Fitness Seller

Wendler schema, graag commentaar!

STRNGR

Ripped Bodybuilder
Waardering
161
Lengte
1m75
Massa
82kg
Hoi, account aangemaakt om hier ook maar eens te gaan loggen. Link is te vinden in me sig.

Het schema, barst los:

Wendler's 5/3/1
Ma:
Bench 5/3/1
Dumbbell Bench 5x10
- SS -
Dumbbell Row 5x10
Biceps 1x8, 1x15
- SS -
Triceps 1x8, 1x15

Di:
Squat 5/3/1
Squat 5x10@50-60% Max
Full Abdominal Crunch machine. 5x10

Do:
Press 5/3/1
Dips 75 totaal
- SS -
Chins 50 totaal

Vr:
Deadlift 5/3/1
Deadlift 5x10@50-60% Max
Full Abdominal Crunch Machine. 5x10

De LB dagen ben ik zo wel tevreden over. Maar nu denk ik erover om op mij Press dag de chins en de dips weighted te doen, en dan 10x3 met zoveel mogelijk gewicht. Goed te doen? Overkill? wut?

Dat van die chins en dips moet normaal wel lukken op press dag. je hebt toch van donderdag tot maandag om er van te herstellen.

Ik doe nu 5x10 voor weighted dips ook op die press dag. Chins doe ik 70-100 reps die dag tussen press oefeningen in. Nog geen problemen gehad met herstel dus.

• Topic Starter Topic Starter
Dat van die chins en dips moet normaal wel lukken op press dag. je hebt toch van donderdag tot maandag om er van te herstellen.

Ik doe nu 5x10 voor weighted dips ook op die press dag. Chins doe ik 70-100 reps die dag tussen press oefeningen in. Nog geen problemen gehad met herstel dus.

Zo heb ik t dus ook gedaan met de chins:D Tussen alle press sets door.

Thanks voor het reageren, ga het donderdag eens proberen. Dan merk ik wel hoe t zit met het herstellen, maar ik vermoed wel goed.

goede keuze wendler is een fantastische manier van trainen

Erg haalbaar schema, je kan ook gerust je dips en chins weighted doen, no problem.

Wel zou ik bij de 'OH press dag' nog een extra oefening toevoegen voor rug, wat barbell rows of cable rows (kwestie van: je doet al meer dips dan chins, en dan de OH press, je rug kan gerust wat verdragen). Dit laatste is ook belangrijk zodat je voorkant schouders niet teveel gaan voorlopen op de achterkant.

Deadlift dag vind ik wel overkill en ook weinig nuttig: 5x10 op deadlift? Bij deadlift kan je beter wat zwaarder gaan en laag aantal reps behouden.

Heb zelf ook wendler gedaan, en buiten mijn 5/3/1 setjes op deadlift, heb ik geen enkel deadlift setje gedaan, en deadlift steeg bij mij het beste. Dus op persoonlijke ervaring zou in aanraden je 5x10 deadlift assistence te vervangen door bv. front squats en eventueel wat good mornings.

Succes.

Wel zou ik bij de 'OH press dag' nog een extra oefening toevoegen voor rug, wat barbell rows of cable rows (kwestie van: je doet al meer dips dan chins, en dan de OH press, je rug kan gerust wat verdragen). Dit laatste is ook belangrijk zodat je voorkant schouders niet teveel gaan voorlopen op de achterkant.
Oke, maar belast ik dan niet ook mijn erector spinae teveel als ik een horizontale row toevoeg? Die wordt namelijk ook al flink aan het werk gezet tijdens deadlifts en squats.

Daarnaast, als ik weighted aan het werk ga dan doe ik zowel mijn dips als chins gewoon 10x3. Dus niet een x aantal reps.

Deadlift dag vind ik wel overkill en ook weinig nuttig: 5x10 op deadlift? Bij deadlift kan je beter wat zwaarder gaan en laag aantal reps behouden.

Heb zelf ook wendler gedaan, en buiten mijn 5/3/1 setjes op deadlift, heb ik geen enkel deadlift setje gedaan, en deadlift steeg bij mij het beste. Dus op persoonlijke ervaring zou in aanraden je 5x10 deadlift assistence te vervangen door bv. front squats en eventueel wat good mornings.

Succes.

Hier ga ik eens over nadenken. Heb namelijk al eerder gehoord dat die 5x10 misschien iets teveel van het goede is, ondanks dat het ook zo beschreven staat in het e-book.

Bedankt voor het reageren trouwens!

Edit: die 5x10 is overigens met 50-60% Max. Dus niet heel hoge intensity.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!
Dat 5/3/1 waar staat dat eigenlijks voor?
nooit echt begrepen

Ziet er goed uit!
Dat 5/3/1 waar staat dat eigenlijks voor?
nooit echt begrepen

5/3/1 is een schema dat werkt met percentage's van je training max( dit is de max die je gebruikt voor je trainingen ).

Ziet er ongeveer als volgt uit:
week 1: 5reps of meer met x% training max
Week 2: 3reps of meer met x% training max
Week 3: 1 rep of meer met x% training max
week 4: deload

Het gewicht en de reps veranderd dus elke week.

Elke week tel je 2,5kg/5kg op bij je training max voor elke lift. En zo ga je door.

Ik zou geen rows toevoegen als je de dag erop nog all-out wilt gaan met deadliften. Je kan beter zwaar deadliften dan zwaar roeien (Mijn mening dan) haal je meer resultaten uit. Als je je rug al vermoeid met roeien dag ervoor gaan je deadlifts wrs niet veel meer zijn. (Tenzij je te licht roeit)

Die 5x10 is gemakkelijk haalbaar. Dit is trouwens meer voor hypertrophy gedaan door wendler + je kan je techniek perfectioneren. Als je denkt niet genoeg chin ups te hebben doe je er gewoon meer :)

Waarom probeer je niet gewoon voor een cycle en als je merkt dat het te veel is dan aanpassen? Wendler stelt het zo ook voor en die kerel heeft ervaring genoeg.

Ik zou geen rows toevoegen als je de dag erop nog all-out wilt gaan met deadliften. Je kan beter zwaar deadliften dan zwaar roeien (Mijn mening dan) haal je meer resultaten uit. Als je je rug al vermoeid met roeien dag ervoor gaan je deadlifts wrs niet veel meer zijn. (Tenzij je te licht roeit)

Die 5x10 is gemakkelijk haalbaar. Dit is trouwens meer voor hypertrophy gedaan door wendler + je kan je techniek perfectioneren. Als je denkt niet genoeg chin ups te hebben doe je er gewoon meer :)

Waarom probeer je niet gewoon voor een cycle en als je merkt dat het te veel is dan aanpassen? Wendler stelt het zo ook voor en die kerel heeft ervaring genoeg.

Eens.:D

EDIT:
Shit, verkeerde topic. Deze post moest in mijn Log:o:D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven