XXL Nutrition

Welke Laptop zou jij kopen voor max 1200 euro? of 1000 dollar?

Ari70

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
155
Lengte
1m85
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Ik ben van plan een laptop te kopen. En zou graag van jullie advies hebben wat nu echt de Best Buy is van dit moment!

Bij voorbaat dank.. en 31 karma punten.. kan ik wel missen ;)

wtf wil je ermee?

word/msn/tekstverwerking/etc
videobewerking/zware 3d apps

Ik zou een Macbook Pro kopen. Snel, stabiel, sTvol en gebruiksvriendelijk.

voor het moment vind ik macbooks ook wel mooi maar ken je niets in pc-land zou ik toch maar voor een standaard msi/asus/lenovo/acer laptop gaan.
Dewelke? Jah stel je eisen.

In principe zijn macbooks hele mooie (de mooiste) laptops met natuurlijk een veel beter besturings systeem dan dat klote windows!

Toch denk ik dat je voor 1200 wel een andere laptop kan kopen met meer videokaart en tijdelijk geheugen dan bij een macbook voor 1100 euro!

• Topic Starter Topic Starter
wtf wil je ermee?

word/msn/tekstverwerking/etc
videobewerking/zware 3d apps

Ik wil de best mogelijk laptop voor 1200 euro.. Maak veel gebruik van Photoshop, In Design, 3D Moddeling en dat soort zooi

Ik zou een Macbook Pro kopen. Snel, stabiel, sTvol en gebruiksvriendelijk.

En niet genoeg waar voor je geld. Ben wel tevreden over hun grafische toepassingen. Maar het biedt me nog te weinig waar voor het geld.

Ik heb me helemaal suf gelezen, en heb een ICT achtergrond.. Maar wil gewoon horen van jullie wat, jullie voor 1200 euro zouden kopen!!!

Dell...crapzooi:)

Koop eerder Asus oid ;)

Kom dan met een voorbeeld onder de 1200 euro

Waarom "crapzooi"?
Goed onderbouwd :thumbs:

juist!

Dat red je niet met 1200 euro. Ik zou zelf voor een gewone macbook gaan als 1200 max is.
Apple - MacBook

Hier heb ik wat aan! bedankt

voor het moment vind ik macbooks ook wel mooi maar ken je niets in pc-land zou ik toch maar voor een standaard msi/asus/lenovo/acer laptop gaan.
Dewelke? Jah stel je eisen.

Snel geheugen, Breedbeeld, Ingebouwde DVD-rom Brander

In principe zijn macbooks hele mooie (de mooiste) laptops met natuurlijk een veel beter besturings systeem dan dat klote windows!

Toch denk ik dat je voor 1200 wel een andere laptop kan kopen met meer videokaart en tijdelijk geheugen dan bij een macbook voor 1100 euro!

Dat weet ik wel zeker, maar welke zou het dan worden!

Ik heb zelf een Dell inspiron 6400...

Ben er na bijna 2 jaar nog steeds súper tevreden over !

De behuizing is echt goed, alleen na bijna 2 jaar kraakt hij een beetje. Maargoed, het ligt er maar net wat je ermee doet, tegelijkertijd heeft een maat van me dezelfde Dell besteld. Bij die van hem hoor je het niet.

Ik neem hem zowat elke dag mee naar school en heb thuis geen PC. Dus de afgelopen 2 jaar non-stop gebruikt.

Dell had toendertijd nr1 prijs/kwaliteit verhouding, aangezien je een ICT achtergrond hebt weet je dus dat het enige verschil het scherm en de behuizing is... qua hardware kun je ze allemaal hetzelfde laten maken.

Dell Nederland -startpagina - Computers, computerapparatuur, electronics en services. en surf eens rond, bel iig naar Dell en vraag voor een goede deal. Het bellen heeft mij gewono 180 euro ofzo gescheeld (redelijk dikke upgrades, meer geheugen, 9cell accu ipv 6cell (5 uur batterij) etc.

Een voordeel van Dell vind ik dat je kon kiezen voor een WSXGA+ scherm (1680*1050) Voor mijn studie echt een must en waarschijnlijk erg handig voor jouw eisen, shoppen met 1280*800 lijkt me een drama.

Waarschijnlijk zou ik voor deze gaan:

ASUS G1S-AK005C

Intel Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz; 4Mb L2 Cache; 667Mhz FSB)
160GB S-ATA harddisk 5400RPM
2048MB DDR2 667 (2 x 1024)
8* DVD-SuperMulti Drive Light Scribe Dual Layer/ 4-in-1 cardreader (SD/MMC/MS/MS Pro)
nVIDIA GeForce 8600M GT 256MB GDDR3 VRAM
15.4" WSXGA+ GlareType TFT (1680 x 1050)
1 x Headphone-out jack / SPDIF, 1 x Microphone-in jack, 1 x AV-In, 1 x Line-in Jack
1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor, 1 x TV-out connector which including S-Video and Composite video signal, 1 x Firewire, 1 x RJ11 Modem jack / RJ45 LAN Jack, 4 x USB 2.0, 1 x HDMI, 1 x external SATA (E-SATA)
Windows Vista Home Premium NL/UK/FR
1.3Megapixel Webcam
W-Lan 802.11AGN (4965)/ Bluetooth 2.0
1 x 8-cells LiIon battery 4800mAh
354mm * 284mm * 37.4 mm (W x D x H)/ 3.1 Kg
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis 'Gaming' Draagtas, Optische 'Gaming' Muis
G1S-AK005C (Asus Laptops: G1) - Laptops4U

Iets duurder dan je budget, maar zit wel 2 jaar pick & return garantie bij en een gratis laptop tas. Lijkt mij iig een vrij extreme notebook.

Laatst bewerkt:
1200 euro of 1000 dollar? 1200 euro = ong. 1770 dollar.

Zo te zien ben je flink aan het designen. Als je bij het elitaire designersclubje wil horen, moet je natuurlijk een Mac book kopen. Persoonlijk vind ik het de grootste bullshit ooit. Toegegeven: het ziet er allemaal vet uit, maar ik vind het maar ontoegankelijke teringtroep. Het verschil tussen Windows in Mac is dezer dagen ook gewoon te verwaarlozen.

Daarbij komt ook nog eens bij dat software voor Windows veel makkelijker te verkrijgen is. Plus dat die laptops niet zo ****ing duur zijn. Ik zou gewoon een brute Windows laptop aanschaffen. Welke precies weet ik niet, maar ik wilde gewoon even een klein anti-Mac betoog neerzetten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb zelf een Dell inspiron 6400...

Ben er na bijna 2 jaar nog steeds súper tevreden over !

De behuizing is echt goed, alleen na bijna 2 jaar kraakt hij een beetje. Maargoed, het ligt er maar net wat je ermee doet, tegelijkertijd heeft een maat van me dezelfde Dell besteld. Bij die van hem hoor je het niet.

Ik neem hem zowat elke dag mee naar school en heb thuis geen PC. Dus de afgelopen 2 jaar non-stop gebruikt.

Dell had toendertijd nr1 prijs/kwaliteit verhouding, aangezien je een ICT achtergrond hebt weet je dus dat het enige verschil het scherm en de behuizing is... qua hardware kun je ze allemaal hetzelfde laten maken.

Dell Nederland -startpagina - Computers, computerapparatuur, electronics en services. en surf eens rond, bel iig naar Dell en vraag voor een goede deal. Het bellen heeft mij gewono 180 euro ofzo gescheeld (redelijk dikke upgrades, meer geheugen, 9cell accu ipv 6cell (5 uur batterij) etc.

Een voordeel van Dell vind ik dat je kon kiezen voor een WSXGA+ scherm (1680*1050) Voor mijn studie echt een must en waarschijnlijk erg handig voor jouw eisen, shoppen met 1280*800 lijkt me een drama.

Waarschijnlijk zou ik voor deze gaan:

ASUS G1S-AK005C

Intel Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz; 4Mb L2 Cache; 667Mhz FSB)
160GB S-ATA harddisk 5400RPM
2048MB DDR2 667 (2 x 1024)
8* DVD-SuperMulti Drive Light Scribe Dual Layer/ 4-in-1 cardreader (SD/MMC/MS/MS Pro)
nVIDIA GeForce 8600M GT 256MB GDDR3 VRAM
15.4" WSXGA+ GlareType TFT (1680 x 1050)
1 x Headphone-out jack / SPDIF, 1 x Microphone-in jack, 1 x AV-In, 1 x Line-in Jack
1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external DDC monitor, 1 x TV-out connector which including S-Video and Composite video signal, 1 x Firewire, 1 x RJ11 Modem jack / RJ45 LAN Jack, 4 x USB 2.0, 1 x HDMI, 1 x external SATA (E-SATA)
Windows Vista Home Premium NL/UK/FR
1.3Megapixel Webcam
W-Lan 802.11AGN (4965)/ Bluetooth 2.0
1 x 8-cells LiIon battery 4800mAh
354mm * 284mm * 37.4 mm (W x D x H)/ 3.1 Kg
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis 'Gaming' Draagtas, Optische 'Gaming' Muis
G1S-AK005C (Asus Laptops: G1) - Laptops4U

Iets duurder dan je budget, maar zit wel 2 jaar pick & return garantie bij en een gratis laptop tas. Lijkt mij iig een vrij extreme notebook.

Dat is wat ik wilde horen.. een G1 staat best hoog op mijn lijstje..

1200 euro of 1000 dollar? 1200 euro = ong. 1770 dollar.

Dat weet ik... Vertrek over minder dan een maand naar de States.. Wil niet teveel dollars van mijn zusje lenen.

Dell is een prima merk, al vaak in reviews als beste eruit gekomen. Idd volg keer maar eens onderbouwen :thumbup:

Ik raad ook een Dell aan, goede prijs kwaliteit en goede garantievoorwaarden.

Alleen, kan ik dit moment geen Dell naar mijn smaak vinden. En wie weet komen ze over 2 weken wel met een super aanbieding!

Zo te zien ben je flink aan het designen. Als je bij het elitaire designersclubje wil horen, moet je natuurlijk een Mac book kopen. Persoonlijk vind ik het de grootste bullshit ooit. Toegegeven: het ziet er allemaal vet uit, maar ik vind het maar ontoegankelijke teringtroep. Het verschil tussen Windows in Mac is dezer dagen ook gewoon te verwaarlozen.

Daarbij komt ook nog eens bij dat software voor Windows veel makkelijker te verkrijgen is. Plus dat die laptops niet zo ****ing duur zijn. Ik zou gewoon een brute Windows laptop aanschaffen. Welke precies weet ik niet, maar ik wilde gewoon even een klein anti-Mac betoog neerzetten.

Precies daarom valt een Mac af..

Het interesseert me nu geen zak, dat mijn laptop bij afbraak beter is voor het mileu en dat hij zo dun is dat er geen CD-DVD lezer ingaat.. en dat hij zo licht is dat hij bij het minste of geringste uit je klauwen dondert. Plus ik vind hun toetsen niet zo fijn aanvoelen.

bij de mediamarkt was er eentje in de aanbieding voor 399 zag er best ok uit en 399 is geen geld voor een laptop.

Terug
Naar boven