Fitness Seller

Werken in de beveiliging

Leviathan zei:
Klopt, maar ik heb vanuit een paar hoeken gehoord dat de blauwe pas er uit zal gaan.
Mss dat iemand daar iets meer duidelijkheid over kan verschaffen?
Want anders laat ik mn opleiding Beveiliger-2 varen en begin over 3,5 jr direct met een cursus Horecaportier.

Blauwe pas gaat er juist niet uit. De nieuwe opleiding ESO zorgt juist voor de blauwe pas!

Aimee zei:
Blauwe pas gaat er juist niet uit. De nieuwe opleiding ESO zorgt juist voor de blauwe pas!

Als je dat 100% zeker weet, dan kan ik me voorlopig beter op de opleiding Fitnesstrainer-A gaan richten, en dan straks in 2009 gewoon de blauwe pas halen.

Ik moet anders nu nog 1000 euro afbetalen voor mn huidige opleiding, diverse examens afleggen tot Maart 2006.

Dan heb ik mn theoriediploma, en zou ik in 2009 nog eens +/- 400 uur stage moeten lopen (zelfs dan spant het er nog om of ik de toestemming van de korpschef krijg).

Ik wil toch niet meer als aan de deur staan en doordeweeks parttime in een sportschool werken.

Dan kan ik beter wachten tot ik zeker weet dat ik die toestemming krijg, en ff 2 maandjes die cursus gaan volgen.

Leviathan zei:
Als je dat 100% zeker weet, dan kan ik me voorlopig beter op de opleiding Fitnesstrainer-A gaan richten, en dan straks in 2009 gewoon de blauwe pas halen.
Ik moet anders nu nog 1000 euro afbetalen voor mn huidige opleiding, diverse examens afleggen tot Maart 2006.
Dan heb ik mn theoriediploma, en zou ik in 2009 nog eens +/- 400 uur stage moeten lopen (zelfs dan spant het er nog om of ik de toestemming van de korpschef krijg).
Ik wil toch niet meer als aan de deur staan en doordeweeks parttime in een sportschool werken.
Dan kan ik beter wachten tot ik zeker weet dat ik die toestemming krijg, en ff 2 maandjes die cursus gaan volgen.

Bel anders even naar WWS in Wormerveer. Die kunnen je al de ins en outs vertellen over de blauwe pas.
Dan weet je het 100% zeker!

De ESO opleiding is nieuw en richt zich alleen op evenementen. Als je deze opleiding haalt, krijg je de blauwe pas. Hiermee kan je dus alleen op evenementen werken en niet aan de deur van discotheken bijvoorbeeld. Ik weet het 100% zeker aangezien ik er nu zelf voor bezig ben!

Aimee zei:
De ESO opleiding is nieuw en richt zich alleen op evenementen. Als je deze opleiding haalt, krijg je de blauwe pas. Hiermee kan je dus alleen op evenementen werken en niet aan de deur van discotheken bijvoorbeeld. Ik weet het 100% zeker aangezien ik er nu zelf voor bezig ben!

Vaag, normaal als je de cursus horecaportier hebt gevolgt, krijg je nl ook een blauwe pas.

Stewards bij voetbalwedstrijden hebben ook een blauwe pas.

Misschien heb je wel verschillen in die blauwe pas. Weet verder ook niet hoe dat zit. Maar een blauwe pas heeft beperkingen. Zo mag een horecaportier niet bij evenementen en een Event Security Officer mag niet bij de deur van een kroeg. Misschien is het daarom beiden blauw. Weet 200% zeker dat ESO een blauwe pas krijgt! bel anders idd even met WWS, die kunnen je er nog meer over vertellen!

Aimee zei:
Misschien heb je wel verschillen in die blauwe pas. Weet verder ook niet hoe dat zit. Maar een blauwe pas heeft beperkingen. Zo mag een horecaportier niet bij evenementen en een Event Security Officer mag niet bij de deur van een kroeg. Misschien is het daarom beiden blauw. Weet 200% zeker dat ESO een blauwe pas krijgt! bel anders idd even met WWS, die kunnen je er nog meer over vertellen!

Doe ik!

Ik vindt een evenementje af en toe ook erg leuk om te doen. Afgelopen zomer op diverse evenementen gestaan en dat was erg leuk.

Leviathan zei:
Doe ik!
Ik vindt een evenementje af en toe ook erg leuk om te doen. Afgelopen zomer op diverse evenementen gestaan en dat was erg leuk.

Jup gewoon die opleiding gaan volgen. 7 avonden geloof ik.
Extra papiertje is mooi meegenomen. Ik ga hem zelf ook doen maar puur voor de lol! :D

Peoples zei:
Jup gewoon die opleiding gaan volgen. 7 avonden geloof ik.
Extra papiertje is mooi meegenomen. Ik ga hem zelf ook doen maar puur voor de lol! :D

Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en ga verder met mn huidige opleiding (beveiliger-2). Ik heb tot dusver slechts 4 a 5 avonden gemist.

Kost me dan de resterende 1000 euro (had al 700euro betaald), maar met een beetje medewerking van Bijzondere Wetten krijg ik straks in 2009 gewoon toestemming en dus de tijdelijke grijze pas.

Ik heb in Mei/Juni van dit jr een boete gekregen, en vanaf dat moment moet er 4jr overheen gaan voor ik weer in aanmerking kom.

De opleiding eindigt in April 2006, en het theoriediploma is vanaf dat moment 3jr geldig. Binnen die 3jr moet het praktijkgedeelte worden afgerond.

Betekend dat ik voor April 2009 mn stage moet hebben afgerond, en dat betekend dat dat net 3 hooguit 4 maandjes binnen die gestelde termijn van 4jr 'delictvrij' valt.

Als ze over die 3 a 4 maanden kinderachtig gaan doen, dan is het hier wel heel triest gesteld. Gelukkig is er slechts 1 persoon die namens de Korpschef de handtekeningen uitdeelt, en die persoon heeft me dit jr ook al willen helpen, maar kon het voor niet verantwoorden.

Dit keer had ik 3 zaken bij de hakken gehad die me tegenwerkten voor het verkrijgen van de toestemming. In 2009 nog maar 1 'zaakje' en die is dan alweer ruim 3,5 jr oud.

De eerstvolgende opleiding tot Fitnessinstructeur A begint ook niet eerder als Februari/Maart 2006, dus tot die tijd had ik anders ook weinig kunenn beginnen.

Dan loopt het ene bijna af, en begin ik met het andere.

wat heb je allemaal uitgespookt dan?

Horecaportier is ook blauwe pas, mochten jullie het nog willen weten.:D
WWS was trouwens een leuke werkgever. Heb daar anderhalf jaar gewerkt met veel plezier. Ben weggegaan nadat Wilco is opgestapt en ik nog steeds geen examen had gedaan.:rolleyes: :D

Mighty zei:
Horecaportier is ook blauwe pas, mochten jullie het nog willen weten.:D

Daar zijn we al over uit, alleen zit er tegenwoordig ook verschil tussen die beide blauwe passen?

Voor zover ik weet mag een horecaportier ook op evenementen staan. Afgelopen zomer nog op een punkfestival gestaan, en de jongens die normaal hier in de stad aan de deur staan waren er ook gewoon bij.

Geen van hen heeft het Beveiliger-2 diploma, alleen blauwe pas. Sterker nog; een deel van die portiers zitten bij mij in de klas.

Leviathan zei:
Daar zijn we al over uit, alleen zit er tegenwoordig ook verschil tussen die beide blauwe passen?
Voor zover ik weet mag een horecaportier ook op evenementen staan. Afgelopen zomer nog op een punkfestival gestaan, en de jongens die normaal hier in de stad aan de deur staan waren er ook gewoon bij.
Geen van hen heeft het Beveiliger-2 diploma, alleen blauwe pas. Sterker nog; een deel van die portiers zitten bij mij in de klas.

Das vreemd. Normaal gesproken zou dat niet mogen. Misschien hadden ze een tekort aan evenementenbeveiligers. De opleiding ESO is ook hartstikke nieuw. Ik zit nu in de lessen, die voor het eerst gegeven worden bij WWS. Maar toch is er vaak nog onduidelijkheid of het nou een evenement is of niet. De Hemkade bijvoorbeeld. Daar mag ik wél gaan staan! Dat wordt wel als evenement gezien. Maar een normale discotheek waar elke week iets is, dat mag niet.

een bijkomend weetje . een belg die in belgie zijn opleiding bewaker volgt mag zonder probleem in nederland gaan werken en word ook zonder problemen aangenomen .

een nederlandse bewaker moet 20 extra uren volgen in belgie voordat hij hier mag en kan werken

Die twee blauwe passen zijn gewoon een pas. De blauwe pas wordt zowel door de horecaportier als de (nieuwe) ESO gebruikt. Er zijn nog geen nieuwe richtlijnen voor de ESO, dus die valt onder dezelfde regeling als een horecaportier met een blauwe pas. Je mag dus als horecaportier met een blauwe pas ook werkzaam zijn op een evenement en dus ook vice-versa. Wanneer het een bewakende/beveiligende functie betreft, die opereert aan/op de openbare weg of van/in een object, heb je een grijze pas nodig.

Mighty zei:
Wanneer het een bewakende/beveiligende functie betreft, die opereert aan/op de openbare weg of van/in een object, heb je een grijze pas nodig.

De grijze pas krijg ik over ruim 3jr (pas :( )

Ik wil alleen gaan portieren tezijnertijd, maar ik heb liever een diploma waar ik iets meer kanten op kan mocht het nodig zijn.

Evenementen en deurwerk is mn bedoeling. Vooral evenementen maak je erg leuke dingen mee.

Afgelopen zomer nog security gedaan op een houseparty, nog ff met Dj Champ-e-on lopen ouwehoeren. Buzz Fuzz van dichtbij in actie gezien :hedbang:

Ik heb het ook altijd leuk gevonden. Je maakt idd nog eens wat mee. Ik vond voorheen de voetbalwedstrijden in de Arena super. Was altijd wat te beleven. Soms ook wat minder leuke dingen, zoals ondergerocheld worden, maja dat hoorde erbij.

ik ben ook van plan om de beveiliging in te gaan maar waar kan ik het beste me papieren halen?
wil toch wel de kant op van evenementen en horeca portier
maar welke papieren heb ik daar voor nodig en wat kan ik nog meer doen met die papieren?

Als je horecaportier wil worden doe het dan gewoon via een thuisstudie. Het duurd 3 maanden en dan krijg je 1 dag examen en dan heb je het diploma al in handen.

Terug
Naar boven