AndroidHealthClinic

Welk gewicht

fitjuh

Novice
Waardering
0
Kort vraagje :

Ik wil gaan beginnen met benchen, welk gewicht raden jullie aan om mee te beginnen?
Ik zit rond de 17kg per arm als ik normale bicep trainingen doe. Ik gebruik nu de 2 dumbbells om te benchen en dat gaat vrij makkelijk, ik moet het nu van het grote aantal herhalingen hebben ipv gewicht. Ik kan helaas niet naar de sportschool om het daar te proberen dus voordat ik iets aanschaf wil ik niet al te hoog inschatten :) ik ben redelijk breed, 1,80m en armen zijn rond de 35cm inmiddels

Hoe moeten wij dat weten godver.

Probeer eerst de techniek onder de knie te krijgen en bouw dan rustig op, niet overhaasten of ego trainingen gaan doen.

• Topic Starter Topic Starter
ehmm ik stel gewoon een vraag, hoef je niet zo raar te reageren :)
Ik geef toch wat specs op om enigzins iets nuttigs te geven wat betreft info :P

En de techniek lukt me wel, biceps, borst, rug en triceps training gaan prima en er zit vooruitgang in. Als er simeplweg geen antwoordt op is dan kan je dat ook zeggen, dan weet ik genoeg :)

Houd je bek toch met je vragen!;) zo, ook weer gehad

Antwoord:
Dat is op deze manier niet in te schatten.
Je zegt dat je nu met dumbbells benched? Hoeveel kilo?

Een regel die heeeeel algemeen geldt... Na een half jaar trainen zitten de meeste gemiddeld op het eigen lichaamsgewicht. (8/10 reps) De max van de meeste zit ongeveer op 1,5 keer het lichaamsgewicht. (1/2 reps)

84,237 kg, en geen gram meer.

Antwoord:

Een regel die heeeeel algemeen geldt... Na een half jaar trainen zitten de meeste gemiddeld op het eigen lichaamsgewicht. (8/10 reps) De max van de meeste zit ongeveer op 1,5 keer het lichaamsgewicht. (1/2 reps)

Was het maar zo...:rolleyes:

Ik wil gaan beginnen met benchen, welk gewicht raden jullie aan om mee te beginnen?
Ik zit rond de 17kg per arm als ik normale bicep trainingen doe. Ik gebruik nu de 2 dumbbells om te benchen en dat gaat vrij makkelijk, ik moet het nu van het grote aantal herhalingen hebben ipv gewicht.

Welk gewicht gebruik je dan?
Hoeveel herhalingen?

ik ben redelijk breed, 1,80m en armen zijn rond de 35cm inmiddels

Met armen van 35 centimeter lijkt het me sterk dat je breed bent.

gewicht 17kg en 8 herhalingen met biceps, als ik bench met 2 dumbbells haal ik 3 x 8 met hetzelfde gewicht.

en bedankt voor de antwoorden zover! :)

ik ben ooit begonnen met 40 kg bench (30kg gewichten + 10 kg vd bar).
wat eigenlijk te weinig te was, vind ik nu.

17KG 8x maar en dat is borst GEEEEEN bicep. ik gok 10 kg aan elke kant (40 kg) beginnen

ik ben ooit begonnen met 40 kg bench (30kg gewichten + 10 kg vd bar).
wat eigenlijk te weinig te was, vind ik nu.
Dan had je er meer gewichten op moeten gooien.

@TS: Je wilt gaan beginnen met bankdrukken... Ga je dan een bankdrukbank + halter + gewichten kopen? Zou gewoon beginnen met de stang en dan elk setje 5-10kg erbij en zo rond de 8 herhalingen om te kijken wat je nu kan.

gewoon wat uitzoeken man geen vragen stellen die niemand voor jou kan oplossen

sommige mensen zeggen 2x db + 10 kg...

ok bedankt voor de antwoorden, ik ga denk ik voor een set tussen de 40 en 50kg , kan er altijd wat extra opzetten of afhalen als het niet lukt :)

ok bedankt voor de antwoorden, ik ga denk ik voor een set tussen de 40 en 50kg , kan er altijd wat extra opzetten of afhalen als het niet lukt :)

haahaa t*ring he hij ziet eindelijk het licht!!! :D

de enige manier om daar achter te komen is gewoon proberen :rolleyes:

Begin eerst maar met enkel de barbell.

Ik begrijp dat het niet te zeggen is wat ik kan benchen, maar het ging me alleen maar om dat ik in de juiste richting zit. en niet met een ding van 140 kilo dalijk thuis zit die ik waarschijnlijk niet eens kan wegrollen :P

Antwoord:

****, dat slaat nergens op...

na een half jaar bench je nooit je eigen lichaamsgewicht 8/10 reps...zo ken ik er maar hééééél weinig.

Terug
Naar boven