Fitness Seller

welk deel van je benen train je met voetbal

jantje43

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
welk deel van je benen train je vooral met voetbal?

Mijn vraag is eigenlijk: als je met fitness je hele lichaam traint, en je voetbalt erbij.
Welk deel van je benen train je dan eigenlijk al goed genoeg door voetbal.
Bijv. dat je je hamstrings niet heel erg meer hoeft te trainen omdat je al voetbalt?
Of moet je je benen net zo hard trainen als iemand die niet voetbalt om een evenwichtig getraint lichaam te krijgen? Of hoef je eigenlijk geeneens extra je benen te trainen als je voetbalt?

voetbal is geen vervanging van beentraining. zal bijna iedereen het ondertussen wel over eens zijn. gewoon je benen keihard meetrainen.

succes :)

als je voetbalt hoef je je benen niet meer te trainen, is een feit. De meeste bodybuilders hebben ook een voetbal achtergrond vandaar

't kan gewoon niet gekker :)

Met voetbal train je vooral je buikspieren, kijk maar naar Ronaldo dat is zo'n beetje onze god en ons groot voorbeeld. :heart:

cristiano-ronaldo.jpg

Laatst bewerkt:
Troll?

Nee jonge dat is Ronaldo :rolleyes:

Sinds ik voetbal...
Jullie kennen de rest wel. :rolleyes:

Met voetbal train je vooral het uithoudingsvermogen van je benen. Kracht en massa train je met krachttraining.

als je voetbalt, moet je je mede spelers keihard tackelen, dan word je groot

gwn blijven benen trainen.

Je moet proberen op 1 been te voetballen, dan word je beest swa.

• Topic Starter Topic Starter
Maar je krijgt uiteindelijk toch ook dikkere benen van alleen voetballen?

kijk eens naar het verschil in benen bij rugby spelers en voetballers

welk deel van je benen train je vooral met voetbal?

Mijn vraag is eigenlijk: als je met fitness je hele lichaam traint, en je voetbalt erbij.
Welk deel van je benen train je dan eigenlijk al goed genoeg door voetbal.
Bijv. dat je je hamstrings niet heel erg meer hoeft te trainen omdat je al voetbalt?
Of moet je je benen net zo hard trainen als iemand die niet voetbalt om een evenwichtig getraint lichaam te krijgen? Of hoef je eigenlijk geeneens extra je benen te trainen als je voetbalt?

Als je fitnesst en spiermassa wilt, dan kan je je het best op de 'witte' spiervezels richten en een hoge intensiteit (dus kg) aanhouden tijdens de krachttraining. Bij voetbal ligt de nadruk vooral op het uithoudingsvermogen, waarbij je over het algemeen een ander spiervezeltype gebruikt.

Dus ja, je traint je beenspieren wel degelijk bij voetbal, maar op een heel andere manier dan bij krachttraining.
En bij elke beweging werken de spieren in 'ketens', dus niet geisoleerd. Je kan wel accent op een spier leggen, bijvoorbeeld om zwakke(re) punten te verbeteren. Of werk aan je techniek met het voetbal.

Laatst bewerkt:
Je hele benen, vraag je trainer of jij tijdens de wedstrijden de inworpen mag doen, doe ik zelf ook. Het enige wat ik nog moet trainen buiten het voetbal zijn mijn schuine buikspieren.

Terug
Naar boven