XXL Nutrition

Welke pindakaas halen jullie?

isostar

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m86
Massa
85kg
Vetpercentage
10%
Ik altijd die van Appie. Gewoon de classic. Vind hem zelfs lekkerder dan Calve.

Maar ik wil eens biologische pindakaas proberen. Ooit pindakaas gehad waar echt zo'n laagje olie op dreef. Geen idee meer welke dat was.

Welke pindakaas is het meest natuurlijk? Dus zonder verzadigde troep.

thnx

Heb altijd gwoon calve

wow je stelt een pindakaasvraag op DBB? you sir, are courting trolling!

OT: ik denk dat de meeste pindakazen gemaakt in de benelux redelijk zuiver zijn en weinig additieven bevatten, gewoon eentje zoeken met het hoogste percentage aan pinda's (wss +-90%)

Altijd AH huismerk.

Btw als je 'biologische' pindakaas wil, gooi dan gewoon een stel pinda's in de blender (als die een tijdje staat komt inderdaad de olie naar boven drijven). Je kan nog wat dingen toevoegen zoals een beetje sambal om het op smaak te brengen. Maar de smaak is sowieso een stuk anders dan die van Calvé of AH.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is calve redelijk ''clean'' (als mensen het hier niet mee eens zijn hoor ik het graag dan ga ik eens op zoek naar een andere :P)
Ik haalde het eerst altijd bij de aldi, maar blijkt dat daar echt veel verzadigde vetten in zitten vergeleken met de rest.

Heb altijd Calve pindakaas met stukjes noot,

Je zal vast & zeker betere hebben, maar een lekkerdere ben ik tot nu toe niet tegen gekomen. Als je er 1 weet hoor ik t graag

calve is bewezen het meest gezond te zijn.

En je krijgt er grote kuiten van. snap je?

Laatst bewerkt:
calve met stukjes noot, regelrecht krachtvoer

calve is bewezen het meest gezond te zijn.

Kan je dat bewijs tonen?

Ik ga zelf voor deze [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hier zitten alleen pinda's en wat zout in. In tegenstelling tot die calve waar plantaardige olie,dextrose en plantaardig vet is toegvoegd. Ik vind deze echt veel lekkerder. Alleen dat laagje olie boven op is wat minder, je moet het goed doorroeren.

Een blik op de voedingswaarde zou overigens overtuigend genoeg moeten zijn.

Calve heeft 19 gram eiwit per 100 gram. Bij deze bio-pindakaas is dat 28 gram. Een behoorlijk verschil dacht ik zo.

Ja echt een verschil man helemaal als je 20 gram op je brood smeert.
Ik eet pindakaas voor de vetten en niet voor de eiwitten.
Zelf neem ik altijd Calvé, hier zitten volgens mij uitsluitend natuurproducten in. Naar mijn weten zit er geen dextrose in Calvé pindakaas.

Volgens mij is calve redelijk ''clean'' (als mensen het hier niet mee eens zijn hoor ik het graag dan ga ik eens op zoek naar een andere :P)
Ik haalde het eerst altijd bij de aldi, maar blijkt dat daar echt veel verzadigde vetten in zitten vergeleken met de rest.

Calve pindakaas is alles behalve clean !

TRANSVET ! Unilever producten vermijden als de pest.

Vaak staat het er niet eens op, omdat het tot 0,7 gram per 100 gram de er niet op vermeld hoeft te worden.

Er is niks gezonds aan Calve of eigen merk ah pindakaas.
Beter ga je naar de biowinkel en koop daar je zuivere pindakaas.

Trouwens, in de supermarkten zit bij overal transvet in verwerkt en die shit wil je echt niet in je lichaam hebben. Je systeem kan daar helemaal niks mee en word dus ook niet verwerkt.

http://youtu.be/f6JG656j-lM

Calve heeft bijna geen transvet, hier zijn al vaker topics over geweest, mensen hebben calve gemailed en van alles, calve zou 0.001(% of gram) transvet hebben ofzo.
AH en perfekt pindakaas hadden dacht ik wel transvet.

Ik hou het gewoon bij calve.

Ja echt een verschil man helemaal als je 20 gram op je brood smeert.
Ik eet pindakaas voor de vetten en niet voor de eiwitten.
Zelf neem ik altijd Calvé, hier zitten volgens mij uitsluitend natuurproducten in. Naar mijn weten zit er geen dextrose in Calvé pindakaas.

In die met stukjes zit in ieder geval wel degelijk dextrose. Daarnaast dus toegevoegde plantaardige vetten, geen idee wat precies. Dit is zo'n 20 %, want er zit maar iets van 80% pinda's in.

Ja, dan eet ik liever pindakaas waar meer dan 99% pinda's in zitten.

En wat betreft het verschil in eiwit, het is voornamelijk een indicatie van de ingrediënten, en reactie op iemand die zei dat calve bewezen de gezondste pindakaas is.

Overigens heeft pindakaas gecombineerd met brood toch een redelijk compleet aminozuurprofiel? Als je dan >80 gram per dag eet ,ik ken meerderen die dat doen, scheelt je dat in eiwit net zoveel als wanneer je bakje kwark 11 gram eiwit heeft, ipv 9,5 gram per 100 gram.

Ik koop enkel biologische van bio-planet omdat daar geen extra olie in zit en ook geen transvetten . Koop tevens andere notenpasta's . Zo heb ik gemengde , amandel en walnoot . Is wel best prijzig .

Calve heeft bijna geen transvet, hier zijn al vaker topics over geweest, mensen hebben calve gemailed en van alles, calve zou 0.001(% of gram) transvet hebben ofzo.
AH en perfekt pindakaas hadden dacht ik wel transvet.

Ik hou het gewoon bij calve.

0.0001 is al te veel imo.

Moet echt 0,0 van die zooi in me lichaam hebben.

pindakaas van de lidl pak ik altijd.

Ik heb verschillende gehad, maar ik neem nu alleen nog Horizon Biologische van de bio winkel. Niks aan toegevoegd alles alleen natuurlijk. Ze verkopen daar allerlei noten pasta's en ze zijn nog lekkerder ook.

750gr pindas halen beetje zout en olie in de blender en je hebt je eigen pindakaas. :trollface:

Doe dit al een tijdje.

Ik heb verschillende gehad, maar ik neem nu alleen nog Horizon Biologische van de bio winkel. Niks aan toegevoegd alles alleen natuurlijk. Ze verkopen daar allerlei noten pasta's en ze zijn nog lekkerder ook.

Ik heb horizon ook wel eens geprobeerd, maar daar zit suiker aan toegevoegd toch? Die laat ik dus staan.

Terug
Naar boven