XXL Nutrition

welke been-oefening het eerst?

Begin persoonlijk met lunges, daarna squats, leg extensions en als laatste leg press. Eerst per been 3 setjes, daarna met 2 benen:)

Altijd eerst squatten! Zaterdag is voor mij pl-training, dan houd ik sowieso gewoon de wedstrijdvolgorde (squatten-benchen-deadliften) aan. Lb training op dinsdag begin ik ook altijd met squatten.

Zoals al wel eerder gezegd, je kan de volgorde een beetje kiezen, en ik zou ook varieren. Niet steeds elke week dezelfde volgorde.

Wanneer je heel zwaar wil squatten en eventueel je maximum testen, doe je dit beter als eerste oefening.
Wanneer je squat als laatste doet, ga je minder gewicht kunnen nemen, maar ga je zeker een felle burn voelen, en dit is zeker ook effectief.

Squats uiteraard om daar het meeste uit te halen.

Ik doe squats ook soms als laatste oefening, om echt het laatste uit je benen te halen.

;p

Ik doe squats ook soms als laatste oefening, om echt het laatste uit je benen te halen.

;p

Doe ik zelf ook omdat je weet wat nog je max is met squads ben ik dan tenminste geneigd om toch dat te gaan doen of t nou aan het eind of begin is.
Alleen ga ik dan wel minder snel stappen naar voren maken maar zit er gewoon aan te denken om in volgend schema hem dan vooraan te zetten gewoon om en om

Wanneer je squat als laatste doet, ga je minder gewicht kunnen nemen, maar ga je zeker een felle burn voelen, en dit is zeker ook effectief.

En de burn is effectief omdat??? Het verbrand niet meer vet, het bouwt niet meer massa.

---------- Post toegevoegd Thu 22 Mar 2012 om 19:31 ----------

Ik doe squats ook soms als laatste oefening, om echt het laatste uit je benen te halen.;p

En je denkt dat vermoeid aan een compound oefening beginnen het laatste beetje uit je benen (of welke spiergroep dan ook) haalt? Daar zijn juist isolatie oefeningen uitermate geschikt voor omdat je dan niet/minder afhankelijk ben van synergisten en stabilisatoren.

En de burn is effectief omdat??? Het verbrand niet meer vet, het bouwt niet meer massa.

---------- Post toegevoegd Thu 22 Mar 2012 om 19:31 ----------

En je denkt dat vermoeid aan een compound oefening beginnen het laatste beetje uit je benen (of welke spiergroep dan ook) haalt? Daar zijn juist isolatie oefeningen uitermate geschikt voor omdat je dan niet/minder afhankelijk ben van synergisten en stabilisatoren.

idd, plus dat de kans op eventuele blessures gaat toenemen.

Bro science is strong in this thread. Gelukkig hebben we 3xl die het allemaal komt rechtzetten. :)

Terug
Naar boven