Fitness Seller

Welke supplementen gebruiken tijdens een kuurtje

Even terug naar de hoofdvraag. Dus geen vitamines tijden het kuren? Ook geen multi?

Wanneer de vitamines te nemen? 's Ochtend, na de training (hogere opname), verdeeld over de dag.

Originally posted by Chief
Even terug naar de hoofdvraag. Dus geen vitamines tijden het kuren? Ook geen multi?

Wanneer de vitamines te nemen? 's Ochtend, na de training (hogere opname), verdeeld over de dag.
Zou niet te hoog dosseren iig. Zeker als je orale middelen gebruikt.

Over de dag nemen, ik doe altijd: 's ochtends, na de training en voor slapen gaan.

gewoon normale vitaminensupplementen, eiwitsupplementen.
en evt. creatine/glutamine als ik insuline gebruik.

Als eetlustopwekker kan je boldenone tijdens de kuur nemen, werkt altijd erg goed bij mij.
Voor buiten de kuur kun je cyproheptadine oftewel periactin nemen, daar krijg je ook berehonger van.

Goedkoop merk is Peritol en is als je goed zoekt wel te vinden. Het zit in strips van 10 tabs van 4mg tablets.

• Topic Starter Topic Starter
Dit kwam ik op een amerikaanse board tegen mischiel wel leuk voor hier:

Supplements

(all of the following can be purchased over the counter in the united states except clenbuterol and proscar and nizoral 2% shampoo)

glutamine - 10-20mg/ed throughout the cycle and post cycle
creatine - start when you start clomid, it will help maintain gains

clenbuterol & ephedrine - run clen 2weeks on/2weeks off and use ephedrine on the off weeks
I suggest starting it 2weeks before the clomid theraphy starts or just starting it with the clomid
gradually increase from one pill to 6 or 7 pills in the first week (if you are unable to tolerate it then stay at lower dosages), take it at 6 or 7 pills at the rest of the weeks
run the recommended dose of ephedrine (depending on the brand)

milk thisle - run this at 1000-1500mg/day with the dbol, winny, and anavar as they are 17aa and toxic to the liver, milk thisle will help
ALA - run this along with the milk thisle at around 800mg/day (600mg-1000mg) to further protect the liver
saw palmetto - this is a good protection for the prostate and should be run from day one up until the start of clomid at 320mg/day
cranberry extract - this should be run if you decide to run fina because it is hard on the kidneys
vitamin C, 1000mg everyday

proscar - great drug for protecting hairloss, run this at 1/4 tab a day throughout the cycle (from begining of cycle until start of clomid theraphy), AVOID using this if you are running deca (or any other drug that causes progesterone related side effects) as it will speed up hairloss intead of preventing it
nizoral 2% shampoo - this should be used for topical protection of the hair as proscar will only help prevent or slow down hairloss that was caused by the test

multivitamin - they are cheap and should be used everyday at the recommended dosage (usually 1 or 2 pills a day)
Drink as much water as you can handle then drink some more. water will be extremely useful in every facet and should be considered your most important supplement.

en als je vitaminen nu oplost in water (bv bruistabletten) is het dan ook nog zo zwaar voor de lever om te verwerken, of blijft dat net hetzelfde?

Dat blijft hetzelfde.

Nu ja, zwaar, je mag niet te hoog gaan in dosis, dan kan het wel meestal.

vitmine b-12 is nergens voor nodig in onze westerse mnaatschappij komt vitb-12 deficiëntie bijna niet voor de mensen die te weinig vitamine b-12 hebben, hebben eenn lichaamlijk gebrek om vitamine b-12 uit de voeding te halen, zij hebben vaak een tekort aan intrensic factor, en dan nog duurt het jaren voordat er klachten optreden omdat het lichaam een grote buffer heeft opgebouwd. Ik heb er een totaal stage verslag over geschreven omdat ik tijdens mijn stage nucleair geneeskunde veel shillingtesten heb uitgevoerd(das een test met radioactieve vit B-12 om te kijken hoe de opname is door het lichaam)

Vitb12 is niet nodig nee, en dan is testo helemaal niet nodig, want wereld wijd is er geen testo deficiëntie

Vitamine b12 als EXTRA supplement zorgt voor meer energie en een snellere stofwisseling waardoor je meer trek krijgt in gezonde voeding als donkerbruin brood en groente.

Laatst bewerkt:
Ik blijf bij het standpunt dat mensen veel te veel geneigd zijn om maar hoge doseringen te nemen onder het mom meer kan nooit minder zijn.

Ik houd me aan de volgende richtlijnen

Water oplosbare supplementen niet meer dan 5*ADH gecorrigeerd voor lichaamsgewicht
Ander supplementen niet meer dan 2.5*ADH gecorigeerd voor lichaamsgewicht

Dit zijn de grove richtlijnen en die zijn niet heilig.

Wel ga ik uit van een maximum van 1000 mg Vitamine c per dag maximaal

daarnaast heb ik voorgerekend in een ander artikel op dit board dat een dosis van 20 mg zware metalen per dag (cobalt als in cobalt amine als in vit b12) geen noemenswaardige belasting voor het lichaam is mits voldoende fruitzuren worden gebruikt per dag (vit.c en rode wijn)

Met betrekking tot leverbeschermers en lever herstellers; die bestaan niet. Er zijn middelen als mariadistel en liv.52 die een normalizerende werking hebben op de lever en als zodanig kan (onterecht) hun een lever beschermende en lever herstellende functie worden toegewezen. Deze middelen hebben zeker hun nut zowel tijdens als na de kuur om de lever te ondersteunen maar meer dan ondersteunen mag je niet van deze middelen verwachten.

ik heb al vaker extra vit B-12 gezet en ik vind het ideaal. je voelt je er echt goed bij en je hebt behoorlijk meer honger zonder zin te hebben in slechte voeding. ik pak altijd vit B-12 depot van Rotexmedica. die kan je in duitsland gewoon bij de apotheek halen geen probleem......

testosteron is toch wel heeel wat anders dan vitamine b12 kijk alsje het wil gebruiken rima..maar nogmaals je krijgt veelmeer dan de minimale hoevelheid binnen met je voeding en je multi's

Hij wil alleen maar zeggen dat je ongetwijfeld voldoende uit je voeding haalt, net zoals je lichaam ook voldoende test. aanmaakt. je verhoogt het in beide gevallen alleen drastisch met de voordelen dien :)

dat begrijpik wel...alleen ben ik bang dat de voordeln van nog een verhoging van vit b-12 nergens voor nodig zijn.. maar goed ik kan utook mis hebben

Het is ook niet nodig..as gebruiken is ook niet nodig. Het gaat om het verhoogde effect dat je ervan ondervindt. Maar dat begrijp je best wel.

Voordelen zijn duidelijk : veel fitter, meer energie en meer honger. Dit is tenminste wat ik hoor ervan.

B12 is met name in gebruik bij mensen met verminderde weeratnd. de B12 zelf lijdt niet tot weerstands verhoging maar wel tot een algeheel wel bevinden. Dit opzich helpt bij patienten met verlaagde weerstand enorm omdat een verlaagde weerstand vaak gepaard gaat met een verlaagde stemming (ziekten die in oa. aanmerking komen; ouderdoms klachten, dengue, malaria, griep etc.)

Originally posted by martijn23
testosteron is toch wel heeel wat anders dan vitamine b12 kijk alsje het wil gebruiken rima..maar nogmaals je krijgt veelmeer dan de minimale hoevelheid binnen met je voeding en je multi's
Injecteren is altijd beter dan orale toediening, dus ook voor vitamine B geldt dit.

Originally posted by Shadum
B12 is met name in gebruik bij mensen met verminderde weeratnd. de B12 zelf lijdt niet tot weerstands verhoging maar wel tot een algeheel wel bevinden. Dit opzich helpt bij patienten met verlaagde weerstand enorm omdat een verlaagde weerstand vaak gepaard gaat met een verlaagde stemming (ziekten die in oa. aanmerking komen; ouderdoms klachten, dengue, malaria, griep etc.)

Nog iets:
Als je ziek bent, zoals verkouden/griep of hooikoorts, zet dan 1ml b12 en de volgende dag voel je je stukken beter.

Terug
Naar boven