omdat ik toch nog wat stress in mijn onderrug merkte, better safe then sorry. Daarom maar wat extra leg presses er in gegooit.

dippen gaat nu ook goed, 1x8 , 1x5 is te doen met eigen bodyweight.

Bench press 5x70 gaat prima, 4 x 75 is met moeite te halen, maar zonder spotter durf ik niet tot het gaatje te gaan.

Ook wel grappig, stond een beetje versteld vandaag en voelde me enorm zwak nadat ik een ventje in de sportschool, jaar of 20 denk ik en armpjes als potloden even zonder probleem 2x 30kg dumbells oppakte en er even een setje van 10x+ incline mee ging benchpressen.

Ik dacht, nou moet ik dat toch wel beter kunnen verdomme... maar helaas na het benchen en dippen kreeg ik ze amper omhoog :p :laugh:.

jammer joh!
"Everything isn’t always what it seems"





Vandaag ook even 40 minutjes gewandeld, lekker bakkie koffie gepakt bij het keerpunt.

Morgen lig ik er helaas uit want heb een afspraak bij de tattooeerder, daar worden ook altijd een paar pilsjes bij gedronken, zaterdag ook een verjaardag van een goede maat dus misschien wordt dat ook drinken.

ik dronk vroeger erg veel, tegenwoordig mezelf opgepakt en drink ik nauwelijks, misschien één keer in de maand, anderhalve maand maar ik ben van mijn 24e tot mijn 25e zo goed als alcoholist geweest , dus als ik drink dan drink ik ook een hoop en lig ik er zeker een goede 2 dagen uit van de kater. (In combinatie met mijn angst en paniekstoornis waar het duizend keer erger van wordt)

Dat vindt ik ergens wel enorm jammer omdat ik mezelf zo goed voel omdat ik zo goed bezig ben naar mijn zinnen. Aan de andere kant is het al lang geleden dat ik een drankje heb gedaan dus zeg ik op mijn beurt dat het wel een weekendje moet kunnen. Dubieus!

Ben al lang blij dat ik nog amper alcohol consumeer, maar vindt het wel altijd enorm gezellig en ook weer leuk om vrienden/oude vrienden te zien op die manier.

Wat vinden jullie?

Edit: Owja, vernomen van mijn gym dat ze " InBody meetapparatuur " krijgen. Is dat soort apparatuur solide om VP etc te kunnen meten? Ik heb er geen verstand van.
 
Laatst bewerkt:
Nu zie je wat een vast ritme kan doen voor je slaap ook he! :) :thumb: Top!
Nu is het wel een kwestie van volhouden en doorzetten want er kunnen ook nog best wat dipjes komen.
Maar je hebt dit log als stok achter de deur he! en wij schoppen wel hoor. :p

Probeer je van het weekend in te houden. Pak naast elk drankje een groot glas water. Het vult en mogelijk voorkom je dat je je lam zuipt.
Je kan het best gezellig hebben op een paar drankjes en dat kan zo nu en dan echt geen kwaad. Fit het een beetje in met je voeding en pas hier en daar wat aan.

Je bent enorm goed op weg en hou dat ook in gedachte. Misschien helpt het je om je toch wat in te houden van het weekend.
Maar een beetje borrelen kan echt wel als je geen wedstrijd ambities hebt.

Maar eh.... probeer ook een beetje te genieten (zonder teveel te gaan drinken). Je mag ook gewoon blijven leven zeg maar en echt niet alle dagen 100% dedicated en strict houden. ;) Alleen dan hou je het het langste vol.

dat soort meetapparatuur is totaal niet nauwkeurig. Is electronisch en gebaseerd op geleiding. Dus hou je een keer wat meer vocht vast dan is het resultaat al anders. Vaak is zelfs een verschil tussen warme en koude huid al een verschil.
Je kan het indicatief gebruiken om te zien of je vet% ermee omlaag gaat. Maar ccombineer het vooral met metingen. cm en de foto's.

Misschien kan je nog eens vragen of ze ook huidplooimeting doen. Dat blijft toch nauwkeuriger.

Succes in ieder geval :)
 
1. Ten eerste wil ik even kwijt dat ik denk dat je goed bezig bent en dat je mooie progressie maakt, dat compliment wil ik je geven!

2. Wat je doet is eigenlijk totaal geen SS, hoogstens gebruik je het rep schema voor een aantal oefeningen, dat hoeft niet erg te zijn, maar het is het niet.

3. Wat enorm kan helpen om in een normaal ritme te komen is om op een vaste tijd op te staan en dan meteen iets buiten gaan doen (bv. AM fasted cardio), dit zou ook moeten helpen voor het resetten van je biologische klok en je dagritme. Een truc die je kan gebruiken is om je (sport-)kleding klaar te leggen en je schoenen klaar te zetten. Sowieso is een vast ritme enorm wenselijk, eigenlijk is iedere dag op dezelfde tijd opstaan en min of meer dezelfde tijd naar bed ideaal en er dan in het weekend niet teveel van afwijken. Het veranderen van ritme heeft gewoon tijd nodig, blijf volhouden en geef niet op.

4. Het sporten zou ik iets anders aanpakken, ik weet niet of je via het forum deze link al had gevonden? Een suggestie:
Dag 1. AM: wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM Krachttraining volgens SS, SL of GS LP met eventueel wat extra oefeningen; gedurende de dag huiswerk;
Dag 2. AM: wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM LISS Cardio opbouwen naar 1 uur met een max hartslag 180 -/- leeftijd (row erg, fiets en/of cross trainer); huiswerk;
Dag 3. AM: wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM Krachtraining volgens SS, SL of GS LP met eventueel wat extra oefeningen; huiswerk;
Dag 4. AM wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM LISS Cardio opbouwen naar 1 uur met een max hartslag 180 -/- leeftijd (row erg, fiets en/of crosstrainer); huiswerk;
Dag 5. AM wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM Krachttraining volgens SS, SL, of GS LP met eventueel wat extra oefeningen; huiswerk;
Dag 6. AM wandelen, opbouwen naar 45 minuten (voor het ontbijt); PM LISS Cardio opbouwen naar 1 uur met een hartslag 180 -/- leeftijd (row erg, fiets en/of crosstrainer); huiswerk
Dag 7. Rustdag

Notities bij 4.
Notitie A: voor huiswerk lees je onder andere het stuk uit de link over bodyweight training, gedurende de dag doe je push ups, chins (bodyrows en/of dead hangs als chins niet lukken) en burpees;
Notitie B: voor de cardio gebruik je een HS van tussen de 120 en 150 of een max van 180 -/- leeftijd, zie het artikel dat ik eerder postte. Varieer met apparaten, doe af en toe eens een ander apparaat, of doe 2 of meer verschillende tijdens 1 training. Je zou op een van de dagen ipv cardio in de sportschool ook eens door een park of bos kunnen gaan wandelen. Als je dat uur makkelijk vol kan maken, dan kan je één van de sessies af en toe eens vervangen door intervallen.
Notitie C: er staat niet zomaar opbouwen, laat je lichaam wennen aan het extra bewegen en belasting voor je lichaam.
Notitie D: je kan het wandelen en de krachttraining natuurlijk prima omdraaien, afhankelijk van hoe het je beter uitkomt, wat je prettiger vindt en/of het rustige moment in de sportschool.
Tof dat iemand nog zo de moeite neemt :thumbs:
 
Nu zie je wat een vast ritme kan doen voor je slaap ook he! :) :thumb: Top!
Nu is het wel een kwestie van volhouden en doorzetten want er kunnen ook nog best wat dipjes komen.
Maar je hebt dit log als stok achter de deur he! en wij schoppen wel hoor. :p

Probeer je van het weekend in te houden. Pak naast elk drankje een groot glas water. Het vult en mogelijk voorkom je dat je je lam zuipt.
Je kan het best gezellig hebben op een paar drankjes en dat kan zo nu en dan echt geen kwaad. Fit het een beetje in met je voeding en pas hier en daar wat aan.

Je bent enorm goed op weg en hou dat ook in gedachte. Misschien helpt het je om je toch wat in te houden van het weekend.
Maar een beetje borrelen kan echt wel als je geen wedstrijd ambities hebt.

Maar eh.... probeer ook een beetje te genieten (zonder teveel te gaan drinken). Je mag ook gewoon blijven leven zeg maar en echt niet alle dagen 100% dedicated en strict houden. ;) Alleen dan hou je het het langste vol.

dat soort meetapparatuur is totaal niet nauwkeurig. Is electronisch en gebaseerd op geleiding. Dus hou je een keer wat meer vocht vast dan is het resultaat al anders. Vaak is zelfs een verschil tussen warme en koude huid al een verschil.
Je kan het indicatief gebruiken om te zien of je vet% ermee omlaag gaat. Maar ccombineer het vooral met metingen. cm en de foto's.

Misschien kan je nog eens vragen of ze ook huidplooimeting doen. Dat blijft toch nauwkeuriger.

Succes in ieder geval :)


Dankjewel Marina, en dat is goed hoor, die schoppen heb ik heel erg nodig!

Het probleem is dat het bij mij altijd zwart of wit is met wat ik doe. Dus ga ik drinken, dan ga ik ook stevig drinken. "Een paar drankjes" Lukt bij mij niet.

Ik zal het zeker proberen en in mijn gedachten houden, een goed iets is wel dat ik na dit weekend sowieso een hele poos niet mag drinken, een paar maanden compleet niks zelfs omdat er wat tests worden uitgevoerd bij me. Dat is voor mijn Sport/lift schema een heel goed iets :D
Al dronk ik nog nauwelijks, maar het is toch een stok achter de deur.

Even aankijken wat het weekend met zich brengt en hoe ik me voel. Na het weekend in ieder geval weer 110% verder gaan!

Ook goed om te weten dat die apperatuur dus eigenlijk niks is. Gewoon lekker bij een huidplooimeting houden, gotcha. Binnenkort maar eens even vragen.

bedankt marina1975
 
Zwart wit is enorm lastig... dat weet ik zelf ook helaas wel.
Maar probeer t wel. Gewoon wat minder. Zorg dat je niet heengaat met de insteek van t gaat toch mis en ik zuip me klem.
Dat kan ook al helpen.

Kan je met die vrienden ook goed praten?
Anders misschien van tevoren aangeven dat je je niet lam wil zuipen en of ze je een beetje willen steunen?
Ik heb natuurlijk geen idee hoe zij zijn maar misschien kan dat helpen. Want je kan jezelf echt aanleren om met mate te drinken. Al is dat na een verslaving verdomd lastig.
 
Dankjewel Marina, en dat is goed hoor, die schoppen heb ik heel erg nodig!

Het probleem is dat het bij mij altijd zwart of wit is met wat ik doe. Dus ga ik drinken, dan ga ik ook stevig drinken. "Een paar drankjes" Lukt bij mij niet.

Ik zal het zeker proberen en in mijn gedachten houden, een goed iets is wel dat ik na dit weekend sowieso een hele poos niet mag drinken, een paar maanden compleet niks zelfs omdat er wat tests worden uitgevoerd bij me. Dat is voor mijn Sport/lift schema een heel goed iets :D
Al dronk ik nog nauwelijks, maar het is toch een stok achter de deur.

Even aankijken wat het weekend met zich brengt en hoe ik me voel. Na het weekend in ieder geval weer 110% verder gaan!

Ook goed om te weten dat die apperatuur dus eigenlijk niks is. Gewoon lekker bij een huidplooimeting houden, gotcha. Binnenkort maar eens even vragen.

bedankt marina1975
Op de een of andere manier lukt het mij in periodes dat ik wel train en al helemaal als ik een doel voor ogen heb veel makkelijker om niet dat extra biertje te nemen of om mezelf niet vol te drukken met teveel lekkers en om wel op tijd naar bed te gaan.

Af en toe wat extra genieten hoeft ook geen ramp te zijn, maar 2 dagen een kater lijkt wel wat overdreven.

Zelfs heb ik niet echt ervaring met een verslaving.

Tof dat iemand nog zo de moeite neemt :thumbs:
Zeker weten! word enorm gewaardeerd ook!
De echte beloning zou zijn als TS er structureel iets mee doet en mede hierdoor dichter bij zijn doelen komt.
 
Update:

Weekend wel wat gedronken maar viel al met al mee. Geen ochtend werk geworden.

Vandaag iets later uit bed, maar toch s'middags in de Gym. Lekkere workout gehad.

Morgen weer wat vroeger op staan, en ook weer ff lekker stukkie wandelen na de workout.

we gaan er weer tegen aan! zin in!
 
Back
Naar boven