XXL Nutrition

Welke supplementen heb je nou echt nodig in de ochtend?

Beastyman

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
80kg
Hallo guys,

Ik vroeg me af welke supps je nu echt nodig hebt in de ochtend. Formules als megagrow en TMS moet je ook in de ochtend nemen op rustdagen maar volgens mij heb je dan een hoop dingen die je eigenlijk niet nodig hebt, puur omdat je wel je creatine moet binnenkrijgen (+kh).

Als we kijken wat goed is bij een goed voedingsschema natuurlijk (nog belangrijker).

- crea + snelle KH's bij opstaan
- even wachten
- normaal ontbijt met complexe KH's en voldoende eiwitten icm met multivit.

Mis ik nu iets of is dit net zo goed (in ieder geval minimaal verschil) met het nemen van een hele shitload aan supps in de ochtend?

Zouden jullie nog iets van amino's/BCAA toevoegen?

Ik verwacht uiteenlopende reactie's maar ben heel benieuwd!

Persoonlijk ben ik geen voorstander van het creatine en suikers verhaal in de ochtend. Creatine hoeft niet persé op een lege maag met suikers genomen te worden, en snelle suikers kun je ook prima missen. Investeer je geld liever in aminozuren, BCAAs of snelle eiwitten, daar heeft je lichaam 's ochtends meer behoefte aan. ;)

Aminozuren ook sochtends? Dacht altijd dat je dat alleen rond de training echt nodig had.

's Ochtends zijn je eiwit (aminozuur) voorraden uitgeput, en die moet je dus als eerste aanvullen, dat is prioriteit 1. Dus of snelle eiwitten die afgebroken worden tot aminozuren, of gewoon direct een aminozuurproduct.

• Topic Starter Topic Starter
en het verhaal dat die amino's beter opgenomen worden icm snelle carbs?

Bcaas, aminozuren, glutimates, allemaal geldverspilling imo.

haha dan blijft er niet veel meer over. nieuwe trend om zero supps te gebruiken? Hoop niet dat ik dan bij het ontbijt een kilo steak moet eten :)

Meer de oude trend die denken dat supps niks doen.

Natuurlijk krijg je niet alles binnen wat er op het etiket staat, maar alle kleine beetjes helpen toch?

Wat nemen jullie zelf s'ochtends? voeding + supps tot zeg maar 2 uur na het opstaan

Leukste spelfout van de dag. :D

Zelf neem ik 's ochtends PeptoPro met Glutamine Peptiden Matrix, en merk duidelijk meer volume en vooral hardheid. Ook herstel ik beter dan tijdens een eerder dieet op minder carbs. Geldverspilling vindt ik het dus zeker niet. Daarnaast is er veel onderzoek gedaan naar peptides en aminozuren en ze kwamen in vrijwel elk onderzoek goed uit de test. Of dacht je werkelijk dat heel professioneel BB aan de aminozuren zat voor de portemonnee van de de sponsor?

's Ochtends zijn je eiwit (aminozuur) voorraden uitgeput, en die moet je dus als eerste aanvullen, dat is prioriteit 1. Dus of snelle eiwitten die afgebroken worden tot aminozuren, of gewoon direct een aminozuurproduct.
+1 ik drink zelf ook elke ochtend eerst aminozuren, heb wel het idee dat het verschil maakt.

Gewoon havermout/brinta/veel melk, een handje noten en gaan.

**** supps man, af en toe een whey shake-je en that's it.

Beetje jammer dat je nou net BCAAS en aminos noemt als voorbeelden van geldverspilling, want dat zijn ze dus echt zeker NIET.

Zijn genoeg supps die geldverspilling zijn en niet helpen, maar BCAAS en aminos horen daar niet bij!!

ontopic: gewoon 40gr whey bij het opstaan en daarna goed ontbijten met complexe KH en nog 1-2stuks fruit erbij

Ik neem sochtends voor me havermout yogurt ontbijt:
1 cap Visolie
1 cap sport multi vitamine+mineralen
30gr snelle eiwit shake

Tevens verder op de dag:
Bij lunch weer 1 cap Visolie
Bij avondmaal weer 1 cap Visolie
Voor training (ong. 30min.) 30gr snelle eitwit shake
Voor training 1 cap creatine
Na training 1 cap creatine
Voor 't slapen gaan 30gr langzame eitwit shake

echt nodig ? niets.

True story. Kijk maar naar Arnold, die hadden vrijwel geen supps. Pas later wat whey, maar dat was ook niet wat het vandaag de dag is. :p

Ja kijk naar arnold,
Als ik steeds 6 weken on/off ga op dianabol heb ik ook geen bcaa's nodig ja :p

Ja kijk naar arnold,
Als ik steeds 6 weken on/off ga op dianabol heb ik ook geen bcaa's nodig ja :p

Waarom zou je die dan niet nodig hebben? Aminozuren heb je dan toch ook zeker nodig hoor. Als je voeding slecht is kun je zo veel dboll nemen, maar zal het weinig resultaat geven.

Snap ik ook wel.

Maar in arnie zen tijd wisten ze nog zo weinig. Als hij nu pro was had hij ook aan de bcaa's gezeten! :p

Terug
Naar boven