Fitness Seller

Welke visolie hebben jullie?

• Topic Starter Topic Starter
Nou ik ga wel gewoon omega 3 kopen van XXL kopen dan :P

ik heb hem van de hema:)
de krachtige visolie tabletten:p

huge pot van De Tuinen:bierbang:

De pure omega 3 van B&F. Is prijs/kwaliteit in mijn ogen de beste.

120 caps voor €6,90 en 240 caps oor 12,50 euro

action is 3 euro voor 90 caps ofzo, 3 per dag

Omega 3 van Tested Nutrition.
6,90 voor 100 capsules, dus valt mee en je hebt een goed merk.

Now omega - 3

meer omega-3, minder omega-6

Ik heb 3-6-9 op dit moment, heb via iemand gehoord dat een neuroloog zei dat het commerciele bullshit was en dat je beter omega 3 kan nemen?

Wat hebben jullie? En hoe vaak neem je deze?

Je kunt inderdaad beter omega-3 nemen en juist geen omega-6. Omega-3 vetzuren werken ontstekings-remmend, terwijl omega-6 vetzuren juist ontstekings-bevorderend werken. Je lichaam heeft ze allebei nodig en nog niet zo heel lang geleden (100 jaar of zo) waren ze via de voeding nog redelijk in balans, verhouding 1 staat tot 5 (omega 3:6). Tegenwoordig is de verhouding eerder 1 : 20-25. Wat meer omega-3 erbij helpt dus deze verhouding weer wat beter te krijgen (en ontsteking-remming is natuurlijk wat je wilt na een work-out). Maar vergeet vooral niet dat wat minder omega-6 misschien wel meer zoden aan de dijk zet. Oftewel, geen margarine en zonnebloemolie, maar liever echte (bio)roomboter en olijfolie (omega-9 is de enige plantaardige uitzondering). Alle plantaardige olie dus eigenlijk (zit vrijwel overal door tegenwoordig).

Wat omega-3 visolie betreft zou ik letten op hoe zuiver het is en hoe geconcentreerd. Verder vergelijken hoeveel EPA+DHA je geleverd krijgt per euro.

@omega 3 & 6, wordt er genoeg GLA aangemaakt kun je niet zeggen?

Now foods van body en fit shop, 3 potten voor 20 euro. Vind ik goed geprijsd ! @Klaas2 Maar die vloeibare ziet er ook goed uit :)

PFO Pure Fish Oil Liquid

GLA omega-6

@omega 3 & 6, wordt er genoeg GLA aangemaakt kun je niet zeggen?

Beste Marter, naast olijfolie (omega-9) is GLA (weliswaar een omega-6), maar ook een uitzondering op het ontstekingsbevorderende verhaaltje hierboven. GLA is ontstekingsremmend, maar anders (kort door de bocht minder goed) dan omega-3. Je lichaam maakt GLA zelf uit linolzuur (op latere leeftijd vaak minder), wat er 'over' is aan linolzuur wordt helaas omgezet in arachidonzuur (bijv ook uit vlees en eieren), wat juist weer ontstekingsbevorderend is. Er zijn berekeningen gedaan, en wat je meer dan 4 gram aan linolzuur binnenkrijgt blijkt zowiezo omgezet te worden in arachidonzuur. En 4 gram zit je natuurlijk al snel aan.

zelf gebruik ik flaxseed oil tad van b&f

Terug
Naar boven