AndroidHealthClinic

Vitamines, Welke zijn nou écht belangrijk. & Overige cut supplementatie

Bezoekers in dit topic

Valandinz

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Relnicht
10 jaar lid
IG Beheerder
Lid geworden
4 feb 2012
Berichten
4.597
Waardering
5.060
Lengte
1m84
Door (Zoals de meeste) een strict voedingschema te volgen, kom ik vooral tijdens de cut erg laag in de vitamines. Nou zijn vitamines een deel van voeding en supplementatie waar ik nagenoeg geen verstand van heb. Ook weet ik niet wat evt. bijwerkingen kunnen zijn van een te laag vitamine niveau. Minder goede eiwitsynthese, minder opname van energie uit koolhydraten en vetten? Ik zou het bij god niet weten.

Een beetje rond zitten googlen maakt me er niet veel wijzer van.
Wat ik in ieder geval wel heb mee gekregen is om nooit voor multivitamine pillen te gaan zoals dit.

Huidige supplementatie is Eiwitshakes en dexaprine op dagen dat ik een dikke vreetkick heb en geen energie. Voor het sporten preworkout.

Tijdens de cut leef ik vrijwel alleen op rijst, kwark, kip, broccoli en lijnzaadolie. Vandaar dat ik er dus wat bij wil supplementen.

Huidige plan is
-CLA's
-Omega 3 capsules
-Vitamine B-Complex
-Roosvicee Ferro (Ijzer & Vitamine C)

Zou iemand nog wat tips kunnen geven of het belang van voldoende vitamines kunnen onderbouwen?
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet voor dat soort multi vitamines dan?
 
Waarom niet een goed gedoseerde multi ipv deze losse dingen én laaggedoseerde sportmulti troep? Dan heb je alles in 1x binnen.

Gewoon deze pakken; http://www.bodyenfitshop.nl/vitamines/vitamines-en-mineralen/now-foods/adam/

Heeft alles tot je dagelijkse max erin zitten.

Verder;
Omega 3; lijnzaadolie/zalmolie(visolie)
Omega 6; plantaardige olieen, margarine, noten/zaden
Omega 9; olijfolie

En waarom een multi? Vitaminen & mineralen zijn belangrijk, welke waarvoor precies weet ik zelf ook niet, maar aangezien het in miljoenen onderzoeken wordt gezegd en door iedereen (dokters, dietisten etc) wordt aangeraden kan je 't maar beter wel doen. :p
 
Laatst bewerkt:
Tekorten fixen door normaal te gaan eten is geen oplossing op dbb?

Ik kan in een cut op 2500 kcal makkelijk de ADH van alle vitamines en mineralen halen.
 
ISS pack, zit je voor 18 euro in de maand, altijd garand :)
 
Tuurlijk kan ik het uit mijn voeding gaan halen. Maar ik ben een student die met erg weinig geld door de week komt.
Om het dubbele per week uit te gaan geven om perfect aan de vitamines te komen zit er niet in.
Verders heb ik gewoon wat wortellen, kiwi's , broccoli, bananen, appels etc in huis.
Vandaar de vraag over vitamine supplementatie en welke vitamines nou écht belangrijk zijn om het ADH van te halen.
 
Tuurlijk kan ik het uit mijn voeding gaan halen. Maar ik ben een student die met erg weinig geld door de week komt.
Om het dubbele per week uit te gaan geven om perfect aan de vitamines te komen zit er niet in.
Verders heb ik gewoon wat wortellen, kiwi's , broccoli, bananen, appels etc in huis.
Vandaar de vraag over vitamine supplementatie en welke vitamines nou écht belangrijk zijn om het ADH van te halen.
Alle vitamines en mineralen die een ADH hebben zijn écht belangrijk.

Hoeveel geef je op het moment per dag/week uit aan voeding?
 
100-110 per maand. 25-27 per week dus. En dan komt er ook nog 35,- per maand voor eiwit shakes bij.
Ik leef dus echt alleen op water, rijst, kip, tonijn, kwark, lijnzaadolie, pinda's en walnoten.
 
Als je die multi haalt van 16 euro per maand, kan je die multi van jou van 4 euro eruit gooien, en heb je aan 1 appel/150 gram broccoli per dag voldoende. Hoeft niet eens perse meer als je wilt. Geld dat je bespaart aan groente/fruit zit dan in de multi, behalve dat er in deze multi meer zit dan alleen wat vitaminen/mineralen, hier zit alles in.
 
Heb een beetje in die ADAM multi zitten verdiepen. Zag er allemaal geweldig uit tot en met..
Vitamin B-6 (from Pyridoxine HCl and Pyridoxal-5-Phosphate (P-5-P)) 25 mg 1250%
Dus deze zal het helaas niet worden.. Zijn er nog andere goede multi's dan?
 
Je hoeft als man zijnde echt geen extra ijzersupplementen te nemen.
 
Cla en visolie vind ik echt zonde van het geld. De juiste vetten zijn makkelijk uit voeding te halen, en juist in je dieet is het prettig als je dingen hebt die verzadigen. Lijkt me.

Roosevice is denk ik bijna alleen suikers/zoetstoffen? Al is er niets mis met vitamine C toe te voegen. Juist in je dieet kan je weerstand wat verlagen. Vitamine B is afhankelijk van wat je eet, maar je krijgt er niet zo snel een tekort van.
Als je dan wat toevoegt, zou ik nog eerder calsium/magnesium toevoegen.

Door (Zoals de meeste) een strict voedingschema te volgen, kom ik vooral tijdens de cut erg laag in de vitamines.
Huh, juist als je op dieet bent, dan zijn groenten toch mooi opvulmateriaal zodat je geen honger hebt?
En qua prijs hoef je dat ook niet te doen: diepvriesgroenten zijn aanzienlijk goedkoper dan fruit
 
100-110 per maand. 25-27 per week dus. En dan komt er ook nog 35,- per maand voor eiwit shakes bij.
Ik leef dus echt alleen op water, rijst, kip, tonijn, kwark, lijnzaadolie, pinda's en walnoten.

Heilige shit, dat is krap! Dat geef ik bijna per week uit aan eten..
Ik zou het op een goede multi (gericht op mannelijke sporters) en/ of evt wat vitamini B houden.
 
Ik zou dan Orange Triad nemen, volledige dosis bestaat uit 6 caps, dus je kunt zelf goed doseren. 1 a 2 per dag (itt 6) is dan een goede aanvulling.
 
deze misschien?

http://www.vitaminstore.nl/Health/V...tivitaminen/algemeen/Multi-4-All-Orthica/P564

Deze nam ik hiervoor. Stuk minder gedoseerd. 10/11 euro per maand als je die van 90 caps neemt. als je prijzen wilt vergelijken natuurlijk 'multi 4 all orthica beslist.nl' googlen, dan kan je de goedkoopste webshops vinden.

Hoe is je zink-inname? Hoor en lees daar altijd veel over.

Waarom ga je trouwens niet voor 'vitaminen zoals dat'?

---------- Toegevoegd om 17:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:38 ----------

Cla en visolie vind ik echt zonde van het geld. De juiste vetten zijn makkelijk uit voeding te halen, en juist in je dieet is het prettig als je dingen hebt die verzadigen. Lijkt me.

Roosevice is denk ik bijna alleen suikers/zoetstoffen? Al is er niets mis met vitamine C toe te voegen. Juist in je dieet kan je weerstand wat verlagen. Vitamine B is afhankelijk van wat je eet, maar je krijgt er niet zo snel een tekort van.
Als je dan wat toevoegt, zou ik nog eerder calsium/magnesium toevoegen.


Huh, juist als je op dieet bent, dan zijn groenten toch mooi opvulmateriaal zodat je geen honger hebt?
En qua prijs hoef je dat ook niet te doen: diepvriesgroenten zijn aanzienlijk goedkoper dan fruit

Dus die zalmolie pilletjes die ik slik zijn onnodig, want de omega's die daarin zitten (3) zitten al in m'n lijnzaadolie? Dat betekend dat ik dus uberhaupt geen vis meer hoef te eten voor de vetten?
 
Laatst bewerkt:
Dus die zalmolie pilletjes die ik slik zijn onnodig, want de omega's die daarin zitten (3) zitten al in m'n lijnzaadolie? Dat betekend dat ik dus uberhaupt geen vis meer hoef te eten voor de vetten?
Dat zeg ik niet ;)
Vis is een mooie bron voor vetten, evenals noten of avocado. Ik vind het gewoon zonde om het geld uit te geven aan van die supplementen (waar vaak -niet altijd- relatief veel verontreiniging en zware metalen in zit), als je het ook uit voeding kan halen.
 
Dat zeg ik niet ;)
Vis is een mooie bron voor vetten, evenals noten of avocado. Ik vind het gewoon zonde om het geld uit te geven aan van die supplementen (waar vaak -niet altijd- relatief veel verontreiniging en zware metalen in zit), als je het ook uit voeding kan halen.

Natuurlijk mee eens.
Diepvriesgroneten gehaald, wortel, komkommer, en brocolli voor er bij / door de rijst.
Toch besloten om Opti Men te halen om er toch wat naast te hebben voor de overige vitamines.

Thanks :)
 
Tuurlijk kan ik het uit mijn voeding gaan halen. Maar ik ben een student die met erg weinig geld door de week komt.
Om het dubbele per week uit te gaan geven om perfect aan de vitamines te komen zit er niet in.
Verders heb ik gewoon wat wortellen, kiwi's , broccoli, bananen, appels etc in huis.
Vandaar de vraag over vitamine supplementatie en welke vitamines nou écht belangrijk zijn om het ADH van te halen.
Ik vind dat 'ik ben een student' altijd zo'n vies excuus :roflol:
 
Back
Naar boven